Nebolo by o nieco inteligentnejsie vo vecernych hodinach zrusit linky 11 a 12 a nahradit ich L5? Pretoze ta ma o nieco kratsiu trasu, bolo by to jednoduchsie, cakanie na prestup nie je zarucene (zdrzanie L11 -> smola) a mozno by to vyslo lepsie aj s dojazdami (L5 ma Krasnany skoro po ceste...). Cestujuci by o NIC neprisiel. Ved o 22:00 ani sTrESCO na Kamennom uz nie je otvorene a babky uz nemaju co cestovat - hocikto si preslape par metrov na Postovu.
Mozem povedat ze aj Ing. Kajdi ma pravdu - z isteho uhlu pohladu. Zrusenie linky 5 vo vecernych hodinach prezijem bez problemov, nakolko mam pripoj linky 11 na linku 12, co vsak teraz, pocas vyluky neplati, takze zasa nieco proti. O vylukach pri rekonstrukciach kolajovych trati mate pravdu, nechapem, preco sa nedokonci rekonstrukcia, mizernych 18 metrov v normalnom termine a musi sa robit dalsia vyluka. Takisto aj Jesenskeho. Tych par metrov tam nevymenili preto, "lebo mame tam umiestnene unimobunky". Takze tolko... Cestujuci ma naozaj byt na zastavke, uz sa mi stalo, ze na Florianskom namesti stale dobiehali babky z kostola a keby vodic proste nezavrel dvere a neodisiel, tak by tam hadam ostal stat 5 minut. Zasa to nechcem zjednodusovat, ale v istych pripadoch sa cakat neda. Napr. ak ma linka meskanie a cakanim by prisla o svetla na krizovatke, etc. A je to aj o vodicovi.
----- Original Message -----
From: "Karol Kajdi"
To:
Sent: Saturday, May 15, 2004 6:44 PM
Subject: RE: Ďakujeme za služby
> Vazeny pan Ing. Miroslav Daniš,
> aj ked sa Vasa sprava nesie v duchu rozhorcenia a invektiv, odpovedame
> Vam, nasledovne.
> Zvysovanie cestovneho nemozno davat dokopy s narokom na zlepsenie sluzieb
> MHD. Pricinou je narast nakladov na prevadzku MHD, ktore nas dopravny
> podnik nezapricinil. Ide o vonkajsie vstupy (zvysenie DPH, narast cien
> energii, vyssie poistne, ale nizsia statna dotacia oproti narastu
inflacie).
> To, ze linka 5 v neskorych vecernych hodinach nepremava, suvisi s
nutnostou
> efektivne vynakladat s aj beztak nizsimi prevadzkovymi prostriedkami.
> Skutocnostou je aj to, ze v minulosti sa viaceri cestujuci stazovali,
> ze je zbytocne prevadzkovat linky MHD do neskorych vecernych hodin,
> lebo spoje su prazdne. Opat, aj vdaka Vam sa presviedcame, ze to asi nie
> je tak. Potom vsak nie je namieste kritika na vysoke cestovne, lebo aj ten
> spoj s mensim poctom cestujucich a s nizsimi trzbami treba zaplatit.
> K nemilej udalosti, ze Vam spoj usiel poznamenavame, ze cestujuci ma byt
> pripraveny na nastup do vozidla (prepravny poriadok) a nie dobiehat na
> poslednu chvilu k vozidlu, lebo vodic ho naozaj nemusi vidiet, nakolko
> tesne pred zatvorenim dveri vykonava ine cinnosti, ktore suvisia
> predovsetkym s bezpecnostou cestujucich.
> Ing. Karol Kajdi, DPB, a.s., 15.05.2004
A tu sú moje odpovede
Vážení páni,
to, že je to v duchu rozhorčenia je úplne samozrejmé a nielen z mojej
strany. Pravdepodobne už ste veľmi dlho necestovali "Vašimi" spojmi a
neabsorbovali ste pocity, nálady a názory cestujúcich, ale predovšetkým ich
skutočné požiadavky. Nie všetci, ba len veľmi mizivé percento (promile) z
nich vám nejakou formou sprostredkuje, to čo si myslia a očakávajú od
verejných služieb vášho podniku. Takže preto nemôžete (nechcete) byť "v
obraze", čo vám pravdepodobne veľmi vyhovuje. "Fakty", že viacerí cestujúci
(koľkí - dvaja alebo traja ?) sa sťažovali na prevádzkovanie spojov do
neskorých večerných hodín, má asi takú výpovednú hodnotu, ako sľuby
politikov pred voľbami. A čo sa týka "invektív", tak skutočne je
obdivuhodné, ako vám pomenovanie určitých "vašich " špeciálnych javov
odoberá možnosť a chuť sa obrátiť do vlastných radov a nie na "nedostatky"
cestujúcej verejnosti, ktorá nie je predpisovo a uniformovane "vždy
pripravená" na zastávke spoja. A vôbec nevadí, že vás svojimi časovými
predplatnými lístkami živí. Keby ste vždy a za každých okolností tak
dodržiavali ten váš ochudobnený grafikón a pravidlá hry, ktoré ste sami
určili. Tak ako napr. dnes ráno (17.5.2004) ste zase "zabudli vypraviť spoj
č 11. z Rače s odchodom o 5.16 hod. Ako držiteľ celosieťového časového
predplatného lístka mám teoreticky právo využívať v priebehu celého obdobia
jeho platnosti všetky vaše spoje podľa "vášho" grafikónu. Kúpou tohto lístka
som s vami uzavrel zmluvu a vy ju máte plniť. Neviem o tom, že mi vraciate
alikvótnu jeho časť za nevypravené spoje - za neplnenie zmluvy z vašej
strany (zaujímavá by bola dlhodobá každodenná štatistika nevypravených a
poruchových spojov). Určite tam vo "vašom" poriadku máte zase nejakú výtečnú
klauzulu o "pripravenosti" cestujúcej verejnosti. Tiež nás nesmierne tešia
neustále výluky, hlavne však ich dĺžka v počte dní. Veľmi nám to spríjemňuje
naše cestovanie a už to ani nestíhame sledovať kde, kedy a koľko. Ako bývalý
zamestnanec železničného staviteľstva sa len nestačím diviť, ako si to z
časového hľadiska viete pekne dlhodobo rozložiť a určite aj zdôvodniť. Aj za
"mojej éry" sa takéto práce uskutočňovali a to, že tieto činnosti sa
vykonávali aj po sobotách, nedeliach či po nociach bolo pravdepodobne omylom
a je to už prekonané. Ľudia si zvyknú.
Ja však nie. Ani na tú vašu obohratú pesničku o neustále sa zvyšujúcich
nákladoch. Nedalo mi, a napísal som nedávno úvahu aj na túto tému. Neviem,
či sa k vám dostala, takže vám to pre istotu pribalím. Aby ste si aj vy
začali konečne zvykať, že sú tu aj iné uhly pohľadu.
"Vždy (ne)pripravený"
Ing. Miroslav Daniš
Podľa mňa keby sa mali u nás predávať lístky v busoch alebo v elinách u vodiac, tak by to svojim spôsobom spomalilo spojenie lebo by bus alebo elina museli na zastávke o niečo dlhšie čakať. Ale s tými automatom priamo v buse ale v eline to nie je zlý nápad...
V tych vozidlach, v ktorych je doplnkovy predaj, o tom informuje nalepka na kabine vodica. Ale, ak sa nemylim, s doplnkovym predajom v elektrickach sa zacalo az teraz, aj to len skusobne. Casom mozno budu v elektrickach automaty.
Hodnotis udrzbu vozidiel v Bratislave alebo samotne vozidla? Co mozes vytknut dobre udrziavanym Karosam napriklad v Prahe? Podla mna ani makke n... A TAM BUSy serble?! Podla mna su to najlepsie busy, co mame -- decentny dizajn, priestranny interier, vyborne chodove vlastnosti... Len tie priserne drevene sedacky (aj ked stav sedaciek v 2400 je tiez pozoruhodny, za chvilu sa asi s cestujucimi zacnu rozpravat) a nefalsovane balkansky zaslepene otvory na predne transparenty...
Re #29266 Vladimír: Taky pojem sa s chystajucim tendrom este nerozsiril?
Zdravim bol som teraz 3 dni v Prahe... doprava v Prahe sa neda porovnavat s dopravou v Ba, ale tiez tam maju zopar nedostatkov.. napriklad ked si chcete kupit listok a nieste pri zastavke metra, alebo nenajdete stanok, tak mozete ist jedine na cierno.. Lebo za cele 3 dni som nevidel ani jeden automat na listky na zastavke!! Zastavky mame tiez krajsie a dokonca cistejsie!! Smrad v elektrickach je rovnaky ako u nas, len niesu popisane.. Kvalitu kolajnic nemozem v ziadnom pripade kritizovat, jedine poxvalit! V elektrickach sa mi vobec nelubi sposob ako maju pripevnovane letaky nad oknamy.. Tak u nas to vyzera 1000x lepsie.. Metro je v pohode, len by to chelo vymenit tie stare vagony...
Práve pred asi troma hodinami mi jeden vodič Solarisu spomínal s hrejivou spomienkou na srdci na TAM. Aké skvelé vozidlo to je, ako perfektne sa s tým jazdí, ako perfektne ide, ako vymakané je doslova v detialoch...
"Česká pomsta"? Ja mám reálnu obavu, že čoskoro sa medzi výrobcami vozidiel (bez rozdielu) rozšíri pojem "bratislavská pomsta"...
Ad Ikarusy.. tiez si myslim ze aj Ik280 mozu byt pekne.. Osobne mam Ikarusy najradsej zo vsetkych nasich vozov, ba dokonca som radsej ked mam stary ikarus ako karosu po GO.. Karosa je "ceska pomsta" a o serbloch typu TAM BUS radsej pomlcim ?
Mám pocit, že to sú mladšie Ik280. Niečo ako košické z 1995. Usudzujem podľa dverí. Ale inak nechcem tým ospravedlňovať (ne)údržbu v DPB a plne súhlasím.
Ale ako Papyr, tiež ich nemám rád. Keby neboli cestovani by bolo omnoho príjemnejšie.
galiyosha: Pekne si to napisal, so vsetkym suhlasim, az na to, ze mne sa Ikarusy hnusili odkedy si pamatam svet ale jednu vec im musim uznat, maju sqele sedadla.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N