Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Citát z článku: http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=832&msg_num=0
"Súčasťou stanoviska mestskej časti je i odporúčanie overiť (popri troch navrhovaných variantoch) úrovňové vedenie trasy obdobne, ako je to v iných častiach mesta (na ostatných radiálach), s úrovňovým krížením priečnych komunikácií s riadením dopravy cestnou svetelnou signalizáciou s dynamickou preferenciou pohybu vozidiel prostredníctvom detektorov a predsignálov, ktoré by prinieslo skutočne ďalší variant riešenia a nie len nepodstatné odchýlky ako sú v predkladanom úrovňovom a polozapustenom variante."

MČ Petržalka asi fakt mrzí, že sa navrhuje kvalitný a bezkolízny systém a zrejme túži po takých veciach ako je pokazené auto na priecestí, nefungujúca CSS a pod. 😉

"Najzásadnejšou pripomienkou je nesúhlas s úrovňovým a polozapusteným variantom riešenia električkovej trate. Tieto sa líšia len výškovým vedením (rozdiel je 1,5 - 2,0 m v umiestnení koľaje), pričom sú vedené buď na násypoch so štrkovým zvrškom alebo v zárezoch s otvorenými priekopami. Mimoúrovňové kríženia komunikácií s električkovou traťou sú navrhované ako nadjazdy, ktoré znehodnotia samotný priestor pripravovanej urbanizácie. S takýmto riešením by súviseli oporné múry, či oplotenie trate (vzhľadom na interval vozidiel 90 sekúnd), ktoré by vytváralo fyzické bariéry medzi obytnými súbormi a negatívne by ovplyvnili urbanizáciu priestoru. Pešie prepojenia medzi obytnými súbormi by boli znemožnené alebo sústredené len do niekoľkých bodov v mieste kríženia priečnych komunikácií s električkovou traťou. Petržalka je už teraz oddelená napríklad od Sadu Janka Kráľa pozdĺžne, súbežne s Dunajom diaľnicou, nemôžeme súhlasiť s ďalšími bariérami, ktoré by rozdeľovali Petržalku takpovediac zvislo na ďalšie menšie bloky, ide predsa o obytné územie."

Toto je ešte lepšie zdôvodnenie 🙂 MČ Petržalka je zároveň za dobudovanie Jantárovej ulice cez celú Petržalku - pritom interval prechádzajúcich automobilov v špičke by bol niekoľkonásobne kratší ako 90 sekúnd a pešie prepojenia budú tak či tak sústredené len do niekoľkých prechodov (podobne ako napr. na Panónskej) a Jantárová cesta bude vytvárať značnú bariéru.
Reakcia na: Bigmac #41236:
T3P mi az tak nevadia, prave kvoli interieru. Ale k nam jazdi dvadsatdvojka, v ktorej su az na absolutne vynimky vzdy radene dvojice tych najstarsich T3 bez reko.
Velmi pekne spravena mapa linkoveho vedenia
MHD BA 2008 !!!!!
Kartografi sa maju co ucit, klobuk dole!

Mozno by ste mali menej prace, keby ste spravili
"nulovy" variant
(teda uvazovany stav bez vybudovania tram do Petrzky)
a nakreslili iba tie dve uvazovane 100-vkove autobusove trasy na Safko.
Pretoze v BA je mozne vsetko, ako sme sa
uz par krat presvedcili, ked v dalsich volbach nezvolia Durkovskeho zase za primatora, tak neviem, neviem...

Aspon by sa potom skorsie zacala stavat
podzemna draha :-))))))
Reakcia na: d3k0 #41237:


TO ADMIN :

OK, dik za info.

BTN US - chces doplnit info k clanku. Ak mas zaujem, mam dost
info k povodnym planom metra v BA + riesenia tras, ich varianty a aj nejake vizualizacie.
Kontataktuj ma v pripade potreby na e-mail.
Vymenime vzajomne info, clanok moze byt kompletnejsi.

Peter.
Reakcia na: Peter #41235:
Nemozem pridat clanok, ktory v podstate nic nove neprinesie, len zhrna niektore veci, ktore uz davno vacsina z nas vie. Aj preto to caka na to, kym si najdem cas a aspon tam doplnim informacie o prvotnych planoch a vychodiskach budovania metra, nech je to kompletnejsie. Len zial nemozem stihat vsetko a momentalne mam ine priority, preto ten clanok stale caka. 😞
Papyr: ja mam sice "ric jak vahan na zincicu", ale problem v T3 koryte som nemal nikdy, v TAMe vzdy. Nechcem prihrievat Igorovu polievocku, ale T3RP maju handrove VogelSitze, nie?
Petrzalski poslanci o elektrickovej trati v Petrzke :

http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=832&msg_num=0


Dotaz na admina :

PLS, kedy asi cca uverejnis na imhd strankach
Jonnyho clanok o "pozostatkoch" metra v BA ?
Dik, Peter.
Reakcia na: Ámos Keynes #41177:
Proti svojmu zvyku zareagujem na politický príspevok:
"Keby bolo Slotov viac, tak sa nám tu premávajú americké a iné tanky a strážia krechkú hranicu a demilitarizovanú zónu medzi maďarským a slovenským obyvateľstvom."
V parlamente by som ho skutočne nerád videl. Ale keby bol primátorom tu, už by sme možno dávno mali trolejbusy na Dlhých dieloch a električku v Petržalke.
Reakcia na: Vševedko #41225:
Akou rečou rozprávaš ???
Reakcia na: m@rtin #41230:
To vozidlo v pozadí na fotke http://metro.dnsalias.org/metro/ivc2/strizkov3.jpg vyzerá ako 21Tr 😉
Reakcia na: m@rtin #41230:
Tak to jsem uklidnen. Doufejme, ze se temito vozy zacnou nahrazovat v prvni rade strasidelnicke a vokovicke hruzy.
Papyr:
Jednou z nutností, které musela nová tramvaj ve výběrovém řízení splňovat, byl bezproblémový průjezd celou sítí. Anitra 14T+ Letenskou splítkou projede určitě.

galiyosha:
Na Rajskou zahradu mi nešahej....:), to byla jedna z nejlevnějších stanic, která se v pražském metru postavila. Co je na ní tak nákladného? Ty kovové trubky potažené sklem? A je to nejkrásnější stanice pražského metra, nevím proč by měla být uniformní?

Mimochodem, co říkáš nové stanici na právě budovaném úseku do Letňan, Střížkov?
http://metro.dnsalias.org/metro/ivc2/strizkov2.jpg
http://metro.dnsalias.org/metro/ivc2/strizkov3.jpg
Reakcia na: Vševedko #41224:
Igor, ja nemam s prepacenim "ric jak kombajn", aby sa mi do sedacky v T3 pekne zapasoval a drzal. Ja mam zadok do dvoch dlani (zatial este stale) a ten musim drzat vedome zatnuty vacsinu casu jazdy v T3 - ak sedim. Pre mna je to prijemne jak sedenie v Tambuse. Keby to malo sedacky jak 9Tr, tak by som urcite T3 mal o nieco radsej.

Ohladne neprejazdnosti Malostranskeho namestia - viem, ze KT prejde. Jednu z dvoch skusobnych KT tade predsa riadil Martyk 🙂
Reakcia na: Peon #41226:
www.dubravskatv.sk - je tam stručný prehľad vysielania.

PS: Peon = spokojný čitateľ
Papuca: nemam pocit, ze by si bol zaujaty voci DPB. Alebo sme zaujati obaja? 😃 Toto naozaj nie je doprava, skor by som to definoval ako ciesi modelove kolajisko, resp autodrahu v mierke 1:1. Management sa len hra a ked ich riadiace funkcie omrzia, tak jednoducho vytiahnu napajanie transformatora svojej hracicky zo sietovej zasuvky a zastrcia ju spokojne kamsi pod postel alebo ju strcia do komory...
V zostrihu zasadnutia miestneho zastupiteľstva MČ Dúbravka, ktoré až do budúcej stredy vysiela Dúbravská televízia bola reč aj o osude linky č. 22. Tu je prepis:

Starosta Dúbravky Peter Polák: "Neboli schválené peniažky na tú linku, podľa všetkého, svedkov, ktorí to sledovali povedali, že nie je natoľko zaťažená, že je to pre dvoch, troch, štyroch ľudí na tej poslednej zastávke, skončí sa o deviatej, pokračuje sa o jednej... Bolo to síce pekné gesto, že sme to urobili pre zamestnancov, asi sa to pre tých, pre ktorých to bolo určené, až toľko ich nie je. Nepripojili sa k tomu z Devínskej ani zo Záhorskej Bystrice, takže by to išlo všetko na ťarchu našej mestskej časti, nezúčastnil som sa tým pádom ani na rokovaní na Dopravnom podniku. Januárom (???) asi to ukončí sa. Mali sme ešte prísľub, že pán primátor nájde ešte nejaké v úvodzovkách čierne alebo utajené peniaze, a že ešte čosi každej mestskej časti prihodí, čiže to z toho zaplatí sa. Nenašli sa zatiaľ, žiaľ, linka asi nebude pokračovať."
Reakcia na: Jonny #41215:
Ale Ty tu nezmyselne obhajuješ metro pred SEGREGOVANOU električkovou traťou v Peržalke.
Reakcia na: Papyr #41217:
Na Malostranskom námestí nie je obmedzenie kvôli splietke ale kvôli kostolu. V skutočnosti tam KT8 bez problémov prejde, maximálne by si odrela zrkadlo.
Chotkova je už od rekonštrukcie prejazdná aj pre KT8.
Nový voz je samozrejme projektovaný na prejazdný profil T3, nie KT8. Ale kto vie, ako to bude vyzerať v praxi:-P.
No a na záver - svoj iracionálny odpor voči T3 by si mohol aj nejako filtrovať:-P. U substráta bežného by som to ešte dokázal pochopiť. Ale vlky sú kupodivu s T3RP maximálne spokojné.
caute, som tu na tomto diskusnom fore prvy raz. odvtedy, co som zacal troska viacej cestovat si obcas kuknem nejake stranky o mhd. kedze som navstivil niekolko europskych aj americkych miest, hladal som vacsinou na www.subwaynavigator.com a pod. posledny polrok velmi casto chodim do prahy. zial, este aj bukurest ma snad lepsie riesenu mhd ako my. clovek zisti, ze mhd vytvara dojem z mesta. uroven pohybu po meste robi svoje.
metro v prahe je fakt celkom dobre, dokonca mi je sympatickejsie ako viedenske metro alebo marta (v meste Atlanta, USA), aj ked snad najvacsi zazitok mam z NY City metra. kto zazil nahlu zmenu supravy na „expres“, vie o com hovorim :o) ale o to nejde, kazde ma nieco do seba.
smutny stav mhd v BA je fakt na zaplakanie. velmi casto mi tu chodia priatelia z prahy alebo budapesti. vsetci svorne nechapu, akoze nemame nosny system v hlavnom meste. ked clovek zacne vysvetlovat historiu zanedbavania BA na ukor prahy (to nie je vycitka prahe! bolo to dost prirodzene), hned sa ma spytaju „aha, a co s tym robite?“. ha…zrada…co ja viem? vyberame vyssie jazdne, platime nejaku firmu za cistenie busov, ale preco chodia hned rano spinave to neviem… no a tak clovek len smutne zasne.
neviem, ci je lepsie metro alebo rychloelektricka. svajciarsko tiez nema vo velkych mestach metro a vseobecne sa tvrdi, ze metro sa oplati az od miliona obyvatelov. tak ci onak, nieco s tym treba robit… a neviem, ci pan zachar vobec niekedy za posledne mesiace mhd cestoval. keby ano, urcite by sme uz nejake pozitivne zmeny videli.
btw, v lete som platil pokutu, lebo som mal 1 den staru elektricenku. navstivil som mhd… socialisticky pristup k praci… hm,ale mozno som len zaujaty.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.