Za licenciu na linku musíš zaplatiť aj dnes. Cenu síce nepoznám, ale dosť závisí od počtu liniek - to je dôvod, prečo mnohí SADisti zlučovali linky.
Isté je však jedno: licenciu nemôže udeľovať nijaká súkromná či polosúkromná spoločnosť, ale výhradne príslušný orgán (v tomto prípade VÚC).
Na druhej strane, pri pomeroch v tomto VÚC by som sa nečudoval, keby sa to skutočne nalinkovalo tak, že dopravca by platil za každý kilometer integrátorovi a integrátor by platil za každý kilometer dopravcovi. Nezmyselných návrhov už od vucišpána a jeho kumpánov vyšlo neúrekom.
TESCO BUS NA ZLATÉ PIESKY
Dnes poobede som išiel tým Tesco busom na Zlaté piesky, premávajú 2 Karosy. Jedna staršia, čo sa podobá na nejaký diaľkový, resp. zájazdový bus (tou som nešiel), a klasická mestská Karosa podobná Avion busu Petržalka.
Náter má samozrejme na Shopping Palace, no na mnohých miestach sú natreté čiastočne aj okná, a preto je zle vidieť von. Zaujímavé, že za vodičom je umiestnená reklama na zajtrajšie benefičné podujatie na korčuliach v Avion Shopping Parku ?
TRASA NA ZLATÉ PIESKY
Pod Novým Mostom začína pravdepodobne na výstupišti busov (nešiel som tak). Po SPS ide ako linka č. 53, pri Soravia Interier však zatočí doprava (má tam zastávku s klasickým označníkom DPB) a okolo Europa Mobel prejde do Tesca. Naspäť ide rovnako.
Europa Mobel je na mieste bývalej obchodnej pasáže (pôvodne tam bola Billa a iné obchody). Je to taká hala s nábytkom, vchod je len jeden, ostatné otváracie dvere, čo tam zostali po bývalých obchodoch sú natrvalo zatvorené.
Cestou na Zlaté piesky vodič otváral len predné dvere určené na nástup, ostatné určené na výstup neotváral. Niektorí to aj napriek tomu využili len na prepravu medzi jednotlivými zastávkami. Vodič aj upozorňoval: "Pani, toto nie je mestská doprava"! Potom to už vzdal.
Cestou späť otváral len stredné a zadné dvere, na zastávke Trnavská takmer privrel pána, ktorý tam nastúpil a odviezol sa na Račko ? Keďže v oboch smeroch bolo málo cestujúcich, podľa mňa by sa nič nestalo, keby sa mohli cestujúci oficiálne prepravovať aj medzi jednotlivými zastávkami.
A zvýšil by si deficit o cca 450 miliónov. Naozaj inteligentné. A nenamýšlaj si, že by si ľudí dostal naspäť do MHD. Po prvé pri súčasných výkonoch by sa do vozidiel už ďalší nezmestili a po druhé na to aby si ľudí dostal zo svojich autíčiek musíš ponúknuť viac ako nízku cenu. Ak by to tak fungovalo, potom by všetci nakupovali len na miletičke a v Lidli.
100% súhlas.
Dokonca ani rýchlosť nie je to najdôležitejšie. Dôležitý je IMAGE! S tým by sa možno dalo niečo robiť, keby sme tak napríklad "načapali" Ďurkovského ráno v električke... ?
Dobrá správa pre všetkých vodičov nadávajúcich na neporiadnych chodcov: Na prechode pod Novým mostom policajti pokutujú chodcov prechádzajúcich cez prechod na červenú.
Môj názor na linkové vedenie, ktoré plánujú v Petržalke ? ? ?.
Linka 221 je totálna hlúpsoť. Načo je komu linka, ktorá má veľmi podobnú trasu ako linky 86 a 78 podľa tohoto návrhu.
Podľa mňa by mala linka 221 z mostu Košická premávať cez Mlynské Nivy na Rajskú.
Linka 78 by sa mala zrušiť, lebo tým pádom, že prestáva premávať cez Dostojevského rad, Trnavské mýto, Drieňovú a Ružinov sa úplne mení jej trasovanie a stáva sa zbytočnou, keďže v úseku Košická - Tomašiková by premávala po trase linky 86 a do Vrakune premáva podľa návrhu linka 97, ktorej trasu, mimochodom kopíruje skoro celú svoju jazdu Petržalkou.
A určite by sa v návrhu našli aj iné nie až tak viditeľné nedostatky.
Môj názor na linkové vedenie, ktoré plánujú v Petržalke ? ? ?.
Linka 221 je totálna hlúpsoť. Načo je komu linka, ktorá má veľmi podobnú trasu ako linka 86 v tomto návrhu.
Podľa mňa by mala linka 221 z mostu Košická premávať cez Mlynské Nivy na Rajskú.
Linka 78 by sa mala zrušiť, lebo tým pádom, že prestáva premávať cez Dostojevského rad, Trnavské mýto, Drieňovú a Ružinov sa úplne mení jej trasovanie a stáva sa zbytočnou, keďže v úseku Košická - Tomašiková by premávala po trase linky 86 a do Vrakune premáva podľa návrhu linka 97, ktorej trasu, mimochodom kopíruje skoro celú svoju jazdu Petržalkou.
A určite by sa v návrhu našli aj iné nie až tak viditeľné nedostatky.
A okrem toho sa nedivím, môžme byť kľudní. V roku 2035 (!) bude úroveň dopravy na Prístavnom moste nižšia ako dnes. Už sa na to teším. Možno v roku 2060 bude z prístavného pešia zóna ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bioraver
dost haluz ?