Hej, je to taký vzdialený predchodca T6A5 -lenže obojsmerný (stanovište vodiča je ale len jedno, preto tieto tramvaje v Bp. nikdy nejazdia sólo, zásadne vo dvojicich alebo trojiciach) a ešte to má takú zaujímavosť, že je to jediná sériovo vyrábaná predpolovodičová tramvaj ČKD od čias T1, ktorá nemá zrýchľovač ale klasickú poloautomatickú stykačovú výzbroj.
Niekedy Ti môžem vysvetliť, čo sa dá vyčítať z označenia tramvají ale teraz nemám čas ani sa mi nechce, bo je to chaotické a nesystematické:-P.
Rozmery skrine ma rovnake, akurat je obojsmerna. Ma vsak uplne inu trakcnu vyzbroj. Povodna T5 bola tiez hranata, ale vyzerala uplne inak ako T5C5, mala svetla so 14Tr, ine dvere a okna. Ale rozmerovo tusim uz zodpovedala T5C5 a T6A5. To sa pisal rok 1972. Aspon tusim. ?
A co T6A5? Tie maju kotuce, ktore sa daju odbrzdit presne tou istou packou. Takze nie je kotuc ako kotuc (viem ze stred kachny treba odbrzdovat takou tycou). A aj keby mechanicke parkovacie brzdy nefungovali, stale ostava elektromagneticka kolajova brzda na zastavenie. Aj ked komfortne to asi nebude. ? A sem tam vidim v premavke voz, ktory ma jednu celust, pripadne kotuc odbrzdeny. Vsak nemusime ist ihned kvoli takejto smiesnej zavade na poruchu, ci ano? A pokial sa pamatam, tak povodne kotucove brzdy na T6A5kach boli az velmi ucinne, tak sa jazdilo permanentne s dvoma odbrzdenymi brzdami. Na obratisku sa odbrzdene zakopli a funkcne povolili, aby sa rovnomerne opotrebovavalo oblozenie.
T5C5 znamená, že ide o predchodcu T6A5, v podstate rovnaká akurát o niečo modernejšia?
Tie troláky v USA su asi o dost drahšie, čo?Takto parádne a kvalitne vyrobené troláky asi tak skoro v BA ani inde napr. v Prahe jazdit nebudú...čo povieš, a asi maju aj dlhšiu životnost z hladiska použitých materiálov ?
Pre Vševedko:
Myslím, že treba doplniť: Ide o Čelusťové brzdy, ktoré držia nápravu v kľude zablokovanú a zatvárajú sa pri dobrzďovaní pri 5km/h. Ostatné (elektrodynamická, magnetická, a u K2 kotúčová) zostávajú nedotknuté. Poznal som kaskadérov čo jazdili bez čelustí, lebo sa im nechcelo ísť meniť voz ? . A tie kotúčové sa tiež dajú uvoľniť, ale iba špeciálnym kľúčom.....
No uviedol som to iba preto, aby nevznikol dojem, že na zastávke Lackova a pod. nejaký betár obehne voz a odbrzdí ho bez maožnosti zastavenia..... ?
T5C5 - Nie, jedná sa o vozidlo predchádzajúcej generácie. Jazdí výhradne v Budapešti.
T6A2 - užšia skriňa áno, menší rozchod nie.
T6A5 a KT8D5 majú rovnako šioké skrine, rozdiel je v prejazdnom profile v oblúkoch - vozidlá s označením B a D majú väčšiu vzdialenosť otočných čapov a menej skosené konce vozidla, takže v oblúkoch viac vybočujú.
Ak myslis to co ja, tak to su brzdy. Ked je paka zakopnuta, tak brzda funbguje. Ak je vytiahnuta, tak je voz odbrzdeny stale, teda aspon jedna naprava. Pozuiva sa pri poruche vozidla, ked toto uplne vykape a treba ho odtlacit / odtiahnut. V pripade ze ti blbe iba jedna brzda, tak cielene iba tuto jednu vypnes a mozes ist dalej. Vsevedko moze doplnit.
Minule som si vsimol take tie paky ci co to je, co su na elektrickovych podvozkoch, ze boli vyklopene, aka je teda ich spravna poloha , lebo povacsine su zaklopene ..a vobec naco sluzia?
Ako sa mozes pytat taku vec. Akekolvek vozidlo overovacej serie sa logicky vyraba len na zaciatku, pri spustani vyroby noveho typu. V pripade 14Tr to boli roky 1981-82. Je ti uz jasne, preco v BA boli zrusene a odstranene overovacie 14Tr? Nie? Napoviem. Vypocitaj si 2005-1982 a porovnaj so zivotnostou.
Ja som len reagoval na tvoju odpoved nndrovi, pretoze on hovoril o 14Tr z overovacej serie.
Tie rozdiely ti ja bohuzial neviem povedat.. Akurat viem, ze to napriklad ma klimatizaciu, potom zdvihaciu plosinu na voziky a je to o nieco dlhsie ako nase 14Tr.
Tu je rec o
1. elektrickovych skriniach
2. trolejbusoch ETI 14Tr
3. trolejbusoch 14Tr z overovacej serie
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr