Kam ja na to chodim..:) http://www.schielfk.de/bilder.html
Odmyslite si jeho xicht-su tam myslim 3 fotky kde je vidno niaka elektricka /abo len casti/, ake aka to je neviem, necital som to, mozno to tam aj je napisane...
Sakris...coskoro nebudem mat ani na platenie netu a vy chcete prerabat celu el. siet :)))Prosiiim vaaas...naco! Skoda penez...(ktore aj tak nie su
A ak niekto chce stavat metro...a bude to FAKT CHCET /lebo z toho bude nieco mat - stat/, budu aj peniazky...a vasu 1435kovu siet vam ototo...Zamerajme sa na rozsirovanie nasej 1000 a CKD sa urcite nevede tak dobre, aby mohla odmietat zakazky, aj ked na 1000ky. Podpise sa zmluva o dlhodobej dodavke ci nieco take /nie som ekonom/, teda budu mat zarucene ze bude staly odber masin
KLF: Ja som si tiez myslel, ze 1435 je stabilnejsi, ale asi by sa v knizke Mestska hromadna doprava od Habardu len tak pre nic za nic nepisalo, ze je to prave naopak. Je tam na to vzorec, Turbo ti ho urcite rad napise. Okrem toho to bude aj v jednom z nasich clankov.
Heh... pekna slovna mela..
No ocujte. 1000 je pekna historicka zalezitost a v podstate aj zavideniahodna svojim sposobom, lebo 1000mm rozchod sa v Europe prevadzkuje asi este v 2 mestach, kde uz maju ale nerataju s kupou novych vozov pre tento rozchod. Povod ma este v konskej elektricke, co je tiez z historickeho hladiska zaujimava vec. Ale pre nas je uz nerentabilne drzat sa 1000mm rozchodu. Za 1. pre nas uz fakt asi nikoho "nebavi" vyrabat podvozky, za 2. zoberme si stabilitu vozov. Uvediem priklad - predstavte si, ze sa veziete na zirafe, ktora ma nohy v jednej linii a slape ako modelka. ;)) A predstavte si, ze sa vezete na zirafe, ktora chodi nasiroko, akoby pila vodu. :)) Na KTOREJ by ste sa citili stabilnejsie ??? No samozrejme na tej, ktora chodi nasiroko. Bude vas menej hadzat zo strany na stranu. Je to fyzika, pre podrobnejsie vysvetlovanie tu nie je priestor, ale ak niekto chce, vysvetlim mu to osobne. No... cize cestujuci by nam tolko neplakali, ze to vo vozoch s nimi "hadze". ANO, ja viem, zalezi aj na kvalite trate, ale ja berem teraz do uvahu oba rozchody s ROVNAKOU kvalitou trate. Ideme dalej. Na 1435mm rozchod uz tu mame co-to pripravene. je toho pramalo, ale JE. Napriklad na Ruzinovskej celej je aj zlab na 1435mm! A to je najdlhsia rovna trat v Bratislave ! Cize tam by uz prerabat moc nebolo co. Je to malo v porovnani s celou BA, ale JE. Dalej. Metro v BA je utopia a patrim k tym, co si myslia, ze idealnym riesenim pre mesto je vytvorenie niecoho medzi elektrickou a metrom - nieco ako vo Viedni Schnellbahn (rychlodraha). (Aj ked musim podotknut, ze vo Viedni su useky, kde sa aj v beznej elektricke citim ako v rychlodrahe v porovnani s BA). Ak chceme taketo nieco presadit, a myslim, ze chceme (projekty su, zastancovia tiez), tak jednoducho 1435 MUSIME mat. Pretoze by sa kupovali nove vozy (idealne by boli s vyzbrojou od firmy Alstom, ktore zakupili aj v Gdansku), alebo Skodovacke Astry (licencia Alstom, lacnejsia varianta) a tie by nam iste nik na 1000mm nevyrobil. Tento projekt je cenovo cca 1/3 - 1/4 z ceny celej vystavby metra + nakupu vozov metra. To len na margo tych, co by chceli pisat nieco o cene projektu a su zastancami metra. Mno... neviem, uviedol som snad DOST dovodov preco 1435 a nie 1000. A to pri VSETKEJ ucte k 1000mm rozchodu, to myslim vazne !
TBC> ja nevravim ze to je zrovna to prve, ale treba podstrcit este v 1/4 roka 2002 neaky vhodny projekt na rozvoj elin, ktory bude mat sancu prejst ako konkurancny projekt k metru. treba ho dat niekedy dokopy (kua, zas asi budem musiet do toho kopat najviac ja) a odniest to na kompetentne miesta...
Turbo> no to posledne, historicke vozy je zrovna to coho mi bude ludo ak sa zmeni rozchod. Ale inac ma uz asi neukecas, proste vyvoj ide vpred, ja netvrdim ze 1000 mm trate su zle, ale dnes ked prevadzkujes 1000 mm trat tak si diskriminovany. Spomen si napriklad o tom co sa vravelo o podbijackach.. taka seriozna velka pre rozchod 1000 mm je na slovensku jedna a k tej sa len tak lahko DP ani nedostane, kupit vlastnu je velmi drahe... na rozchod 1435 mm maju podbijacku na kazdom tratovom obvode ZSR, takze si mozes pozicat kedy len potrebujes bez problemov. Aj to ma dost velky vplyv na to ako vyzera udrzba...
O podvozkoch sa vravelo na schodzi, ze zohnat sa daju, akurat ze to nieco stoji.. ale co sa vyhybiek a trati tyka, tak tie co stoja za to nie je problem prestavat a ten zvysok je aj tak v takom stave zeby ho bolo treba hned vymenit a nahradit, tak to mas uz za jedno ci to spravis na rozchode 1000 alebo 1435 !
Si, vsetci:
Kvalitna trat s rozchodom 1000 mm sa plne vyrovna kvalitnej trati s rozchodom 1435 mm. Prestavat celu siet = utopia. (komplet nove vyhybky - aj vo vozovniach, nove podvozky na vozidla = lot of cash). Zaujimalo by ma, ako by si potom prevadzkoval historickay 38 a 104? nebodaj by si ich prestaval na rozchod 1435 mm ????
Este mam dve otazky a to ci skutocne uvazujete o nakupe Solarisov v Bratislave a potom kedy dostanete tu T3 so ZOS Zvolen (Tusim T3 mod?alebo REKO? mamv tom chaos...)
Spectre-sice nie som elektrotechnik ale elektricka vyzbroj by sa urcite dala kompletne vymenit vratane tych slaboprudovich blokov.Aj ked na naklady radsej ani nemyslim.
Bon-Cu:Skutocne!Ja TAM-om casto naozaj nechodim-mozno aj preto lebo je len jeden.Ale kazdy tyzden ho raz vidim.Ale TAM-om som sa vozil v Bratislave!Preto viem posudit otazku TAM-ov v Bratislave.
Ale SLOVbusy nie!Je to sice slovensky vyrobok ale to este neznamena ze je bezkonkurencne najlepsi.Cely ten autobus mi pripada akokeby bol pozliepany z roznych dielov vyrabanych Karosou.
Inac k tym rozchodom:samozrejme ze 1000 aj 1435 (alebo 1035) maju svoje vyhody a nevyhody,ale rozpravat o poskodzovani oblukov pri jednotlivych rozchodoch je zbytocne pretoze poskodzovaniu je mozne predchadzat.samozrejme len pri efektivnej udrzbe-efektivnej ako z hladiska financneho tak aj hladiska kvality poskytovanej udrzby-funguje to po celej zapadnej Europe (a uz pomali aj v strednej) s vynimkou nas.Vsetci dobre vieme ze ani k vykolajam by nemuselo dochadzat tak casto ako je to teraz.Na to ale peniaze tak skoro nebudu takze skoda o tom vlastne rozpravat.Zmena rozchodu v Bratislave na 1435 mm-to je csta utopia ved financne naklady su nepredstavitelne to uz metro bude v Bratislave skor ako zmeneny rozchod.
TBC> Ak si bol na schodzi, tak vies ze prestavat komplet trrate v BA by sa zvladlo v priebehu jari, leta a jesene jedneho roka. Nehovoriac o tom, ze by nemusela ani byt kompletna vyluka a existuje viacero variant...
SPECTRE: To je divne lebo mne ludia hovoria ze vyzeram este starsie ako som Hmm nieco na tom bude. Ze si to ty tak sa budem snazit pisat pravopisne ???
TBC> hmm prepac ale moj osobny dojem z tych ludi nebol zly, ale pokial sa k nim budes spravat zrovna tak ako si sa vyjadril tak to najskor zabalia a potom uz mozes naozaj len cakat rusenie trati.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si