vetrik ? a to si kde videl... dnes tam vzduch iba tak stal a vsetko tam salalo teplo (slnko, strecha,... ) a pomaly zacinam mat celkom pekne farebne skopirovane veci co som mal kedy na streche, vzdy ma to podla nich neak dobre pripecie...
ja som dopoludnie stravil na upeku na streche instalaciou RRL linky, tak mi nieco vrav o "pracovnych podmienkach"
Re #31492 tr3mp: zazil som uz aj take, ze rano som nabehol do klimatizovanej miestnosti (klimatizovana je kvoli strojom, nie ludom, ti sa tam neponevieraju zvycajne prilis casto a je tam celorocne 18 stupnov) a kedze sme s kolegom nepredpokladali ze tam stravime cely den tak sme jasne ze boli v kratkych gatoch a trickach.... Pocas nasho "pobytu" tam sme si ohrievali ruky pri ventilatoroch jedneho CISCA a ked sme odtial popoludni vypadli, tak sme boli uplne happy ze sme nechali rano auto na upeku a ze v nom je aspon 50 stupnov, co nam bola kosa :-))
Hm, 20 stupnov sa este da, aj ked kratasy su prijemne tak od 22-23. Lenze vies ako to je, cakas si tak na prelome jula a augusta na nastupisti v Kysaku, v tieni 33, na slnku okolo 60-70, a pride ti klimatizovany Apeer alebo Aeel s vnutornou teplotou 18. A mas v nom vydrzat sediet niekolko hodin v tom, v com si sa obliekol na vonkajsiu teplotu. A preco? Lebo sprievodcovi, kedze je v obleku, osemnast stupnov vyhovuje...
Kdesi som čítal o odporúčanom maximálnom rozdiele 8 stupňov - hoci aj to je podľa mňa celkom teplotný šok. Ja som to v robote riešili vypnutím klimatizácie pol hodinu pred koncom práce, čím sa teplota vyrovnala postupne.
Problém je skôr, keď je vonku 30 a vnútri 20. 30 Je na krátke nohavice, pre baby tričká na ramienka. Ale to už nie je oblečenie na 20 stupňovú teplotu.
Ku klimatizacii: Podma mna by mal byt maximalny rozidel teploty 10 stupnov. Takze ak je vonku 38 stupnov, tak klimu by som dal minimalne na 28. Aj ked je to viac ako komfortne, ale aspon nie su take tepelne soky ked ides von. Na druhej strane idem von raz za den, na obed. ?. Ak by sme vo vozidlach MHD mali klimatizaciu aj pre cestujucich, tak by bola aj tak vypnuta, lebo by sa setrilo a "nasi cestujuci si to nezasluzia", "nikdy sa to tak nerobilo"... ?
Aj moja frajerka je v práci, nie si sám ... jej však klimatizácia funguje, tak musí v tomto teple vláčiť do roboty aj sveter [To, že ľudia nevedia používať klímu je aj jeden z dôvodov, že som rád, že ju vo vozidlách nemáme ... podľa mňa je divné, keď je vonku cez 30 stupňov a do vozidla človek vlezie spotený a tam ho poriadne prefúka ...]
Dnes tu skapal pes. Nikto sa s nikym nehada, nepadaju tu ziadne nazory, ani off topic. Zeby to bolo tym teplom? Co su vsetci pri vode? A preco sakra iba ja som v praci? ?
Vo svojom predchádzajúcom príspevku #31473 som chcel len trochu postrašiť,v žiadnom prípade som nechcel niekomu extra škodiť.Čo sa týka HV 38 pokial viem tak zapojenie reverzného valca hociakého kontroléra musí byť také aby šipka alebo výrez kluky ukazoval na daný popis na kontroléri.Na 38 je kontrolér Škoda a ten má na klukách výrez ktorý tvorý aj zámok.Takže kluky sa dajú nasadiť alebo sňať len v nulovej polohe.Tento výrez je zároveň aj ukazovatelom smeru.Neviem ako to bolo zapojené v UDJD ale možno dobre a všetci ostatný sa mília.Dôležité je nie kde ukazuje kluka ale výrez na kluke!!!Reverzný valec má viac funkcii a preto je velmi nebezpečné bez odborných znalostí doňho zasahovať.Neodborný zásah môže mať vplyv na jazdné a brzdné vlastnosti.Treba sa spítať elektrikárov z UDJD ktorí to opravovali.
To, co kupili v Poprade ako skolsky autobus, vyzera ako Novoplan s upravenym celom a s vyklopnymi dverami. Nedivil by som sa , keby to naozaj bol Novoplan, vyrobeny v Levoci. Nas 5401 tam bol na generalke, tak mozno okukali.
Nechcel som svojim príspevkom spôsobiť taký rozruch.Chcel som len nejakým spôsobom upozorniť na tento problém.A už vonkoncom som nemal v úmysle niekomu spôsobiť nejaké nepríjemnosti!!!Ak sa tak stalo,tak sa ospravedlňujem.Ale vďaka tvrdohlavosti OBOCH strán sa snáď ináč ani nedalo.Ale niektorí už začali chápať o čo mi asi išlo.Preto chcem ešte načrtnúť tento problém z trochu inej strany.Z pohľadu partií na DO v Krasňanoch.Zoberte si kto je zodpovedný za práce v hale DO.Je to vedúci čaty,dennej alebo nočnej.On je zodpovedný za VŠETKY práce vykonávané na vozidlách či premávkových alebo HV a to bez ohľadu na rozsah prác.Fakticky je jedno,či sa mení žiarovka,alebo zberač.On nesie zodpovednosť za všetko čo sa tam deje.Od kvality až po bezpečnosť.A:11.6 2004 bol pristavený HV 38 na kanál DO.V tom čase tam bol zástupca vedúceho nočnej čaty.Je zámočník a preto nemôže posúdiť rozsah elektroprác.To znamená,že môže síce prikázať odstránenie závady a vykonanie údržby,ale spôsob vykonania je na elektrikároch.STÁLE VŠAK ZODPOVEDÁ.V uvedený deň vykonal pán......zmenu zapojenia reverzného valca na tomto voze,čo je hrubý a svojvoľný zásah do zapojenia voza,pretože ovplyvňuje aj EDB.Podotýkam,že tento pán NESMIE samostatne pracovať na elektrických zariadeniach trakč.vozidiel.podľa vyhl.33/78.ktorá určuje čo môže a čo nie.Je to síce pekné a chvályhodné,že sa stará o HV,ALE:V prípade nehody je zodpovednosť za tento čin,nie na dotyčnom"elektrikárovi",ale na vedúcom partie ktorý vtedy práce riadil,anemohol posúdiť rozsah prác.Vlastne bol oklamaný!Na ňom je zodpovednosť tak či tak a je možné,že tento v tom čase vedúci partie bude aj potrestaný.Veď on to vtedy riadil.Chcel by som vedieť tvoj názor aj na tento problém.Ešte aby som nezabudol:Toto opačné zapojenie bolo urobené v UD nie z rozmaru,ale preto,že výzbroj voza už nezodpovedá originálu a dané opačné zap.sa javilo ako najlepšie čo sa týka jazdných vlast.a bezpečnosti.jeho svojvoľná zmena je teda nebezpečná.
Keby elzákom nekončila smena niekoľko hodín pred zotmením, tak by to obratisko mohlo byť hotové oveľa skôr. Ale asi ide o to, aby si cestujúci nepodarenú výluku užili čo najdlhšie...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp