Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #26499:
Ten druhy trombelus je zaujimavy ?
Reakcia na: Spectre #26468:
Karosy B741 sa dodávaju s ZFom - a netreba zabudnúť, že u nás behajú tri! druhy 741 - z hľadiska druhu motora! Máš tam prvú sériu s Liazom, potom druhú s MANom a tretiu s Renaultom. Najslabší výkon mali liazové-to boli tie najviac "kopacie" - rozumej doslovné "kopnutie" rýchlostného stupňa pri preraďovaní smerom hore a hlasné "počutie" preraďovania smerom dole (bez náväznosti na zvuk retardéra). MANové tiež "kopali", ale už rovnomernejšie a busy boli výkonovo sviežejšie. Renaultová séria je najkvalitnejšia-prevody sa zaraďujú takmer rovnomerne, bez kopania. Záleží však aj na nastavení motora a nastavení prevodovky-je to podľa hesla "všetko so všetkým súvisí". Vidno to teraz na drakových 741kách - najzosúladenejšie nastavenie majú 2601 a 2613 - tieto "vznikli" z MANovej série - sú to ex. 4313 a 1304. Tiež séria 2624 až po 30 je už takmer dokonalá - vozy preraďujú takmer úplne rovnomerne, busy sú svieže a celé je to kompaktné - a aj to krásne znie! ?
Reakcia na: Papyr #26497:
Zhruba tak nejak. V nizsich rychlostiach mas vykon vyssi. Motoru by sa dalo vykurit aj pri vyssej rychlosti, ale trolejbus je vypocitany tak, aby za normalnych okolnosti bol priemerny odber prave tych 100kW +/-. Ono v podstate, ked si odmyslime fyzikalne podmienky v motore, tak hlavnym cinitelom obmedzujucim vykon je skor konstrukcia v zmysle: izolacie, dovolene oteplenie a pod. Inak ked mu dobre zakuris (vo vyssich rychlostiach prishuntujes), tak ti da aj viac.
Reakcia na: Papyr #26495:
Dufam, ze si nepletiem vykon maximalny a vykon trvaly 🙂 Ak hej, tak kratkodoby vykon 14Tr je 190 kW 🙂
Reakcia na: V. #26492:
Len jedno: strelnica a Ucko takmer urcite nie su jedno a to iste, aj ked povodne to mohol (a nemusel) byt jeden a ten isty kryt. Vstup do Ucka je trochu dalej smerom k Novemu mostu od Vodnej veze, tesne pred nim je teraz novozriadene platene parkovisko. Nie je tam ziaden vyvesny stit, cedula, nic. Otvoreny je len v piatok a v sobotu, inokedy len vynimocne.
Reakcia na: Kami #26493:
No neviem, tu ked sofer dupne, tak ma trojku zaradenu aj 50 m po odjazde zo zastavky 🙂

A okrem toho, 24 Tr (o ktorej sa bavime) ma vykon 210 kW, takze to bude zive ako svina. Pre porovnanie, 14 Tr ma 100 kW, dieselovy Citybus a solo Karosa 180 kW, Ikarus 280 142-180 kW podla typu.
Reakcia na: Kami #26493:
No ja viem, že sú rovnaké skoro, ale myslím, že tlačidlo priamej voľby prevodového stupňa je otázka želania zákazníka a nie výrobcu.
Keby na to vodič dupol, tak by na konci hotnoteného obdoia spotreby nafty zaplakal - myslím, že to máte podobné 🙂
Vladimir: vsak Angory mame prakticky rovnake. 🙂 Keby na to vodic dupol tak pred zastavkou ma mozno aj 3ku.
Reakcia na: Tomi #26489:
Ak budes mat cas, skus sa pozriet, ci ucko klub #26478) a strelnica #26473) nie je jedno a to iste. Podla popisu vnutorneho usporiadania od galyoshi by to tak celkom mohlo byt. Vstup do strelnice je (bol) priamo za stavbou Vodnej veze (z pohladu od Dunaja) a da sa tam dostat aj autom z odbocky z cesty doprava smerom ku styrom panelakom.
Moj odhad: ci uz su strelnica a ucko jeden, alebo dva byvale kryty, je celkom mozne, ze niekedy boli prepojene a ze cely komplex bol spojeny so starym protileteckym krytom. Jednotlive prepojenia boli zaslepene pravdepodobne z dovodu oddelenia jednotlivych priestorov (rozni podnikatelia), alebo z bezpectnostnych priestorov, kvuoli zavalom ... Chodba, ktoru spomina DuPe mohla byt kludne sucastou noveho krytu (ucko, strelnica) - pokial mam dobre informacie, tak stalinovo muzeum malo byt postavene niekde nad sucasnou Zidovskou ulicou, nedaleko pravoslavneho kostolika (opravte ma, ak nemam dobre info). A chodby strelnice (ucka), a podla popisu DuPe ("vlavo od krytu") - mohla by to byt jedna a ta ista chodba - ale pristupna z dvoch stran - a mohla by viest akurat popod tieto prietory. Akurat ze by mohla byt nepriechodzia z dovodu zamurovania. A mohla by byt totozna so zavalenou chodbou, co ste nasli vy. Toto vsetko su len moje spekulacie, podlozene silnym nedostatkom overenych informacii a dohadami.
p.s.: sorry za off-topic, ale tato problematika ma silne zaujima (som povahou "prieskumnik"). Ak nieco najdete, mozeme podebatit prostrednictvom privatneho mailu vado@pobox.sk.
Reakcia na: galiyosha #26490:
O sestpolovych motoroch neviem nic blizsie, ale myslim, ze sa budu montovat vsade tam, kde si to zakaznik bude priat. (Dokonca mozno uplne vsade, aj tam, kde motor nebude vyslovne specifikovany ako iny.) Toto by som nechal na zopdovedanie Jenkimu 🙂
Reakcia na: Papyr #26486:
Myslel som, ze jeden trolejbus si prave kvoli predvadzackam postavia. Tie 6-polove motory sa budu montovat aj do ostatnych asynchronnych trolejbusov?

Re #26486 Papyr, Re #26487 Vladimír: Uznavam, ze moje zaveru su unahlene, subjektivne a mozno nespravne, ale jednoducho (pravdepodobne na zaklade subjektivnych dojmov z autobusovych verzii) mam pocit, ze Trollino by do bratislavskych podmienok bolo vhodnejsie, nez 24/25Tr. To, ze su to oboje absolutne nove produkty, mi je jasne -- mozno prave preto som dal takyto priechod subjektivnych nazorom, kedze objektivne skusenosti zatial takmer ziadne k dispozicii nie su...
Reakcia na: V. #26483:
neprecital som si poriadne co pisal DuPe v #25872 :
"Samotny kryt tvori 30 - 50 m dlha tunalova rura" tak to je nieco ine, pretoze tam kde sme boli my kryt tvori vysoka miestnost s rozmermi cca 15x15 m a ziadna priestranna chodba so zbytkami soc. zar. tam nie je
poobede pojdeme pohladat to, co spomina DuPe, aj tak nemam nic lepsie na praci ?
Chcem sa spytat, ci a kedy sa planuje aktualizovat cestovny poriadok niektorych liniek, platny od 1.3.2004. Alebo ide o problem vztahu medzi iMHD a DPB a.s.? Vdaka za skoru odpoved, trebars aj mailom.
Reakcia na: galiyosha #26480:
Ak by sme sa bavili o autobusoch, v Prešove napríklad robila CityBusom problémy elektronika. Solaris zatiaľ jazdí v pohode, je to vraj preto, lebo má na rozdiel od CityBusu všetko "vedenie" umiestnené hore a nie dole, takže sa k nemu nedostáva voda, špina a pod. Ale u trolejbusov to môže byť inak.
Súhlasím s Papyrom, že je ešte krátka doba na to, aby sa to dalo hodnotiť.
Reakcia na: galiyosha #26480:
Odpoviem za Jenkiho, lebo to uz kamsi pisal: osemnastmetrove Trollino sa da cakat vtedy, ked si ho niekto objedna. DPO ho nebude stavat len preto, aby sa s nim mohlo predvadzat.

Okrem toho vraj slovensky drazny urad sa vyziva vo svojom uradovani, takze cakajte prietahy.

Ked uz sa bavime o vhodnosti alebo nevhodnosti jednotlivych typov vozidiel pre Bratislavu, uvedomte si jedno: Ani Trollino, ani 24/25 Tr este nemaju za sebou tolko rokov prevadzky, aby sa dalo povedat - toto je trolejbus, ktory vydrzi 20 rokov bez udrzby a toto je trolejbus, ktory sa do piatich rokov rozpadne. Su na to prilis mlade. Nieco z toho sa da odvodit z existujucich autobusovych verzii, ale nie vsetko. Preto by som nehanil 24/25 Tr ani neprechvaloval Solaris, ale pockal si na prax. Idealne by bolo objednat od kazdeho typu desat kusov a po roku-dvoch vyhodnotit, ktory typ bol na udrzbu nenarocnejsi a ten potom kupovat vo velkych seriach. Ale to je asi prilis logicke myslenie na bratislavske pomery, kde VSETCI, a to sa tyka aj dopravnych fandov, AUTOMATICKY POCITAJU s tym, ze udrzba bude stat za hovno este roky rokuce. Lenze bezudrzbove kastle typu 9Tr alebo I-280 sa uz nevyrabaju a uz nebudu. Holt sa bude musiet aj Bratislava prisposobit celemu vyspelemu svetu a zacat s poriadnou udrzbou. Cely vyspely svet sa totiz neznizi kvoli par debilom v DPB na ich uroven.

(Jedine, ze by sa ostrovskej Skode podarilo vyrabat este stare 14 a 15 Tr v nejakom dcerskom zavode niekde na vychod od Uzhorodu a Bratislava by ich kupovala 🙂 )
cafte, o com je debata? ?
Zaujimava debata..... Co vsetko mame v hradnej skale... ?
Reakcia na: V. #26482:
? Zase preklep, samozrejme #25872. Mne to pripada, ze DuPe to spomina, ako sucast toho krytu, kde ste boli.
Reakcia na: Tomi #26481:
Ja myslim toto: #25782) "Po lavej strane je este priestranna chodba, sucastou ktorej su zbytky socialnych zariadeni a sprch. Tato cjodba nas dovedie az na povrch - do arealu rozostavaneho stalinovho muzea. Konkretne na latrinu. A vy sa nachadzate na jej dne" Ci to nebude ta zavalena chodba.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.