Ako dlhoročný zberateľ máp miest si dovolím takýto prehľad:
-> mapy Bratislavy od VKÚ:
- 1. vydanie - redakčná uzávierka 2.9.1994 - časť spojov L57 zachádza na Kaukazskú
- 2. vydanie - redakčná uzávierka 3.5.1995 - časť spojov L57 zachádza na Kaukazskú
- 3. vydanie - redakčná uzávierka 2.4.1997 - L57 už vôbec nepremáva
S tou mapou z roku 1985 nerozumiem. Tú mapu tiež mám a žiadna L57 na Klokočovu nie je zakreslená. Dokonca si dovoľujem tvrdiť, že na Klokočovu L57 nikdy nejazdila. Na ul. Pri seči dlhé roky končila akurát L52.
Nuž ja si dovolím tvrdiť, že jediná električková trať v Petržalke je podobná (len o niečo menšia) zvrhlosť ako metro a v danej situácii bude viac "odnosom" ako prínosom. Či sa kvalita dopravy zvýši alebo nie, ťažko povedať. Jedno je však isté - doprava sa nezrýchli.
Btw. práve včera sme sa s Papyrom rozprávali o tom, ako veľká časť Pražanov neznáša metro a v prípade, že je možná alternatíva električkou, volí práve električku, pretože je to rýchlejší spôsob dopravy. Keď som si uvedomil, že veľká časť Bratislavčanov neznáša električky a sníva o metre, mohlo by sa zorganizovať masové stretnutie pražských odporcov metra a bratislavských odporcov električky, aby si vzájomne vymenili svoje názory ?
K celej veci ešte jeden postreh - plno ľudí nadáva na súčasný systém, kedy musia zdĺhavo prestupovať a volajú po metre, neuvedomujúc si, že práve metro bude symbolom ešte zdĺhavejšieho a početnejšieho prestupovania.
Metro je dobrá vec na prekonávanie značných kilometrických vzdialeností, ktore väčšina Bratislavčanov neprekonáva a nepotrebuje prekonávať. Na kratšie vzdialenosti v pružnosti obsluhy jednoznačne víťazí električka a som presvedčný, že obrovská časť súčasných metroglorifikátorov by po jeho vybudovaní a detinským nasýtením sa ho bežala späť k tramvajkám.
No vysvetľujte to niekomu... Dnes som sa v TN na Markíze dozvedel, že po poslednom dopravnom kolapse určité kruhy obyvateľstva začínajú volať po metre v BA. Toť dôsledok mnohoročného vymývania mozgov, že metro zázračný všeliek, čo spasí celú bratislavskú dopravu.
Ja mam mapu z 1.2.1996 a 57 tam uz nie je, ale o 8 stran dalej, kde je len kulilincek z Kaukazkej tam este je 57 v kruzku, takze predpokladam ze v "minulom cisle" tam este bola. A tiez mam mapu z 85 a tam pre zmenu chodila 57 este aj na Klokocovu (tam kde bude ustit most Košútska na Petrzalskej strane) a mala trasu Klokocova- Kaukazska
Ze siet! ? ? ? A v Petrzalke! ? ? ? To je skvely namet do sci-fi! ? ? ? Ale vazne...Ja budem rad aj za tu jednu trat.Lepsie nieco ako vobec nic.Samozrejme ked na nej nebudu jazdit stare plechace... ? To uz radsej lanovku s vypravcom Durkovskym... ? ?
A myslím, že prax jasne dokazuje, že to zvrhlosť veru je. A poriadna.
Obávam sa však, že ani navrhovaná električka do Petržalky nič nevyrieši. Tá sa totiž bude chovať ako blbé metro. V najfantastickejších snoch by som Petržalke prial električkovú SIEŤ (nie trať).
Ekonomicky by bolo najlepšie celú dopravu zrušiť, pretože by na ňu neboli žiadne náklady
Teraz vážne... takto sa uvažovať nedá. Je podľa mňa úplne zvrhlé, aby nosným dopravným systémom na ktoromkoľvek sídlisku bol autobus.
Jedna zaujimavost, ak sa to uz dostalo na net, tak sa ospravedlnujem (zial nemam cas citat starsie prispevky':
Vo stvrtok sa zacala budovat svetelna signalizacia na krizovatke ulic Saratovska-Drobneho-Repasskeho a v piatok sa v suvislosti s tym zacala budovat signalizacne (preferencne) semafory na zastavkach Drobneho smer Dubravka a OD Saratov v smere do mesta.
Podľa mňa by bolo ekonomicky (aj keď ekologicky asi nie) najlepšie riešenie, keby sa na Dlhé Diely nasadili nejaké nové kvalitné a výkonné kĺbové autobusy. A to by ste už asi nemuseli byť závislí od električiek.
Neviem ako DPB zalezi na kontraproduktivite,ale urcite mas pravdu,ze sakopa liniek porusi alebo prinajmensom rozseka.A tie nove linky,to teda neviem... ? Ved budu nove trolejtrate,tak naco? ?
Myslím, že všetci poznáme Tvoje názory natoľko dobre, že nám bolo od začiatku jasné, že Erik sa nerovná fobust
Re #36829 Lucia: Dobre - vadia Ti prestupy? Keď si tak veľmi za duobusy, vieš mi povedať, v čom pre Teba budú prínosom? Veď pokiaľ viem, dubusy mali premávať PRESNE A DOPÍSMENA na trase súčasne L33. Takže sa síce povezieš pod drátom, ale nič to nemení na tom, že na Molecovej vystúpiš a budeš čakať na elinu.
Duobusy majú podľa plánov využívať diesel pohon iba na výjazdy a dojazdy do vozovne. V priebehu služby by mali jazdíť ako trolejbusy medzi Molecovou a Kuklovskou.
Podľa mňa by sa na Dlhé diely najviac hodila električka.
no take linky 96 alebo 97 poslat z pristavneho mosta na ten prave stavany by bolo podla mna dost kontraproduktivne obdobne ako 68 alebo 198... ale myslim si ze po otvoreni toho mosta sa dost znacne pomeni linkove vedenie, teda ze to nebude presmerovanie liniek ale ze par liniek zanikne uplne a bude vytvorenych par novych liniek....
Mozem to potvrdit.Mam dokonca mapu z roku 1996,na ktorej je spominana.Konecnu mala na Kaukazskej a zastavka bola na krizovani s Hrobarskou(ako dnes X82).Neviem preco ju zrusili,ale bolo to niekedy medzi tym 1.2.´96 a 1.6.´96,lebo na mape z tohoto datumu uz neexistuje...Mozno to bude vediet Vsevedko. ?
No predsa vsetky linky zo Stareho a Pristavneho mosta presunu na ten novovybudovany(zatial bez nazvu) most,no nie? ? Ved ked ho uz postavali,tak ho aj patricne budu chciet vyuzit... ?
OPRAVA: "...premávala linka č. 57 k Cintorínu Petržalka, kde mala vraj konečnú"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
El Sergio