Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: metro #32166:
budovat metro (rozumej podzemna kolajova draha) ako dalsi system, ked je sucasny nosny system financne podvyziveny sa mi zda neekonomicke. Petrzalska draha ma ist perspektivne popod Dunaj a v centre pod zem. A nove vozidla naznacia smer obnovy celeho vozidloveho parku.
Reakcia na: metro #32149:
Nuž, nemyslím si, že máš celkom pravdu. Prípadnému budúcemu vzrastaniu prepravných nárokov je podľa mňa električka pripravená čeliť rozhodne lepšie ako budúce metro. Povedzme, že sa metro postaví aj s určitou rezervou no raz počty cestujúcich dosiahnu aj rezervné maximá. Čo potom? Metro len tak neprispôsobíš, električku však áno. Ako bolo viackrát napísané, Petržalka výhľadovo môže získať aj ďalšie električkové trate, nemusí sa obmedzovať na vytýčený koridor.
Že to, čo píšem, má niečo do seba, potvrdzuje aj Tebou ospievané pražské metro. Po tridsiatich rokoch prevádzky trasa C dosahuje maximum využiteľnosti, vlaky sa navzájom brzdia, intervaly sú čo najkratšie a predsa sa ľudia vozia ako dobytok - dvere sa na stanici nemôžu zavrieť, čo je to tak narvané. A čo teraz? Iste, treba odľahčiť trasou D. Ale ako vidíme, ani samotná Praha len tak zo dňa na deň nevezme prachy na takú obrovskú stavbu.

Re #3266 metro: Celkom by ma zaujímalo, v koľkých ďalších mestách si sa električkou viezol a v ktorých. Neuraz sa, len ma to zaujíma. Mám totiž pocit, že sa nevieš povzniesť na bratislavskú realitu, kde električka je niečo staré, špinavé, červené a pomalé.
Mne na pozdvihnutie nálady stačí previezť sa na brnianskej L8 - to je vozenie! A to nehovorím, že nnexistujú ešte lepšie veci.
Reakcia na: S499.1023 #32163:
Co mas proti zastavkam na znamenie? Andy to spravne povedal... ?
Trat v Petrzalke by mala byt podzemna uz od zaciatku, samozrejme hovorim o umiestneni tesne pod povrchom (v zasade trat v prekrytom vykope) - vyriesi to problem hluku, mimourovnoveho krizovania, pobehovania roznych dobrakov po trati - konkretne ten petrzalsky usek je na to velmi dobre pripraveny.

Samozrejme, idealne by potom bolo robit prechod Dunaja tunelom a stanice na lavom brehu by boli podzemne a v meste pokracovat uz prevazne razenymi tunelmi smerom k radialam, kde by trate dalej chodili po povrchu.

Stale mi to vsak vychadza na rychlodrahu s lahkymi zeleznicnymi vozidlami, plnym zeleznicnym zabezpecovanim a dohladom, nez na nejaku ospalu rekonstruovanu T3, ktora sa bude precrngavat cez mesto na metrovom rozchode.
Reakcia na: BMko #32169:
Už nehovoriaco tom, že na zastávke Vozovňa Cífer vystupujú aj policajti a záhradkári. Ale J rád rieši veci bez znalosti skutočnej situácie.
Reakcia na: metro #32166:
A Pezinok sa bude reozrastať tiež, takže tam tiež treba hneď teraz postaviť metro?
Sú mestá, ktoré si spokojne žijú bez metra. A Bratislava sa už veľmi rozrastať nebude, čo chceš celé Slovensko stiahnuť do BA?
Zdravím kolegové, jsou tu mezi vámi nějací tramvajoví modeláří? Nebo donce klub? Něco málo o našem spolku najdete na www.tramvajovimodelari.mhdcr.biz .
Reakcia na: J #32154:
Spamätaj sa, skor ako Krabustovo by som zrusil Novy zahon, ved tam cez cely den vystupi dokopy 25 ludi. Este k Herlianskej, pracoval som dost na Herlianskej a mozem povedat, ze ta zastavka je furt obsadena substratom
Reakcia na: BMko #32167:
Normalne zvazujem ci som spravil dobre, ked som hodil teraz ten link na diskusiu, dufam ze ing. pertinax nezneuzije technologiu kavkazkeho paravodu 🙂
http://photo.tramvaj.ru/images/kavkaz1/N73.jpg heehheee tu je viacej pertinaxu nez na bratislavkych parovodnych vrbustich velkodielach.
problem je ale v tom,ze v dlhodobom hladisku je metro najvhodnejsia alternativa,pretoze bratislava sa bude rozrastat a metro raz bude potrebovat,nebudu stacit len elektricky.neviem ci to nude o 10 alebo o 20 rokov,ale najlepsie je to postavit hned...
Reakcia na: Andy #32164:
Občania, spamätajte sa.
Reakcia na: Mikimaus #32161:
Možno by bolo dobré, keby na znamenie boli všetky zastávky a vždy. Však aj teraz vždy stláčame dopyt a je to vlastne také isté. Len teraz ešte je šanca vystúpiť, aj keď som dopyt zabudol stlačiť pred zastávkou.
Reakcia na: Mikimaus #32161:
???
Reakcia na: J #32154:
Herlianska na zrušenie? Si v živote niekedy bol na tej zastávke?
Priemerný čas stanicovania je 15 s, takže údaje Martina Fundárka sú správne.
Vmax. je 50, tak akých 55?
Reakcia na: J #32154:
Suhlas ☺ Len by som doplnil ..aby boli vsetky zastavky mimo spicky a cez vikend na znamenie okrem takych prestupnych bodov ako Racko,Bajkalska,Trnavske.. a hotovo. Chcelo by to trosku zvyku ,ale pomohlo by to ?
Ad metro vs. električka: teraz napíšem svoju ideu a dopredu prízvukujem, že mi je jasná jej nereálnosť z ekonomických dôvodov ? :

1. krok: petržalskú radiálu postaviť na 1435 mm
2. krok: nakúpiť autobusy úplne nové (komplet všetky ktoré treba vyradiť aby sa dali nahradiť)
3. krok: na pár mesiacov ? odstaviť električky, dať náhradnú busovú dopravu (na to tie busy) a všetky trate opraviť a prerobiť na 1435 mm
4. krok: nakúpiť 1435 mm električky
5. krok: spustiť dopravu na novom rozchode, staré busy skartovať a používať nové ?

Opakujem, nechcem ani vidieť výslednú sumu ?
Reakcia na: Z #32116:
noo, nie ze by som mal zaujem to skor otec ma jeden kus v garazi - uz ho odhlasil takze sa na nom nejazdi... A stav? Plechy trosku skorodovane ale len na blatnikoch prednych, obcas ide na 3 valce, parkrat sa upchal karburator a pri brzdeni taha dolava - ale da sa to urobit, inac je myslim celkom v pohode .. garazovany, v zime sa na nom skoro nikdy nejazdilo, takze je (az na tu koroziu) zachovaly - a ma k nemu dost dielov (okna, svetla, ...)
Chcem sa opýtať, či je pravda, že ak má študent platnú čípovú kartu, môže cez prázdniny cestovať na zľavnený listok? Ďakujem
Reakcia na: si #32136:

Vitaj v klube! JA MHD vyuzivam vyhradne na cestu do/z prace. Do DNV jazdim autom, je to 1000 krat pohodlnejsie, nemusim prestuupovat, cakat a tlacit sa. A v zapche si radsej postojim s autom ako sa mackat v smradobuse. Aj na Trnavku chodim autom, je to ovela komfortnejsie ako prestupovanie a tak. Do prace je to ine, lebo tu nie je doriesene parkovanie a navyse idem bez prestupu a to aj tak iba 10 minut...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.