A čo obísť problém dvojsystémových vozidiel tým, že napr. na Filiálke sa k súprave 2*T3 pripriahne ťažné vozidlo a tie dve T3ky budú len ako vlečňáky ? ?
S499.1023:
Este k teme kockopes:
Odkial kam by to premavalo, v akych intervaloch a koho by to vozilo? Ak kockopes, tak mozeme Filialku rovno zrusit a namiesto toho nam z Trnavy budu behat Kockospy po Racianskej radiale po jej prestavbe, od madarv pojdu cez Ruzinov a pod. No fakt efektivne vyuzitie balika penazi, ktory by to stalo. V lete by sa v tom volizi melony, v zime zas zemaky a pod... ? & ? = ?
A tu sme pri kameni urazu: Kolko by to stalo... To mozeme rovno stavat metro. A kockopes je sice vec pekna, ale ked si vezmes ze so sebou vozi na streche sedemtonovu meniaren, tak si velmi rychlo vypocitas ake osove tlaky to bude mat, ako sa to odrazi na udrzbe trati (dlhodobo), etc... Nehovoriac o cene tychto vozidiel (to naozaj radsej metro). Tvrdis, ze stavajuci metrovy rozchod ma ovela drahsiu udrzbu kvoli sirke vozidla 2,5 metra. Tak mi vyrataj o kolko lacnejsiu udrzbu by mala 1435ka pri sirke 2,5 metra a navratnost tejto investicie. K tomu mi prirataj tazke vozidla typu kockopes, ktore nosia na streche meniaren. Mozem ti dat maly tip: brusenie vlnkovisoti = rovnaka (mozno vyssia) polozka, podbijanie = robi sa teraz nejake ? (iba sporadicky a tiez sa spravi nie vzdy kvalitne, vdaka "kvalitnemu" spodku trate) = rovnaka cena, opotrebovanie bokov kolajnic v oblukoch, okolky tiez = vyssia polozka. Nehovoriac o vyssej hlucnosti a otrasom vdaka tazsym kocposom. To je ako ked sa preslo od dvojosakov na T2ky. Take iste dopady na trat to ma.
Zo Zohoru do Plaveckého Mikuláša som išiel posledný deň prevádzky Zločineckej Spoločnosti. Išli sme aj z Plav. Podhradia do Plav. Mikuláša normálnou traťovou rýchlosťou.
Koľko by to stálo? Neviem. Možno Ti to spočíta Jenki.
Jasné, a jazdia tam závratnou dvadsiatkou, po preložke aj tridsiatkou. Typický nosný systém budúcnosti. Keby to prestavali, tak ako plánovali, na 1000 mm a použili tam vyradené EMU89.0 z TEŽky, ktorú by zase prestavali na normálny rozchod, všetcit trenčianskotepličania by slintali od radosti.
Keď ešte jazdili 810ky na trati zo Zohoru, v úseku Plavecké Podhradie - Plavecký Mikuláš sa jazdilo veľmi pomaly (asi tých 10 km/h) a to všade, nielen na prejazdoch.
"potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky" a koľko by to (približne) stálo. Nerýpem, len sa pýtam
No a mse tam, kde sme boli. Ja som NIKDY netvrdil, že trať o rozchode 1000 mm nemôže byť kvalitná. Ja som len hovoril, že jej údržba pre udržanie rovnakého jazdného komfortu bude o 50% drahšia. Nehovoriuac už vôbec o tom, že prakticky neumožňuje stavbu 100% NP vozidla s otočnými podvozkami.
Všetko, úplne všetko sa dá, ale prečo sa škriabať ľavou rukou za pravým uchom, keď máme 75% mesta pripravených na normálny rozchod a potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky.
Skús sa ísť spýtať do Stuttgartu, prečo ten svoj S-Bahn nepostavili na metrovom rozchode, keď to tam má takú tradíciu.
Nič a noč viac, než tradicionalizmus, lipnutie na obľúbenej hračke, veľa dobra by si sa uplatnil v menežmente DPB.
I.
Isteže by som presadzoval zmenu rozchodu. Je dááávno vedecky dokázané, že ideálny rozchod pre železnicu bol 2 m, ktoré používal Great Western a bol vytlačený len a len lobbyzmom, rovnako ako bol technicky dokonalý systém Video 2000 vytlačený primitívnym VHS.
Isteže môžem postaviť aj trať o rozchode 760 mm s rýchlosťou 160, ale ZA AKÚ CENU???
A musím Ti k Tvojmu smútku oznámiť, že snívam o kočkopsoch.
Len tak mimochodoom, kde na trati Zohor - Plavecký Mikuláš je rýchlosť 10 z iného dôvodu, než prejazdu s krížmi a zlým rozhľadom?
Kockopes? S tym sa vazne uvazuje? Tak to zbohom 1000 mm
Mimochodom, mnohi z vas iste vedia, ze spanielske rychlovlaky Talgo su skonstruovane tak, ze na nich prebieha zmena rozchodu zo spanielskeho na anglicky za jazdy, v rychlosti cca 15 km/h. Neviem sice blizsie detaily, ale necheli by ste nieco take do BA na elektricky? Zeby menili rozchod z metroveho na anglicky napriklad na tej Filialke za jazdy s cestujucimi?
Papyr: Ja som si v Liberci zajazdil z pozície vodiča na oboch rozchodoch, ale nespomínam si na žiaden rozdiel v jazdných vlastnostiach. Tie možno vyplývajú zo subjektívnych pocitov, keď si poviem, že táto električka má 1000mm a detailnejšie sa zameriavam na každý pohyb karosérie. Čo sa týka rýchlosti, paradoxne sme najvyššie rýchlosti dosahovali na 1000mm trati do Jablonca (dokonca s 2xT2R), ale to hlavne z dôvodu, že dlhý a pomerne rovný úsek je vedený v extraviláne.
V súvislosti po šírkou vozidlovej karosérie som si spomenul na električkovú prevádzku Trenčianska Teplá-Trenčianske Teplice. Pri rozchode 760mm je šírka vozidiel, ak sa nemýlim, 2,5m.
re rozchod: pekna debata sa tu rozvinula... no, ak by nestacili argumenty, tak bezte do hypernovy, je tam akcia na sady kuchynskych nozov od tescomy, to su dobre vykostovaky... ale paci sa mi to, vela paci...
Konkretnu stranku neviem, ja som vzdy len vygooglil zopar stranok s fotkami, ale vzdy sa jednalo len o fotky exterieru, nie interieru. ?
Pred nedavnom som pisal na magistrat ohladne Filialky. Moj povodny text najdete na http://jungle.sk/filialka.txt (pisal som to den pred tym listom v Bratislavskych novinach, podobnost cisto nahodna ), vyjadrenie magistratu na http://jungle.sk/filialka-vyjadrenie.doc. Resume: Filialku rusit nehodlaju, ale planuju z nej priebeznu zastavku mackopsa.
Ale ved ja som myslel podvozky na standardny rozchod v reakcii na sickov prispevok #27067: "problem su podvozky za predpokladu ze sa budeme snazit pouzivat nadalej iba sucasne vozidla". Ja sa domnievam, ze to az taky problem nie je.
Prave som vypisal ceske tramvajove prevadzky. Kdeze to maju "plno" podvozkov na 1000? V stotisicovom Liberci?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bigmac