Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mikimaus #32161:
Možno by bolo dobré, keby na znamenie boli všetky zastávky a vždy. Však aj teraz vždy stláčame dopyt a je to vlastne také isté. Len teraz ešte je šanca vystúpiť, aj keď som dopyt zabudol stlačiť pred zastávkou.
Reakcia na: Mikimaus #32161:
???
Reakcia na: J #32154:
Herlianska na zrušenie? Si v živote niekedy bol na tej zastávke?
Priemerný čas stanicovania je 15 s, takže údaje Martina Fundárka sú správne.
Vmax. je 50, tak akých 55?
Reakcia na: J #32154:
Suhlas ☺ Len by som doplnil ..aby boli vsetky zastavky mimo spicky a cez vikend na znamenie okrem takych prestupnych bodov ako Racko,Bajkalska,Trnavske.. a hotovo. Chcelo by to trosku zvyku ,ale pomohlo by to ?
Ad metro vs. električka: teraz napíšem svoju ideu a dopredu prízvukujem, že mi je jasná jej nereálnosť z ekonomických dôvodov ? :

1. krok: petržalskú radiálu postaviť na 1435 mm
2. krok: nakúpiť autobusy úplne nové (komplet všetky ktoré treba vyradiť aby sa dali nahradiť)
3. krok: na pár mesiacov ? odstaviť električky, dať náhradnú busovú dopravu (na to tie busy) a všetky trate opraviť a prerobiť na 1435 mm
4. krok: nakúpiť 1435 mm električky
5. krok: spustiť dopravu na novom rozchode, staré busy skartovať a používať nové ?

Opakujem, nechcem ani vidieť výslednú sumu ?
Reakcia na: Z #32116:
noo, nie ze by som mal zaujem to skor otec ma jeden kus v garazi - uz ho odhlasil takze sa na nom nejazdi... A stav? Plechy trosku skorodovane ale len na blatnikoch prednych, obcas ide na 3 valce, parkrat sa upchal karburator a pri brzdeni taha dolava - ale da sa to urobit, inac je myslim celkom v pohode .. garazovany, v zime sa na nom skoro nikdy nejazdilo, takze je (az na tu koroziu) zachovaly - a ma k nemu dost dielov (okna, svetla, ...)
Chcem sa opýtať, či je pravda, že ak má študent platnú čípovú kartu, môže cez prázdniny cestovať na zľavnený listok? Ďakujem
Reakcia na: si #32136:

Vitaj v klube! JA MHD vyuzivam vyhradne na cestu do/z prace. Do DNV jazdim autom, je to 1000 krat pohodlnejsie, nemusim prestuupovat, cakat a tlacit sa. A v zapche si radsej postojim s autom ako sa mackat v smradobuse. Aj na Trnavku chodim autom, je to ovela komfortnejsie ako prestupovanie a tak. Do prace je to ine, lebo tu nie je doriesene parkovanie a navyse idem bez prestupu a to aj tak iba 10 minut...
Vraj je už v Bratislave 7120.
Reakcia na: Martin Fundárek #32150:

No myslel som to tak, že na električkových radiálach sú na zrušenie tak päť zastávok. Herlianska, Chlumeckého, Vozovňa Krasňany(ale tá je hlavne pre zamestnancov DPB - jednoducho nevedia prejsť 200metrov zo ŽST Vinohrady), Krčace vytvoriť jednu alebo dať ich obe naznamenie, Jurigovo námestie.
Plus ešte nejaké úpravy v centre napríklad Vazovova a Floriánske nám. vytvoriť jednu zastávku pred daňovým úradom,...
S dochádzkovými vzdialenosťami som to myslel skôr celkovo. Pri jednotlivých zastávkach sa to predĺži, ale priemerne ani moc nie. Jedine, že by to zoškrtali nejako radikálne ale toho sa nebojím.
A s tvojím príspevkom #29902 súhlasím, no nezdá sa mi, že by to bolo 20s. zdá sa mi to nejako málo. Znovu použijem príklad Zátišie - ZP a premávkovú rýchlosť 28km/hod a priemerná električiek je tuším 14km/hod(rok 1991), tak jeden kilometer zvládnu pri jazde na Vajnorskej za 2,14minúty a pri celkovom stave za 4,28minúty a to je rozdiel. A to pritom trať na Vajnorskej nie je ideálna a tak sa nedá ísť tých 55 stále.
Reakcia na: si #32146:
Ja sňou v pohode chodím po Slovensku po dovolenkách a je to super. Mohol by som zobrať aj Peugeot, ale škodula je pre mňa jednoducho lepšia.

Re #32148 Andy: Tak to ťa niekedy preveziem aby si vedel ako to je keď sa o auto stará automechanik, ktorý je zároveň otcovým bratrancom. To už nehovorím o GO motora spred troch či štyroch rokov.
Reakcia na: metro #32149:
Ja by som tiež chcel 3-poschodovú vilu a pred ňou bazén s hodinami s vodotryskom. Ale keď si to vezmem reálne. Načo mi 3-poschodová vila bude, keď aj tak budem bývať iba na jednom poschodí. A aj keby som tie 3 poschodia využil, tak za čo si tú 3-poschodovú vilu kúpim. Nedá sa všetko robiť tak, ako "by sme chceli", treba chcieť reálne veci, nie nereálne. Jasné, aj ja by som chcel S-bahn, U-bahn, klimatizované autobusy a podobné srandy, ale my si to predsa dovoliť nemôžeme.
Reakcia na: metro #32149:

Treba si to zobrať z tej strany, že tu nejde iba o to, že sa postaví metro, kúpia jednotky pre metro a bude to fungovať samo od seba. Nielen počiatočné investície by boli obrovské, ale aj udržiavanie tunelov, zariadení, vozidlového parku a početného personálu, čo by si vyžadovalo oveľa vyšší prísun neustáleho toku peňazí, ktorých je však nedostatok. Takže po určitom čase nedostatočného prísunu potrebného obnosu by mohlo dôjsť k situácii, že by sa situácia natoľko vyhrotila, že by došlo možno až k zastaveniu prevádzky, minimálne však k rapídnemu zhoršeniu. To je pri systéme rýchlodráhovej električky predsa len vo výraznejšej miere eliminované a menej pravdepodobné.

Treba sa jednoducho zmeriť s tým, že metro tu proste nebude a utešiť sa tým, že aj mnohé miliónové metropoly metro nemajú a niektoré ani električky...
Reakcia na: J #32134:
"zruší sa niekoľko zastávok, ale dochádzkový čas k zastávkam zostane v podstate rovnaký" - mohol by si túto hypotézu objasniť trochu bližšie? Ja sa totiž domnievam, že ak mi zrušia zastávku, na ktorú chodím, tak sa mi nevyhnutne dochádzkový čas k zastávke predĺži - a to bez ohľadu na to, či pôjdem kus peši alebo budem jazdiť doplnkovou dopravou a čakať na prestup. V konečnom dôsledku tak budem v centre pomalšie, než dnes. (Zrušením jednej zastávky ušetríš cca 20 sekúnd. Aby si kompenzoval o minútu dlhšiu dochádzku, musel by si zrušiť ďalšie tri zastávky.) Pozri tiež #29902.
no,mate dost argumentov,ale povedzte mi pravdu,chceli by ste radsej tie elektricky alebo metro?ja osobne metro,pretoze ked vidim to stare depo v tom jankovom dvore alebo jak sa to vola tak mi normalne pride luto ze to tam nemohli dostavat.bratislava sice kupi par novych elektriciek,ale s tym sa to zacne,ale aj skonci.keby sa zacalo s vystavbou metra,uz by sa nemohlo cuvnut a dostavalo by sa.pri najdeni vhodneho investora,ktorych je vo svete velmi vela je to realny ciel.hlavne mesto ako bratislava potrebuje metro,lebo aj ked sa nahodou vymenia vsetky elektricky za nove,stale bude v bratislave viac a viac ludi,to znamena viac problemov v MHD.myslim ze potom uz ani nove elektricky nebudu stacit.metro je v dlhodobom hladisku najlepsie riesenie,lebo raz sa postavat musi,a bude len lepsie ked sa s tym zacne hned-
Reakcia na: si #32146:
To už nielen hučí ako o život, ale o ten život aj fakt ide. 🙂
metro: keď som nedávno prepočítaval výmenu všetkých starých električiek za Combina, vtedy ešte pravdepodobné, pri kurze 43Sk za EUR mi to vyšlo niečo cez 10mld.SKK. Ak by sme to prepočítali na súčasný kurz tak to bude 9,3mld. Metro po celom meste by stálo 170mld. Minimálne.
Základnou filozofiu toho všetkého je, že to nebude stáť na križovatkách pretože sa prihláci na počítači svetelnej signalizácie a dostane zelenú (niečo sa už začína rysovať v Dúbravke, aj keď to ešte nefunguje, ale snímače sú), že v centre bude raz pod zemou, a že priemerná premávková rýchlosť bude rovnaká alebo aspoň približujúca sa metru. Že vzdialenosť ktorú prekoná metro v Prahe bude trvať rovnako rýchlo aj električke v Bratislave.
Reakcia na: J #32143:
pche, co to je neakych 130kmh (pri ktorych ta hrca urcite uz huci ako keby jej slo o zivot 🙂 ); okrem toho ja to auto neplanujem len na vozenie sa po meste ale aj na to ze obcas idem dakam na chatu a pod 🙂
Reakcia na: metro #32142:
A Ty si skutočne myslíš, že za tie peniaze, ktoré poslúžia na nákup nových električiek sa postaví metro s oboma trasami (vrátane Dúbravky) + súpravy doň? Nežartuj! 🙂

Princíp rýchlodrážnej električky spočíva v tom, že na perifériách využíva teleso súčasnej električkovej dopravy, kde je cestovná rýchlosť zvýšená preriedením zastávok, mimimalizáciou úrovňových krížení s ostatnou dopravou a v prípade úrovňového kríženia zabezpečenie preferencie nosnej dopravy. V centre mesta sa výhľadovo počíta s podpovrchovou dopravou. Takže aj električka raz centrum plné chodcov, semaforov a neviem čoho ešte prekoná pod zemou. Ja viem, nebude to hneď - zďaleka nie v prvej etape. Ale na druhej strane možno s určitosťou predpokladať, že električka pod starým mestom bude jazdiť skôr ako by jazdilo metro.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.