Oznam: Verejne prerokovanie spravy o vplyve tzv. Severnej tangenty na zivotne prostredie bude 19.11.2001 o 16.00 v Zrkadlovej sieni Primacialneho palaca.
Andy: Nechaj Sarkana na pokoji, ani nam by sa nepacilo, keby takto o nas z nasim chrbtom nieco pisali...
Decko: Ked sa to tak vezme, tak T3S je stara, elina, co sa tvari ako nova, ale ked bola stara, tak sa podla papierov tvarila ako este starsia (T2)...
Martin: Ta 23Tr je uz davno v niektorom z nasich sci-fi
tulenique: Z FEI sa do Petrzky dostanes tak, ze pojedes na koniec Mlynskej doliny, otocis sa o 180 stupnov, v Mlynskej doline odbocis ako k cintorinu, zase dolava a este raz dolava a uz si na moste Problem je skor v debilnom vyriesenie prepojenia Mlynskej doliny s najazdom na most.
Si: Zdrazenie elektriceniek nie je take velke - 3-mes. studentska zo 725 na 760.
Tak ten system vyradenia kazdej druhej zastavky by sa pdla mna v karlovke mohol zaviest uuu[plne f pochode...Horsie by to bolo v centre, tm by to bolo na nic...tam sa krizovatkam-semaforom jaksik vyhnut moc neda.
#3660 TeBeCe: No tak to s tym cuvanim je fakt dost "tuhe" riesenie....to sa radsej pojdem otocit k odbocke na Devin. #3659 Si: Odbocku na Herliansku by som zachoval iba v pripade zavedenia semaforov. Tie by boli synchronizovane so semaformi na Tomasikovej a boli by to "inteligente" semafory (zahcytili by zvuk ze elina ide zatvarat dvere) a vtedy by jej dali "zelenu". Prip. by si zelenu vypytal vodic ako ked prehadzuje vyhybku. Bez semaforov je to tam ozaj o hubu, auta kt. chcu odobocit blokuju elektricky......a to je fakt zle....
tulenique> co by sa nedalo dostat na most do petrzalky ked ides z FEI aj inde ako na tom prejazde pri omv...da sa tam jak su semafory pri botanickej...akurat treba trosku cuvat :-)) minule som tam videl cuvat klbovy ikarus, ktory asi isiel do vozovne, tak preco by to mal byt problem pre osobne auto :-)))
takze nieco k teme zrychlenia elektrickovej dopravy... to ze rusia prejazdy je konecne krok dopredu, ale zas urcite ich nemozu zrusit vsetky. Tie v Karlovke a dubravke velmi dobre nepoznam, tam pouzivam len obcas ten pri botanickej zahrade, kedze odbocenie smerom na nabrezie z mosta nie je niak rozumne vyriesene, ale ruzinovsku trat poznam o nieco lepsie.. tych prejazdov je tam zopar zbytocnych, ale urcite by som napriklad nelikvidoval prejaz na herliansku - totiz v smere z mesta je odbocenie na tomasikovu dolava aj tak dost neprejazdne, a doplacaju na to aj autobusy MHD, nielen auta...
Co sa tyka rusenia zastavok, osobne by som rusil priblizne kazdu druhu zastavku (zalezi od ich vzajomneho rozmiestnenia a naveznosti na budovy a prestupne zastavky. Problem je vsak v tom, zeby to vyvolalo dost velku vlnu odporu, myslim ze kazdy z nas by asi pozeral skaredu keby mu zrusili zrovna tu "jeho" zastavku a musel slapat o 200 metrov dalej na dalsiu. Ak vsak chceme spravit z elektriciek nosny system, redukcia zastavok je NEVYHNUTNA !
Zdrazenie cestovneho.. hmm ked zdrazia jednorazove listky, mam f pazi, ak aj elektricenky, tak to uz nie :-)) ale mohli by radsej ako z cestujucich tahat peniaze z magistratu. Tam je tych penazi predsalen o troska viac, len na co sa pouzivaju ?
Cakajuci/necakajuci vodici a podobne... 1. ked uz na neaky ten spoj utekas, zamysli sa ci ta moze ten vodic aj vidiet a aka je toho pravdepodobnost... totiz mozes byt aj 1 meter od voza a vodic ta nema sancu vidiet, ak ta tam zrovna nehlada (sak si niekto skuste vymenit sa na chvilu s vodicom a zistite ake to asi je:-)) 2. pokym nevidim vodicovi do tvare a nevidim na nom ze mi to urobil naschval, nemozem nanho povedat ze to naozaj spravil naschval ! plati to iste ako v 1. - skus si to s nim vymenit a po takej 12hodinovej sichte mozno zavries niekoho rovno aj v dverach...
odkaz pre DPB: laskavo neminajte peniaze na nove natery elektriciek ked sa o ne potom nemienite starat!! za par dni po natreti su takisto zasrane jak boli predtym...tak naco to je dobre ?!?!?!? aby ste mohli zvysovat cestovne???
Ja za prve zrusene priecestie povazujem usek madzi konecnou 4 a 9 a Iuventu...Sak tam sa otacal kto chcel a kde chcel Ale kludne by mohli zrusit aj to oficialne, ved je tam most
Dneska som siel domov 78 karosa 2301, fakt velmi dobry voz, tichucky, velmi rychly, proste urobil na mna dobry dojem, takze ho musim pochvalit.
Aj vodic bol fayn, ale ked v 80km/h prepalil na Trnavskom myte dva semafory na cervenu nebolo mi vsetko jedno...:-)
to ze rusia prejazdy povazujem za super vec, vec je ich dost. Ale mohli by aj prerobit zastavky tak, aby hrana spodneho schodu licovala s nastupistom, pokial sa to da, lebo moze byt, ze sa tam voz oskre, ale v Brne som to tak videl. Velka sranda bola ked som nastupova. Instinktivne som dvihal nohu na prvy schod, ale ten bol v rovine s nastupistom, tak som len stupil do vzduchu. Ked som si to vsimol, tak som uz bol vo voze, ale taketo riesenie urcite zvysi rachlost nastupu / vystutpu, cize skrati jazdnu dobu.
pokial si pamatam, tak tn trojklbovy ikarus vychadzal z Ikarusu 280! Takze to vyzeralo ako skutocny tank na kolesach. Iba si nepamatam, ako to bolo s napravami, t.j. ktrore su hancie a hnane, resp, riadiace a riadene. Ale asi to bolo takto:
1. naprava riadiaca (ako ik 280)
2. naprava hnacia s dvojmontazou (ako ik 280)
3. naprava v prvom vleku bezna naprava s dvojmontazou (ako 3. naprava v Ik 283)
4. naprava v poslednej casti riadiaca (ako v Ik 280).
ale toto iba tipujem, lebo som tu fotku videl velmi davno v novinach. Ale fungovalo to - otazka je, ci to v tych rokoch uz bolo treba. Ved si vezmite, ze v 70. rokoch vam uplne stacila kachna - a dnes su nacpate duplaky, cize trend je k vozidlam velkej kapacity a to ako pri elinach, tak pri autobusoch a trolikoch. Dnes by to bodlo, to je jasne, ale pred takymi 15 rokmi to bolo zbytocne velke. Neviem sice, aky stary ten voz bol, ale urcite dost, nakolko vychadzal z ikarusu 280.
#3650 Beus: Ten renault som uz na fotkach videl, a kdesi som pocul aj o jednom prototype dvojklboveh ikarusu. Akurat mam pocit ze sa to moc nepresadilo, lebo kapacita je sice fajn, ale ta manevrovatelnost za vela asi nestoji.
ad rychle eliny: ja by som zacal rusit aj zastavky. V takej Raci, Ruzinove, Karlovej Vsi, Dubravke by bohate stacila 1/3 - 1/2 zastavok.
Beus: Hm, nebud prilisny optimista... este je treba vela spravit. (Napriklad porusit zastavky, podla mna aj vyriesit centrum (teda Obchodnu, lebo tam sa rychlo neda) a zlepsit stav trati.) Ale aspon je to maly krocik spravnym smerom.
D3k0: hura, dik, uz sa tesim vopred (dufam ze nie zbytocne) ;))
Inac mam par napadov este aj na vylepsenie chatu, ale to je mozno na dlhsie kazdopadne, aj tam ale aj tu, na fore, by som navrhol jedno male nenarocne zlepsenie - v hlavicke prispevku pisat okrem datumu aj den v tyzdni (Pon, Uto, Str, ... alebo nejak inak), tiez by to zvysilo prehladnost
tbc: no hura, zeby sa nas sen o rychlej elektrickovej backbone pomaly zacal zacinat naplnat? :))) chvalim kompetentnych, tie prejazdy fakt treba rusit kde to len ide..
tulenique: Heh, tamto je sice fikcia, fotomontaz, a keby to skonstruovali, nevyzeralo by to presne takto, ale inac 2-klbovy autobus uz Renault vyprojektoval, skonstruoval a aj to jazdilo, takze take nerealne to zas nie je
huraaaaaaaaaaa...oni tie prechody zrusili!! konecne sa nieco robi na podporu elektriciek....po zruseni prejazdu na segnerovej su to uz dokopy tri zrusene
Doktor: Aj Andymu mozete v pohode tykat, ved ma 16!
Andy/Doktor: Ja mam pre zmenu dalsiu dobru skusenost - tentokrat vodic 2322 poctivo cakal na vsetkych cestujucich. Naopak, vodic 4308 (dnes jazdi na 4849) je vzdy nervozny, priviera ludi do dveri a nadava im. Vodic 1510 pre zmenu zatvara dvere asi 5 sekund po otvorenie. Tieto dva vozy su na 68 a 198.
JOEY: Tak ja sa ti teda vyjadrim k tomu, co si napisal Andymu: Aj ked to mozno trochu prehnal, nepoznas ho, nevies, co je za cloveka, a preto nemas pravo o nom hovorit, ze je primitiv. Keby bol primitiv, nedaval by take stupidne otazky ako... vies kto.
Zase som tu nebol par dni, preto xcem napisat par poxval a nejaku kritiku na DPB:
1. Bol som ocareny, ked X14 ukazovala zastavky na celej trase, dokonca na konecnej "Konecna zastavka, prosim vystupne".
2. Tiez sa trochu zlepsilo informovanie cestujucich o zmenach v MHD.
3. Tie nove listky maju znamenat co? Preco tam stale nie je (na 30- a 60-minutovom), ze plati 45 resp. 90 minut cez vikend? No a ten design... No neviem neviem. Ale podla mna je zdrazovanie vzdy lepsie ako obmedzovanie dopravy, ktora sa uz viac ani obmedzit neda...
Ak by niekoho zaujimali aj dovody opatovneho zvysenia cestovneho tak tu su aspon niektore, o ktorych som pocul:
1) rastuce vydavky na nahradne diely
2) postupna renovacia vozoveho parku
Ako je vseobecne zname, so zvysenim cestovneho sa automaticky zvysuje i pokuta ak si listok neoznacime, alebo zabudneme, atd...
#3636 Martin: To fakt bude existovat trojclankovy trolik??? To si skutocne neviem predstavit v prevadzke.....
ad prejazdy: zrusil by som skoro vsetky!!!, nechal by som 1 ks pri PKO, potom az pri odbocke na devin (tam by som dal semafory), a potom az dakde ako koncia eliny 4 a 9. Prejazdy treba rusit, akurat treba umoznit tocit sa na semaforoch!!!!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
d3k0
Andy: Nechaj Sarkana na pokoji, ani nam by sa nepacilo, keby takto o nas z nasim chrbtom nieco pisali...
Decko: Ked sa to tak vezme, tak T3S je stara, elina, co sa tvari ako nova, ale ked bola stara, tak sa podla papierov tvarila ako este starsia (T2)...
Martin: Ta 23Tr je uz davno v niektorom z nasich sci-fi
tulenique: Z FEI sa do Petrzky dostanes tak, ze pojedes na koniec Mlynskej doliny, otocis sa o 180 stupnov, v Mlynskej doline odbocis ako k cintorinu, zase dolava a este raz dolava a uz si na moste Problem je skor v debilnom vyriesenie prepojenia Mlynskej doliny s najazdom na most.
Si: Zdrazenie elektriceniek nie je take velke - 3-mes. studentska zo 725 na 760.