Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jonny #41641:
Tak nám prosím vysvetli, čo je metro. A čo je potom subway a čo je potom undergroun a čo je ubahn. Všetko to má iný názov tak to bude zrejme niečo iné.

Re #41643 Bigmac: Ale je predsa logické, že z predmestia sa stáva centrum. Bratislava už nemá 80.000 obyvateľov...
Reakcia na: ARA #41597:
Som nevedel, že na nočáky sa vypravujú aj NP vozy?!

Re #41612 1885: Bolo by dosť blbé rušiť nejakú firmu počas výstavby pre mesto dôležitého objektu. Po dokončení mosta ak nepreberú agendu rýchlodráhy, tak ich určite zrušia.

Re #41618 Micky Maus: Ani teraz tam nie je ten náš. Toho od Trenčína vystriedal iný z východu. Možno keby tam bol nejaký z Bratislavy, tak aj na ostatku Slovensku by ste sa mali tak dobre.

Re #41621 martin:Peniaze sa lepšie použiť nedajú, lebo nie je aké, keby bolo tiež sa nevyužijú lepšie, lebo by sa plnil nezmyselný, megalomanský sen o metre. (Inak strašne mi to pripomína novostavbu SND)

Re #41625 Papyr: Tiež nemám rád kamióny, ale aj v ČR sa preprava po železnici zrušila. Jednoducho stále to po ceste vychádzalo lacnejšie ako po železnici. Keď sa dostavajú Sitiny a Einsteinova, tak hádam bude v Bratislave lepšie.
A čo sa skrížených kamiónov týka, keby boli väčšie postihy za blokovanie dopravy a pokuty, ktoré reálne odrážajú ekonomické škody keď Donovaly poldňa stoja, tak aj ten Rumun si rozmyslí či si tie reťaze kúpi. A samozrejme povinnosť zimných gúm pre VŠETKÝCH.

Re #41631 Jonny: Keď som na túto stránku prišiel prvýkrát (viac ako tri roky) mal som rovnaký názor ako ty, no stačilo možno dva týždne argumentov a musel som vyhlásiť, že tá električka bude pre Bratislavu stačiť. Lebo nejde o nič iné ako rozdiel vo vozidlách, jedno bude mať 2,5 metra a druhé by malo 3 metre a jedno bude brať šťavu z troleja a druhé by bralo z tretej koľajnice. A ten tvoj argument, že po prechode Dunaja sa napojí na rovnakú pomalú električku neobstojí, lebo metro by sa napojilo tak na kanalizačné chodby. Na Trnavskom by sa otočilo a šups ho naspäť do Petržalky. Takže tá električka pôjde aspoň ďalej aj keď pomalšie. A keď mi niekto chce povedať, že v Starom meste by stanice neboli hlboké, hlavne keď by museli prekonať Dunaj a museli by byť hľbené tak je mimo.

Re #41634 tr3mp: Tiež si myslím, že dávať električku popod Dunaj je zbytočnosť. Stačí ak sa tak stane až na ľavom brehu. Načo vyhadzovať ďalšie miliardy len aby išla električka popod Dunaj. Za tie miliardy radšej zadrátovať celú Petržalku Trolmi.

Re #41635 Jonny: Jaj ale sme ftipný, že? Dochádzajú argumenty?

Som veľmo rád, že T6 a T3G budú hlásiť, len by som poprosil, aby to aj fungovalo dobre. Príklad je 6401, ktorá hlásila najprv dobre v správnej hlasitosti, dnes to už šeptá. A určite sa stým nehrali dielenský. Tí sú radšej keď nič robiť nemusia, takže to svojvoľne dal tichšie vodič, lebo mu to zrejme vadí. Buď nech zrušia možnosť manipulovať z hlasitosťou alebo nech za to berú kompletne celé prémie. Načo dávajú mrte prachov do hlásičov, keď to vodiči postupne znefunkčnia. To isté som si všimol aj na iných troloch po GO.
Jozef: s tym S-Bahnom je to sice teoria velmi pekna, ale S-Bahnenlinien su zväcsa zrusene zeleznicne trate adaptovane prave na potreby mestskej a primestskej dopravy a nie naopak. A velmi sa obavam, ze BA sance na takuto adaptaciu byvalej zeleznicnej trate na trat vnutromestku uz davno nezmyselne zahodila prave zrusenim koridoru Slovany-filialka-Nivy. Modrogumnikov zial dopravna politika nezaujima, ich zaujimaju ceny pozemkov! A z periferie sa stava centrum a v centre treba stavat...
Reakcia na: Bigmac #41622:
Hej najlepsi si su z Nemeckou SPZtkou ty sa vzdy votru elektricke do trate, ci to je Molecka, ci Figaro
Reakcia na: Papyr #41637:
Ak nevieš čo pojem "metro" obnáša, doporučujem ti prečítat si niečo o tom, je to zaujímavé, nebudeš sa nudit. Všetko chcete hádzat do jedneho koša len aby ste mali čím argumentovat
Reakcia na: drink #41636:

Áno je to tam napísané, od Trnavy a Galanty cez Bratislavu-Filiálku, popod centrum do Petržalky. Kto bol v Bruseli, tak môže potvrdiť, že takto to tam majú urobené. A petržalská električka normálneho rozchodu typu S-bahnu.
http://www.parlamentnykurier.sk/kur12-04/42.pdf
Pozeral som si jednotlivé varianty petržalskej električky. Pravdepodobne by som bol za kombináciu všetkých troch (samozrejme v rôznych úsekoch ? ). Reakcia petržalskej samosprávy je podľa mňa ovplyvnená gumokokalolovou lobby - keď už tam električka musí byť, tak nech aspoň nezavadzia nám gumolokakolistom.
Pritom:
- cesta rozdeluje viac ako električka
- na prekonanie výškových rozdielov (nadjazdov) použije auto vlastný pohon, ale pre nohistov (chodcov) je potrebné budovať výťahy a schody k nadzemným staniciam
Reakcia na: Papyr #41637:
Zas mi to rychlejsie pise nez mysli.
2. Co ma spolocne prejazd rychlika popod mesto s prevadzkou MHD?
Reakcia na: Jozef #41627:

1. Co myslite pod pojmom metro? Metro akoze v Lausanne a metro akoze v Prahe alebo akoze v NY je zakazdym nieco ine.
2. Co ma spolocne prejazd rychlika zeleznic popod mesto? To ma byt akoze v spolocnom tuneli?
3. Za rozvoj zeleznic po BA som aj ja, ale za metro nie.
Ale taký návrh (vlaky pod dunajom) predsa existuje. Pozri www.parlamentnykurier.sk (už som to sem raz vylepil)
Všetkým električkárom: Apropo tak potom podla toho čo píšete môžem len lutovat mestá s podzemnou dopravou...chudáci ludia sa musia tralágat po eskalátoroch!Asi sa neriadili heslom "pomaly dalej zájdeš" lebo inak by určite preferovali električku!!! ? ? ?
Reakcia na: yale #41606:
Zásadný rozdiel medzi metrom a tým, čo je navrhované mestom medzi zastávkami Chorvátske rameno a Janíkov dvor nie je. Dočasné riešenie je úsek Chorvátske rameno - Šafárikovo nám. Koľko by podľa Teba stál prechod metra popod Dunaj (aké by to bolo navýšenie voči súčasnému prechodu Dunaja mostom, ktorého finančná náročnosť je odhadovaná na cca 1 mld. Sk)? Tunel popod Vltavu v Prahe na úseku IV C 1 stál 5 447,0 mil. Kč (podľa http://www.metrostav.cz/reference/ref_stavba.php?id=200).

Aby ma tu niekto (napr. Jonny 😉 neoznačil za zanieteného električkára ? doplním, že tiež nie som stopercentným zástancom riešenia navrhovaného magistrátom. Podľa môjho názoru sa malo zvážiť aj variantné riešenie používajúce na definitívny prechod Dunaja Starý most, vchádzajúc do podzemnej úrovne na Šafárikovom námestí po mimoúrovňovom prekonaní križovatky.
Reakcia na: Jozef #41627:
Chyba lávky, švajčiarske Lausanne metro nemá. Samozrejme, ak metrom nenazývaš päťzastávkový jednokoľajný úsek Métro-Ouchy (m2) s jednou výhybňou uprostred, ktorý je doplnený o samostatnú jednokoľajnú trať idúcou v tom istom tuneli medzi krajnými dvoma stanicami. Druhá trať je bežná rýchlodrážna električka (LRT - light rail tram), s dvoma tunelmi a úrovňovými križovaniami s preferenciou. To, že má lausannský nosný systém MHD slovko "metro" v názve, neznamená, že to metro naozaj je. Súčasné bratislavské električky by sa tiež nestali metrom, aj keby sme ich tak oficiálne nazvali a to tiež idú jedným tunelom 😉

Dovolím si citovať stránku (kde je aj pekná mapka) http://www.urbanrail.net/eu/lau/lausanne.htm

"The Olympic Capital spreads out over the hills along the lake, and trolley buses (most of them with a trailer) run up and down the serpentine roads to the old city centre near Flon. In 1877 a rack railway was built to connect the lakeside resort of Ouchy to the city centre. This is a single track line (double track at Montriond station to allow crossing of trains) with two 2-car-trains using a kind of electric locomotive. Trains provide a fast and frequent (6-10 minutes) service between Flon and Ouchy via the Swiss Federal Railways Station (Gare CFF). The line is now referred to as Métro-Ouchy or M2. Métro-Gare is a special shuttle service between Flon and Gare CFF using a separate track in the same tunnel between these two stations. Service is provided by only one single-carriage running permanently up and down. This is actually the busiest of all three lines.

The Métro-Ouest (Metro West), now M1, is a modern light rail line which connects Lausanne's city centre at Flon to Renens in the west via Chavannes and Ecublens (opened 1991). The line is mainly at grade, on separate right-of-way with preference at street crossings. It's almost entirely single track except at most stations where trains cross each other. The total length is 7.8 km with 15 stations (3 underground, average station distance is 557 m), one ride takes 19 minutes (commercial speed 26 km/h). The line is especially busy with students travelling to the EPFL and UNIL University campus.
"
Reakcia na: TeBeCe #41630:
aha, nedocital som do konca 🙂
Reakcia na: yale #41606:
Presne tak, máš úplnú pravdu ale zanietenému električkárovi to budeš darmo písať, on to nikdy nepochopí.................
Reakcia na: Beus #41629:
zaujimave, ze povodne hlasice apex fungovali len na tlacidlo, a to bol hlavny dovod preco sa nepouzivali pokial viem...
Reakcia na: TeBeCe #41615:
Samozrejme ze je to na tlacidle uvolnenia 🙂 Je to zapojene na ten isty drot, ako listovanie zastavok palubaku, cize v starych T6 ked stlacim dopyt este pocas prichadzania do zastavky, cvakne relatko, voz si to zapamata, zapne blok rozjazdu, a BUSE sa tvari ze uz je zastavka 🙂 A po zavreti KB voz otvori dvere. Na T6 3.G je to zapojene kusok inac, a toto sa s nimi uz neda.
Cize moment hlasenia zastavky na starych T6 zavisi od predstihu, s akym vodic stlaci tlacidlo uvolnenia pred prichodom do zastavky 🙂
Ja osobne ked mam staru T6 s hlasicom, tak to tiez tak robim, ze stlacim dopyt este pocas prichodu do zastavky, aby ju to oznamilo pred otvorenim dveri, pretoze si myslim ze vlkom to tak asi viac vyhovuje 🙂
Skoda ze sa da "odhlasit" zastavka pred otvorenim len na starych T6. Inak to ale riesit nejde, kedze ostatne vozy zacnu "vnimat" tlacitka dveri az po zastaveni - skor ako zastavi a otvori, BUSE nema ako vediet, ze ma hlasit. Jedine ze by sa pridalo do vozov tlacitko hlasenia zastavok, ako maju posledne T6 (ktore je nefunkcne, samozrejme), lenze to by zas narazalo na problem, ze vodici by to boli lenivi stlacat, takze by sa zasa nehlasilo 🙂
Reakcia na: Ámos Keynes #41594:
Čas ukáže.................
Reakcia na: Papyr #41610:

"Az bude mat Bratislava tak 800-900 tisic, tak sa bude moct uvazovat o metre. Zatial ho totiz take male mesto nepotrebuje", toľko citát. Možno Prešov nepotrebuje, ale keď môže mať malé metro švajčiarske Lausanne so 125 tis. obyvateľmi (aglomerácia do 250 tis.), tak prečo nie Bratislava so 420 tis.? Tá jedna diera popod Dunaj a centrum mohla byť dávno vyvŕtaná. Samozrejme, že rýchlodráha, ale v centre a popod Dunaj pod zemou. Aj v Ríme ide metro v centre pod zemou a v okrajových častiach je na povrchu. Takto by som si to predstavoval aj ja. Vždy len obyčajný železničný rozchod, aby súpravy prímestskej dopravy napr. z Pezinka, Rače, ale aj Vajnor využívali jestvujúce teleso železničnej trate až po Bratislavu-filiálka, a odtiaľ popod centrum do Petržalky. V Petržalke už po povrchu na koniec sídliska, ale aj do železničnej stanice Petržalka. To by bola základná trasa, a potom by sa vybudovala ďalšia napr. od hlavnej stanice do centra. Príkladov je dosť napr. nemecké a a rakúske S-bahny. V Bruseli hlavná železničná trať vedie popod centrum a cestujúci priamo v centre nastupujú v podzemí do rýchlikov. Popod centrum prechádzajú aj medzinárodné rýchliky. Viete si predstaviť, že by ste pod Kamenným námestím nastúpili na rýchlik do Žiliny alebo Viedne? Ja áno. Škoda, že Bratislava ako hl. mesto nemá väčšiu starostlivosť od predstaviteľov štátu.
http://www.t-l.ch/m2/corps_m2_trace.htm
Reakcia na: peter #41607:
na dolnych honoch sice byvam a elektrickovu dopravu by som tu privital, ale myslim si ze je dost vela miest kde by ju bolo treba omnoho viacej...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.