Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #27177:
Ja som aktualne k zmene rozchodu nezaujal stanovisko, lebo sam celkom neviem, co si o nej myslim.

Je mi jasne, ze mesto musi v sucasnosti obracat kazdu korunu. Na druhu stranu sa mi prieci myslienka stavat novu trat a kupovat nove vozidla na stavajucom rozchode, ked v buducnosti tak ci tak pocitam s konverziou. Uz len kvoli tym vozidlam je to znacne obmedzujuce -- sirka ulicky medzi podvozkami v pripade 100% NP vozidiel a podobne.

Kazdopadne v sucasnosti to vyzera tak, ze Petrzalka sa bude stavat na 1000 mm rozchode. Kedze podla clankov v tlaci planuju zaciatok skusobnej prevadzky na rok 2009 (pokial sa zacne stavat na konci roku 2005), nepredpokladam, ze by k zmene rozchodu doslo skor, ako si pisal...
Tiež by som bol rád, keby letisko nedostalo Swechat, ale:
Bude rozhodovať cena a tú musí dať najvyššiu Swechat aby si udržalo zisky
Swechat zo súťaže vylúčiť nemôžeš
v zmluve o privatizácii môžeš uviesť podmienky, že s Bratislavy sa nestane nákladné letisko,...
väčšinu tovarov dnes prepravujú lietadlá, ktoré prepravujú cestujúcich
letisko vo Swechate už znížilo ceny letiskových poplatkov kvôli Bratislave.

Ja nie som proti zmene rozchodu, ja som proti zmene pri súčasnej finančnej situácii. O zmene rozchodu sa môžme reálne začať rozprávať po 5 - 7 rokov po dovŕšení fiškálnej decentralizácie. Čiže v rokoch 2012 - 2014. Ono stále sa nevie koľko peňazí BA dostane po FD. Ale ak sa zistí, že mesto na tom bude podstatne lepšie ako sa predpokladá, keďže stále existuje nutnosť živenia slabších regiónov silnejšími, tak sa môže o tom hovoriť hneď od apríla. Ďalšou vecou je, že rozhodnutie o zmene rozchodu v Petržalke s 1000 na 1435 môžeš urobiť kým nevyhlásiš tender na nákup vozidiel a kým nezabetónuješ kolaje v centre.
Pri FD závisí hlavne od toho či mestá budú mať podiel na DPH. Ak áno, tak BA so svojou spotrebou a konzumom si na investičné projekty zarobí.
Reakcia na: J #27175:
Ja s tebou suhlasim, ale ludia su lenivi, ludia nechcu prestupovat. A ludom musi MHD liezt do zadku, lebo nou chodit nebudu a budu dalej jazdit automobilmi.

Otazka laika (nesmejte sa, prosim): mackopsy (Siemens Avanto a podobne) maju pevne alebo otocne podvozky? A ako je to vlastne so sucasnymi "normalnymi" zeleznicnymi vozidlami? (Ak tliacham uplne sprostosti a vsetko je to inak, velmi rad uvitam aspon strucne vysvetlenie. 🙂 )
V súčasnosti ZSSK, nech je akákoľvek, vozí svojich cestujúcich priamo do centra Bratislavy, hl. stanica, a ak by sa dobudovala filiálka bolo by to ešte lepšie.
Nevidím potrebu aby sa cestujúci z Trnavy či Sv. Jura doviezol až k Redute, skôr potrebu kvalitného prestupu na mestský rýchlodrážny či iný dopravný systém, ktorý ho dovezie až k tej Redute.
Reakcia na: J #27169:
Ak by bratislavske letisko dostal Schwechat, bol by to najhorsi mozny variant -- presunula by sa sem najma nakladna doprava a lety do absolutne neatraktivnych destinacii. Viedenske letisko ma jedny z najvyssich letiskovych poplatkov na svete a potrebuje konkurenciu -- tou mu moze byt prave Bratislava. Mas pocit, ze Schwechat potrebuje robit konkurenciu sam sebe?

Co sa tyka zmeny rozchodu: Mesto aktualne tlaci mackopsa, takze pokial sa plany opatovne nezmenia, zmeny rozchodu sa pravdepodobne skor ci neskor dockas.
Reakcia na: bigmac #27172:
Neviem si dosť dobre predstaviť, ako by sa to malo zaseknúť. Veď ten podvozok prejde oblúk tak či tak, jediné v čom by bol rozdiel je to, že vozová skriňa by pri vačšej vzdialenosti vybočila viac do strany.

A inak, veď dalo by sa, keby aj u nás S - Bahn bol kombináciou prímestského a mestského systému, že by jazdil do miest ako Pezinok, Malacky, Senec atď.
re emo: sbahn je sice vyborna vec, ale nie do ba. pozri si zboku elektricku (vzdialenost otocnych capov), porovnaj to so zeleznicnym vozidlom a teraz si predstav ako sa to zasekne v obluku pred divadlom... to je trochu aj o geometrii, pozri polomer. a sbahn je skor primestska ako mestska draha, vid wien...
Reakcia na: J #27169:
No ale, 1435mm rozchod by umožnil zavedenie niečoho ako S - Bahn, čo je veľmi dobrý systém. ☺ ?
Reakcia na: fobust #27161:
Len taká malá info, že BA je najmladšou metropolou v Európe s priemerom 36 rokov. Najviac ľudí je vo veku 28 - 45.
A po Bratislave sa denne pohybuje 80.000 (čo je takmer 20% z počtu stálych obyvateľov Bratislavy) VŠ študentov a to sa do budúcnosti meniť nebude. Skôr to pôjde len hore.

Bratislava nemôže čerpať fondy EU iba ak na cezhraničnú spoluprácu s Viedňou, Dolným rakúskom či Maďarskom.
Papry: V súčasných Bratislavských suchotách, nech už sú zapríčinené hocičím, no vieš aký mám názor, je akákoľvek investícia takéhoto druhu (zmena rozchodu) s návratnosťou okolo 20 rokov dovolím si tvrdiť hlúposťou. Žiaden zodpovedný komunálny politik by niečo také neodsúhlasil, pretože neprináša podstatnú zmenu. Zmena rozchodu nie je životne potrebnou vecou. Mesto Bratislava musí investovať do povrchu ciest, nosného systému, obnovy autobusov a trolejbusov.
Ďalšie potrebné akcie ako obnova a výstavba kanalizačnej siete sa v BA regióne začína už tento rok a o sumov 750mil/2004 a ďalšie obrovské výdavky v nasledujúcich rokov. Len v BA má byť tento rok a len do kanalizačnej a vodovodnej siete vrazených 400mil. SK.
Odpady a verejné osvetlenie máme chvalabohu zasebou a vďaka tomu mesto ušetrí obrovské peniaze. Pretože rekonštrukciou osvetlenia sa svietivosť bodov zvýšila z 50% na 95% a spotreba el. elektriny znížila o 50%, reko spaľovne priniesla okrem ekológie aj jeden mestský generátor, ktorý poháňa teplo zo spalovne.
Uvidíme ako dopadne predaj letiska, ak ho dostane Swechat, ževraj sa potiahne Viedenská rýchlodráha až do BA na letisko,...
Dialničná siať mesta má byť dobudovaná v roku 2007 a potom treba začať s nultým okruhom, čo je však témou hlavne pre BSK.
V súčasnom stave je investícia typu zmena rozchodu maximálnou hlúposťou. Tu treba ponechať súčasný stav tratí (samozrejme s údržbou), každú reko robiť s tým že sa pripraví na 1435. A až možno o tých 20 rokov začať uvažovať nadtým, či je treba robiť investičnú akciu na zmenu rozchodu. Ak nebudú iné faktory v priebehu tých prvých 20 rokov.
Reakcia na: Martin Fundárek #27166:

lenze zmena rozchodu nie je v dohladnej dobe a vypustat ludi desat rokov iba na safku je tragedia.
Sorry za off topic, nemate nahodou niekto medzi znamymi rusnovodica? ?
Reakcia na: fobust #27142:
Aké vyhadzovanie peňazí? Nuž:
1. Na električku do P. treba nové vozidlá. Pripustime pracovne, že finančne bude jedno, či na 1000 alebo 1435.
2. Ak budeme meniť rozchod, čo s tými novými vozidlami? Bude ich treba prerobiť na 1435, a to už sú peniaze navyše (práca, podvozky). Alebo ich na nejaké 3-4 roky presunieme na dožívajúce 1000-kové trate a vyhodíme T3-ky a K2-ky, a do P. kúpime ďalšie nové vozidlá, čo sú nehorázne peniaze navyše.
3. Postavíme trať do P. Pripustime pracovne, že varianty 1000 mm a 1435 mm budú približne rovnako drahé.
4. Po spustení trate do P. bude možné výrazne obmedziť autobusy. Vyhodíme pekných pár šrotov I280 a pod. Omladí sa vozidlový park a všetci sa budú búchať do pŕs. Fajn.
5. Keď budeme prerábať rozchod, zistíme, že budeme musieť za tie šrotbusy nakúpiť náhradu, pretože budeme potrebovať náhradnú dopravu. A zasa vyhadzujeme peniaze.
6. Keď budeme prestavovať rozchod v dohľadnej dobe, sú nákladmi navyše aj tie povolenia dvoch skrutiek a posúvanie koľajnice.
Preto si myslím, že o zmene rozchodu treba rozhodnúť teraz, a podľa toho stavať Petržalku.
Reakcia na: Papyr #27164:
skorej do zitneho ostrova a na madare...
Reakcia na: fobust #27161:

1. no, neivem
2. mozno mas pravdu, ale som optimista a verim, ze blbost prehraje a ze to je len otazkou casu, i ked v BA mozno dlheho,
3. ale satelitne sidla v jej okoli sa budu rozrastat, dovolim si predpokladat, ze najviac v smere na Vieden.
Reakcia na: S499.1023 #27160:
Oj, scheize! Zittau, ja, naturlich. A on tie papieriky ale asi dostane, aj tu svoju polovicu kdesi splasi. 🙂
Reakcia na: S499.1023 #27151:

Hmm, naozaj je to schyzorfrenicke... Hmm.
Reakcia na: Papyr #27158:

1. Naozaj si to myslim.
2. Stale tam su a nevidim dovod, preco by ich niekto vykopol, lebo stale sa navzajom nahradzaju mladsimi, ale rovnako blbymi.
3. Bratislave pocet obyvatelov klesa, ako aj cele mesto starne, takze ze by rastla sa povedat neda.
Papyr:1)Nie Zwickau,Zittau:).2)Liberec zatial ziadne papieriky z EU nedostal,iba si mysli,ze dostane.Chyba im jedna podstatna vec-ta polovica,ktoru si na kazdy EU projekt musis dat zo svojho:).
Reakcia na: Papyr #27157:
Suhlasim s tym, ze vysoke nastupiste je do bezprostredneho centra mesta n(i)e(-prilis-)vhodne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.