Trosku som surfoval po nete, nakolko nam vypadla kablovka a teraz na HBO Mumiu nemozem pozerat.
Ale chcel by som upozornit vsetkych (napriklad ludi ako Si), ktory obhajuju zmenu rozchodu z 1000 mm na 1435 mm, ze je to blbost!
Na stranke www.tram.info.de som nasiel zaujimvu statistiku o elektrickach v Nemecku. Je tam aj napisane, na akych rozchododch v jednotlivych mestach eliny behaju.
Tu to mate:
35 ma 1000 mm rozchod (z toho 2 muzejne prevadzky)
2 su na 1100 mm rozchode (Braunschweig a Schönberg)
28 ma/b> (u nas povazovanu za normalnu) 1435-ku (z toho 3 muzejne prevadzky)
1 je na rozchode 1450 (Drazdany)
1 ma 1458mm rozchod (Leipzig)
5 Pravadzok ma dva rozchody zaroven (z toho su dve muzejne)
Takze, ak mi chcete tvrdit, ze nam pomoze iba zmena rozchodu, tak vam asi tazko uverim. 35 je vacsie cislo ako 28, takze o com sa chcete hadat? Iba mozem opakovat to, co som uz vravel: 1000 mm sa povazuje za nevyhodu preto a len preto, lebo CKD nevedeli na 1000 mm rozchod nic poriadne vyrobyt (KT8D5).
Prave som si precital info o Karosach 731/2 a jednej veci nerozumiem-731 boli dodane v troch seriach ale o par riadkov nizsie sa pise ze s toho mnozstva Karos jazdi len jedna 731.Mozete mi vysvetlit preco?Nakoniec nie su az take stare.
NIKTO-Sprdnut vie kazdy,ale konstruktivne riesenia?
A este jedna vec:Na koho sa mam obratit ak by som cisto teroticky chcel prispet sci-fi,clankom atd.?
ferro: nejazdil. Jazdil tam kolega z kurzu.
NIKTO: v jednom mas iba pravdu. Ze vozy su spinave, za to fakt moze DP, bo som na vlastne oci videl ako k tomu pristupuju robosi. No a to, ze su povedzme zasrate napismi fixkami... Ja osobne ak by som videl niekoho, ako carbe po voze tagovackou, tak by som ho fyzicky napadol. Viem, je to neprimerana reakcia, ale urobil by som to. Aj za cenu ze by som mal niest nasledky.
Co by si urobil Ty ? Pozeral sa na neho a v duchu nadaval... koniec koncov ako 90% cestujucich.
NIKTO: Uplne suhlasim s Turbom. Co myslis, kto je 100%-nym vlastnikom DPB? Mesto Bratislava. Tymto padom je vecou mesta ako si vykonava akcionarske prava. Mesto = magistrat + primator. A kto ich voli? My. Viac niet co dodat...
NIKTO>
posielaj taketo vety inym ludom, prostrednictvom e-mailu na adresy, ktore nakdes tu v sekcii IV - Sekcia dopravy a cestného hospodárstva. Ti by mali viac cestovat MHD aby videli ake to je. ONI SU TI, CO ROZHODUJU O TOM, KOLKO VOZOKILOMETROV BUDE, AKE NAVRHY PREJDU A AKE NIE. Takze ak si chces stazovat, tak chod na MAGISTRAT!, lebo TEN ROZHODUJE O PENIAZOCH a nie Doptravny Podnik. Myslis si, ze DPB su so sucasnou situaciou spokojny? Osobne poznam ludi na DPB, ktory ked idu na Magistrat s nejakym navrhom, tak vzdy sa odtial vratia nasraty a sklamany, lebo sa im povie: NIE! A BASTA! MAGISTRATU tato dnesna situacia plne vyhovuje - ved si vezmi, ze cestujuci nadavaju na DPB, lebo vidia v nom toho vinnika situacie aku mame. A vodic uz za to naozaj nemoze, myslis si, ze on je stastny, ze mu pridelili stary hrdzavy serbel s ktorym ma vozit ludi???? Preto by bolo urcite dobre ludi informovat KDO si dopravu v meste objednava (magistrat samozrejme) a KOLKO je ochotny za dopravu platit.
teraz sa zamysli a potom kritizuj - ale na spravnom mieste........
NIKTO> Neprečítajú si to, pretože ak si všimneš, imhd sú NEZÁVISLÉ stránky, ktoré s Dopravným Podnikom moc spoločného nemajú. Ak chceš, aby si to prečítali, choď na stránky Dopravného Podniku.
ZACHVILU IDEM DOMOV Z ROBOTY, DUFAM ZE POJDEM 2 HODINY A 2 HODINY SI POCKAM NA AUTOBUS. PRETOZE MHD ROBI VSETKO INE, LEN TO CO MA NEROBI. SPINAVE, NEVYKURENE, MESKAJUCE AUTOBUSY, PREHNANE DRAHE CESTOVNE, UPLNE ZBYTOCNE LINKY - 210 -, ATD. TAK CO, ZODPOVEDNI VO VEDENI, PRECITATE SI TO? ALE NACO, VY MATE SLUZOBNE AUTICKA, VAM TO JEDNO. PA PA
KEDY ZACNU CHODIT AUTOBUSY KONECNE NA CAS A BUDE V NICH TEPLO? PANI VODICI, ROBITE "SUPER" ROBOTU. VEDENIE MHD BY SA MALO VENOVAT VIAC ZLEPSENIU DOPRAVY AKO NEUSTALEMU PRECISLOVANIU LINIEK, ZMIEN TRAS A ZVYSOVANIE CESTOVNEHO. CI NIE?
KLF:
este som si spomenul, ked podla teba do toho nejak moc vidim , tak myslim si, ze napriklad taka teta Madaricova by do toho mala vidiet aspon tak, ako ja. Urcite by sa jej to zislo. Tie jej vedomosti o vozoch, ts.... som sklamany. Teraz uz vieme, odkial pochadza pomenovanie KRABUST, nie? Dufam, ze ty miedzi nich nepatris! Inac Viezol som sa dnes s Beusom a celkom mu to ide, na rozdiel od niektorych KRABUSTOV, ktory jazdia uz dlhsie a furt im to nebrzdi, nazapina, neodbrzduje, neshuntuje, netaha, etc.... Ale napriklad ked som mu povedal, ze v kachne sa zrychlovac vytaca dvakrat, tak bol prekvapeny, ale aspon to uz vie.
ALL:
Zdravim fandov MHD! Vo fotaku som dnes mal experimentalne film AGFA VISTA EYE VISION 200/36 od Petra P. Som zvedavy, ake fotky z toho polezu. Kedze v meste toho zrovna vela na fotenie nebolo, tak som sa rozhodol ze by neuskodilo ist pozreit sa, co nove maju v Ciferi (Krasnanoch). Navsteva sa oplatila, videl som tam zaujimave veci.
AUTOBUSY:
Velke mnozstvo plynofikovanych Karos B732. Pofotil som 3604, 3613 a aj 3608 s hranatymi svetlami. Pomaly aby sa autobusaci ucili pesnicku: Plyn uz syci z Krasnan ven, vybuchem bude ukoncen.... Nebolo by zle vyvesit text na vypravnu . Vedla 3608 stal Sor B 9.5 cislo 3505, ktory sa pobozkal asi s nejakym nakladakom. Prednu masku ma poskodenu, celne sklo mozu tiez vymenit a aj cela lava strana je prevalena (= schrottreif). Okrem toho som videl vrak cislo 3163. Evidentne mal nehodu, alebo sa sam zlomil nakolko bol maximalne prehnity (u nasich Karos bezny jav). Jasne je, ze to uz nerozchodi. Okrem toho vraku som videl TAM ev. c. 3702. Je v stave, ako na tejto fotke. Prednu masku mal zhodenu a nad celnym sklom mal cistucky transparent. Iba skoda, ze ten transparent nebol za sklom. Dufam, ze najdu peniaze a konecne ten bus opravia.
ELEKTRICKY:
Na kolaji pre historicaky stal GANZ c. 104 a T3 c. 7509. Akurat som si nastavil clonu, cas expozicie a zaostril, ked mi pred tu T3 vbehla nejaka skareda kachna a ostala tam stat, takze odfotenu ju nemam. Uplne na konci stala aj nasa RTO-cka c. 236. Velmi mudre postavit ju sem, urcite tomu autobusu neuskodi byt v hale a za plotom. Naopak mu to prospeje. Dufam, ze v buducnosti sem pojde aj SM-ka, ked ju opravia. Vonku stali bezne vozy K2, K2S a T6A5. Po depe stale behala dajaka autoskolacka Felda, tocila tam kolecko za koleckom. Nejaky mladik v nej sa ucil jazdit - alebo mal natankovany kockaty benzin . Odfotil som K2S c. 7110 a na moje pocudovanie tam stala aj K2S c. 7111. Aspon som ju odfotil. Ale cakal som ze bude niekde lietat po meste. Okrem spominanych vozov tam bola (ako vzdy) kachna 8133, vozidlo autoskoly. Dragan, ktoreho som stretol, hovoril, ze ten voz bude sluzit ako zasoba nahradnych dielov na 7053 (321). Aj mi povedal, ze ake su podla neho K2S skarede a ze by ich ihned srotoval. No, dobre....
NOVE VOZY:
Sor B 10.5 nebudu, nakolko podpisali zmluvu o dodavkach B 9.5, o B 10.5 sa iba uvazovalo. Mozno prave preto precislovali tie plynaky na radu 36xx az teraz. Neviem...
KLF:
Nahodou niesom vodic elektricky (teda zatial nie, ale isty pan R. udajne nieco vymysla a ja by som t isiel robit akurat ako brigadnik). Otazka spravne polozena:
Ak jazdis, tak napis, na akej linke/poradie, typ vozidla a popripade aj cislo vozu. Ale uplne mi postaci ta linka/poradie. Ja si ta uz najdem. Este som sa s tebou ani osobne nestretol, alebo si na to nepamatam...
Majte sa zatial ako chcete, ja sa budem mat dobre (snad)
rano isli tratovaci so svojim autobusom a v bocnom velkom okne mali dieru jak svet :)) asi im tam niekto tehlu hodil :))
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.