Mne ani nešlo o peniaze, aj keď niekoľko kilometrov medeného drátu nie je lacná záležitosť, ale skôr o estetično, aby v tom lesoparku viselo tých drátov čo najmenej. Aj tak tam vždy jazdí len jeden bus...
Je to možné bez problémov, 14-15Trky majú na to takú páku, a novšie trolejbusy to tuším vedia automaticky, takže tam ani netreba nič prepínať. Osobne si však myslím, že drôty na druhý smer by asi o moc drahšie nevyšli, keby už boli postavené stĺpy a výložníky. Stĺpy su asi najdrahšie.
V nejakom českom meste ešte nedávno takú trať mali, ale minulý rok tam postavili aj druhú stopu.
jazda pod trolejom opacneho smeru mozna je aj so sucasnymi vozidlami (nudzove sa to pouziva), ale myslim ze by bolo 100x jednoduchsie a mozno aj lacnejsie spravit tam tie trolejove stopy 2 (ked uz mas stlpy, prevesy, meniaren aj zakopane privody k trakcnemu vedeniu tak naklady na tu samotnu trolejovu stopu su uz myslim zanedbatelne)
Vedel by mi niekto odpovedať? Ak by sa chcel potiahnuť trolejbus aj na Železnú studienku, je možné aby tam bola iba jedna stopa? Na konci by bola normálne otočka aby sa trol mohol otočiť ale bola by zaslepená. Potom by vodič iba prehodil palice na tú istú stopu ale išiel by po nej dole. Existuje na to nejaký prepínač priamo na voze alebo by bola treba nejaká úprava? (Napríklad by boli upravené konce palic, že by smerom dolu bol pravý koniec na ľavom brku a naopak) Alebo niečo také nie je vôbec možné a museli by byť dve stopy.
Já se zajímám o podzemní druh městské dopravy, tramvaje a busy jdou jaksi mimo mě. Přesto sem s jejich kvalitou spokojen, hlavně teda u autobusů, na mé lince jezdí převážně nízkopodlažáky. Ale jistě někdo fungovanější odpoví. ''BUDE SE stavet metro'' - pokuď vím tak výstavba metra se od počátku jeho výstavby v 70. letech ještě nezastavila. V současnosti se prodlužuje Cčko severním směrem a Ačko o jednu novou stanici na východ. Zajímavé bude sledovat vývoj výstavby po dokončení těchto staveb. Jinak bych řekl asi to, že nejvíce peněz na výstavbu dopravních staveb nejde na metro, ale na budovaný vnitřní a vnější silniční pražský okruh. Ale dost se toho sype i do železničních staveb co vím...nové spojení, v současnosti se budují tunely pod Vítkovem atd atd ?
S tym nic nestala som myslel to a len to, ze porovnaj si jednu jazdu klobasy na trase Rajska - Trnavka a spat s celodennou spotrebou divizie elektricke drahy. V tomto kontexte to fakt bolo prakticky nic. Alebo nie? ? A coze sa ti stalo? Niekto do teba pustil 3000 V js, ked si taky nas.... Ved to ti neublizi, akurat si na tom nezajazdis. ?
Ano, vsuichni vime o tom, ze v budoucnosti budou jezdit krasne nove tramvaje s designem od Porsche a zbytkem ze Skodovky. Graficky navrh nove tramvaje znam minimalne rok. Ona Praha obecne zije vic budoucnosti, nez pritomnosti, BUDE SE stavet metro, BUDOU SE kupovat nizkopodlazni tramvaje, BUDE SE zlepsovat kvalita, zatimco TED jezdi po pulce mesta T3 ze 70. let v origo stavu, TED jezdime po panelech BKV a TED mame limit na vyhybkach 15 km/h. Ale nez ty novy tramvaje vyjedou (a vime, ze to jeste potrva), proc se ani na jedine ze 47 kusu KT8D5 nedodelal nizkopodlazni stredni clanek? I ty Kosice uz to pochopili a delaji to tak.
Dnes som sa pýtal pracovníkov, čo robia cestu na Železnej studničke, že dokedy to má byť hotové, tak povedali, že do konca júla. A keď som sa ich spýtal, že či to stíhajú, tak sa zatvárili, že určite nie ale povedali, že oni nič nevedia. Ale inak dláždený stred, po bokoch cyklochodníky z asfaltu a chodníky pre peších tiež z asfaltu, musím povedať vyzeralo to chrumkavo, len som čakal, že aj chodníky pre peších budú dláždené. Akurát hore, pri bývalých kúpeloch ako je odbočka na Kačín, to s tým asfaltom pre peších trochu prehnali a vyliali ho viac ako by bolo treba.
Začal sa už opravovať aj IX. mlyn. Teda opravovať?! Mal sanovanú omietku a pripravených bolo niekoľko paliet tehál, tak hádam sa to podarí konečne oživiť. Mohol by sa ešte zbúrať ten skanzem socialistického stavebníctva poniže a z ruín postaviť Klepáč, teda VIII. mlyn.
Blízko IX. mlynu boli dve pouličné osvtelenia nahradené historizujúcimi. Sú veľmo elegantné, jedno natreté na zeleno, druhé na strieborno, tak dúfam, že to len skúšajú ako by to vyzeralo a preobia tak všetky
Toľko krátke správy z oblasti Želenej studničky v BRATISLAVE.
(Viem, že debatu o Prahe som vyprovokoval aj ja, preto by som sa rád vrátil späť kam patríme)
Re #44709 Andy: Aha, tak niekto to tu napísal. Aj tebe sorry.
Re #44712 Andy: Možno to premenujú na DPB Bazová alebo Odťahová služba Bazová a táto sekcia DPB bude platiť za prenájom názvu. ?
Re #44716 BigMac: Samozrejme, že sa nepreprogramujú samé tie automaty a nie behom sekundy. Viem ako to vyzerá v Bratislave, keď sa mení cena lístkov. Preprogramovanie automatov, trvá tak dva - tri dni. A s lístkami som to myslel, tak, že keď viem, že za rok predám ja neviem milión lístkov, tak ich nedám tlačiť 1,5milióna. Jednoducho rozhodnutie o zmene ceny sa vydáva dosť dopredu, a DP vie koľko lístkov sa do vtedy cca predá. Takže vie aj či ešte musí doobjednať alebo nie. Okrem toho výrobná cena jedného lístka je koľko 5h alebo 10h? Ak im ľudia vrátia 1.000.000 lístkov tak strata je 100.000. To sa vráti za pár dní na vyššej cene.
Re #44721 m@rtin:
1) Prečítaj si to vyššie čo som napísal Bigmacovi. Strata vzniknutá so zmeny ceny čo sa vytlačenia lítkov týka, nie je taká veľká aby sa to neoplácalo. A preprogramvať tých pár automatov čo v Prahe máte... Mám jednoducho iný názor a samozrejmosťou je, že ten tvoj je taký: najsprávnejšie sa to robí v Prahe a je jedno ako sa to robí. Keby sa to robilo, tak ako v BA, tak je správny ten postup
4) O tom hovoril váš radný, že je to 70%. Ale asi to vieš lepšie ako ľudia z magistrátu, ktorí o tom rozhodujú.
5) To, že DPB funguje na hovno, neznamená, že DPP nie je tunel.
A čo som zhodnotil ako zlé, dobre vieš lebo sme sa o tom rozprávali. Napríklad také BKV sa v Bratislave už neukladajú. Napríklad to, že pri 13mld CZK rozpočtu DPP kupujete vysokopodlažné mrchy. 13mld je 1625 12m citybusov. Praha má dnes 30% vypravenosť NP vozov v špičke, ale budujete ju od roku 1995. Za 10 rokov ste len na 30%!!! Ale hlavne to, že tých 13mld korún Českých, by sa dali využiť oveľa, oveľa efektívnejšie. Ani jeden ten dopravný podnik nefunguje efektívne. Učiť by sme sa mali od takej Ostravy (neviem koľko má penazí, ale myslím, že nie viac ako DPB) alebo takého Prešova, ktorý je vo 4. najchudobnejšom regióne EU a dopravu má na úrovni Prahy. A to nie je dobrá vizitka ani pre Bratislavský kraj ako druhý najbohatší región pristupujúcej desiatky ani pre región Praha ako najbohatší región pristupujúcej desiatky.
V trolejbusovni Trnavka stoji "medzi garazami" vozidielko 6293 po vymene skrine za 14TrM. Prve dvere su osadene plastovymi kridlami s lepenymi sklami. Vyzera to uchvatne, hlavne ked vsetky ostatne okna su v gumennych profiloch.
"Je to argument, protože nejvíce turistů do Prahy jezdí z Německa, Británie, Francie, Holandska, USA a Japonska. A nevidím jeden jediný důvod, proč by oni měli platit 12 Kč za hodinové cetování po Praze. "
Ale prece proboha jizdne se nestanovuje pro ne! Ale prave pro vas, Prazany a Cechy obecne. (Cimz nerikam, ze zdrazeni na dvacku mi vadi, popravde je mi to jedno.)
Vsak taky rychlodraha zadny problem Prahy 6 resit nemela. Ona mela resit problem, ze na jedine podstatnejsi letiste v zemi se musi busem, cili by to bylo rychle kolejove spojeni letiste a mesta. Takhle tam sice pojede metro v roce 2025 nebo tak nejak, ale do te doby to budou ty busy. Rychlodraha se slusnymi jizdnymi dobami se da poridit x-krat levneji a hlavne - za ctyri-pet let.
Re #44687 m@rtin: "Pak si já jako Pražan radši za určitý nadstandart připlatím." - nemyslis, ze 8 mld korun rocne dotace z mestske kasy (cili cca 8000 na jednoho Prazana) + tebou a jinymi zaplacene jizdne JE UZ DOST VELKE PRIPLACENI SI? A kde je kua ta kvalita? Praha a Bratislava jsou jedine dve tramvajova mesta v ex-CS, kde nemaji NP tramvaje! Tohle mate spolecny, i pres ty obrovsky rozdily v pritoku penez do DPB a DPhlmP. Prazske vozy obecne jsou an tom technicky lip, protoze srovnavame s BA, ale treba autobusy jsou ve stejnem, ne li horsim stavu nez ty presovske. A tam uz je rozdil prijmu DP jeste markantntejsi. Proc neni Praha opravdu treba o dve tridy s kvalitou vys? Za ty prachy?
A ja sa ospravedlňujem, že len sprosto opisujem. Však čo, zabezpečovačka ako zabezpečovačka... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
S tym nic nestala som myslel to a len to, ze porovnaj si jednu jazdu klobasy na trase Rajska - Trnavka a spat s celodennou spotrebou divizie elektricke drahy. V tomto kontexte to fakt bolo prakticky nic. Alebo nie? ? A coze sa ti stalo? Niekto do teba pustil 3000 V js, ked si taky nas.... Ved to ti neublizi, akurat si na tom nezajazdis. ?