Trepko: netrep! Take uhlie, co sa spaluje v tepelnej enlektrarni obsahuje stopy radia a to sa horenim meni na radon. V EBO vsetci zamestnanci povinne prechadzaju dozimetrom aj pri nastupe, aj pri ukonceni sluzby. Bol tam chlap, ktory pri prichode svietil, pri odchode uz nie: zmerali mu dom z popolcekovych kvadrov z Novak a ajhla - svietil viac ako miestnost reaktora.
Ak by sa celosvetova energia potrebnsa na jeden rok vyprodukovala v uholnych elektrarnach, vlak s popolcekom by sedemkrat otocil zemegulu. Ak by sa rocna svetova energia vyprodukovala v jadre, vlak s jadrovym odpadom by bol dlhy z Bratislavy hl.st. do Devinskej Novej Vsi.
A vdaka tomu, ze popolcek obsahuje iste percento prirodzenej radioaktivity, zatialco s jadrovym odpadom sa zachadza tak, aby sa k nemu nikto nedostal, okolie uholnych elektrarni je viac zatazene radioaktivitou ako okolie jadrovych elektrarni.
Aby si mal presnu predstavu o intenzite ziarenia - obyvatel Slovenska dostane pri jednom CT vysetreni asi 350x vacsiu davku ziarenia, ako dostal vtedy, ked u susedov v CCCP vybuchol Cernobyl.
Mikimaus: lietanie tunelom sa stalo pre jeho technicky stav vysokoadrenalinovym sportom, ktoreho vitaz moze byt odmeneny zlatou mrezou od prokuratora Ba1 za vseobecne ohrozenie. Dovod2, preco tadial jazdit pomaly je to peklo vonku, takze aspon mas miesto na ake-take ochladenie voza. Oficialne tam zaviedol vrchny TRABUST 30km/h obojsmerne.
Ani po takmer mesiaci a pol vyluk na Radlinskeho sa v L17 neobjavili nove vnutorne tabule. Stale je tam povodne smerovanie cez nabrezie... ? P.S. Co sa stalo, ze Tunelom idu vsetci ako slimaci. Uz veeelmi dlho som nezazil nijakeho hazardera co to za par sekund preletel ?
Mno ja sa priznávam, že som už vyše týždňa nevliezol do žiadneho vozidla MHD a na bajku to všetko v poho zvládam - i keď také štreky ako Ružinov - Dúbravka cez Jaskov rad a Kramáre dajú pekne zabrať - no prežil som Takže ľudkovia, sadajte na bicykle, čím nás bude viac, tým nás budú (možno) aj viac rešpektovať
Šuhajko, trepeš bohapusté nezmysly s postojom suveréna, čo nemám rád. Hlavne si vo svojej hlavičke roztrieď elektrárne A1, V1 a V2. Lebo podľa Tvojej logiky by som mohol povedať, že trolejbusy v BA sú zastaralé, lebo jazdia už od roku 1941, o takých električkách od 1895 ani nehovoriac.
Re #44472 Ámos Keynes:
Ad re #44403 S499.1023: Nie, neplatí.
Ad Re #44458 S499.1023: Hej, dementné vrtule a biomasa, to zachráni SR:-P.
Ad Re #44479 Ámos Keynes: Bludy. Aj na Kolibe, na Mudroňka a inde sa vymenili stĺpy bez strhávania vedenia.e #44460 trepko: Plný súhlas.
Najskúr to budú mať najdokonalejšie vyriešené bohužiaľ autíčkari...pre autičkarov všetko, aj razenie tunela, či nový most cez Dunaj...keby tak začali razit tunel pre nosný sytém ale postavili most pre eliny alebo aspon cez Apollo natiahli troláky rovno až do Petržky...
Keby aspoň jeden z tých troch spôsobov (MHD, IAD, bicykel) dopravy bol dobre použiteľný, tak nie je problém... Lenže ani jedno z toho tu neni poriadne...
Pripomínaš mi výstavbu trolejbusovej dopravy na prešovské sídlisko Sekčov. Tam najprv tiež počítali s už dávno pripravenými stĺpmi, no v poslednej chvíli zistili, že ich musia všetky vymeniť.
Re #44479 Ámos Keynes: Nemôžem súhlasiť s tým, že keby sa mali vymieňať stĺpy, muselo by sa dať dolu vedenie. To veru nemuselo. V Prešove sme mali nejednu rekonštrukciu trolejbusovej trate, kde sa menili stožiare, ale vedenie nie. Je to jednoduché. Nové stožiare si postavíš pomedzi tie staré. Natiahneš prevesy medzi novými stožiarmi a zavesíš o ne trolej. Keď to máš, môžeš postupne likvidovať prevesy medzi starými stožiarmi a v poslednej etape stavby konečne povyberať aj staré stožiare
úplne by postačovalo, ak by zakázali ińdividuálnu automobilovú dopravu na území hl. m. SR Bratislavy, MHD by to nezvládla, takže veľa ludí by chodilo na bicykloch. Ja si aj tak myslím, že pokial nenastane dáky obrat DPB o 180 stupňov a nezlepší sa kvalita MHD, ludia začnú chodit na bicykloch a budeme sa podobat dákemu čínskemu mestu, lebo nie každí má auto alebo nie každí je prírodný terorista...najradšej mám ludí, čo ráno stoja v zápche a v aute si sedia sami.........
Andy: Neviem do tohto sa nevyznám, ale predstav si, že teraz majú stĺpy 13 rokov. Postavíš nové vedenie na staré stĺpy. O 10 rokov bude vedenie dobré ale stĺpy už staré. A tak budeš musieť dať dole celé vedenie aby si mohol vymeniť stĺpy, ktoré to už budú potrebovať. Logickejšie je postaviť už teraz nové stĺpy.
Len dufam, že ako je v Bratislave zvykom, nenehajú aj staré. Denne po meste vidím stĺpy na ktorých nie je nič ukotvené, žiadna lampa, značka nič. Keby sa to po celom meste pozbieralo a odnieslo do šrotu, bolo by hádam aj na jeden nový kĺbový autobus. Dôležitejšie je však, že je to vrcholne nevkusné. Krásnym príkladom je reko Radlinského. Neviem načo dávali nové stĺpy ak tie staré neodstránili. Vyzerá to otrasne.
Z toho my ale dojde, že bud bolo uplne márne ich tam instalovat ked sa trolejbusy neplánovali hned na to zaviest alebo ked sa tam uz tie stlpy dali, tak už sa to vedenie malo natiahnut a bolo by to bývalo tiež lacnejšie ako teraz menit všetky stĺpy............
na existujucej trati ked uz stlpu akosi konci jeho uzitocna zivotnost tak vidis ze sa zacne naklanat a pod. a mozes ho operativne vymenit; na stlpoch ktore su na DD to vsak nevidno, lebo nie su na nich zavesene trakcne vedenia (teda nie su niak zvlast namahane), pri vesani vedenia by sa vsak kludne mohlo stat ze si to par z tych stlpov co tam su rovno svihne k zemi. A defektoskopia vsetkych tych stlpov v terene na zistenie ci su este pouzitelne by vysla zrejme o hoooodne viacej ako ich rovno vsetky rad zaradom vymenit.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BigMac