Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Jenki: To je zaujímavé, že stačí napísať mierne ironický príspevok a odpoveď sa hneď nájde. 🙂 Ale samozrejme odpoveď ma potešila a nemecké prevádzky si bližšie preštudujem.
Reakcia na: Jenki #25897:
Díky za doplnění, alespoň nebudu muset rejt v knihách:-).
I.
Mate niekto info o intervaloch elektriciek v rokoch 1990-1994?
Rad to porovnal s dnesnym stavom.
Reakcia na: Sarko #25895:


Pár měst s koňkou 1435mm a el. tramvají 1000mm : Aachen, Mannheim / Ludwigshafen, Wuppertal, Stuttgart...

Divnej Tádžikistán 🙂
Reakcia na: Sarko #25895:
to "Prdelí Xobě" vyzera zaujimavejsie 😃 aj ked to tak nie je
Reakcia na: S499.1023 #25892:

No ja nehovorím o KE, tu sme PX myslím nikdy nemali, ale o mestách, kde PX fungovalo.

Inak ja som počul aj o verzii, že v PX to písmeno "X" znamená ">
Reakcia na: S499.1023 #25893:

V pohode, ani ja neviem vsetko naspamat. 🙂
Reakcia na: fobust #25891:
Si myslíš, že som encyklopédia:-)? Doma pozriem, potom poviem.
I.
Reakcia na: Sarko #25888:
Iste, keď vedľa rekonštruujem traťovú koľaj, tak si do nej naxxbem panely s provizórnymi nástupišťami. Ta to možno v Košicoch tak zrobice, ale inde sa trate robia rovné a nie kúskované húsenicoidné:-).
Reakcia na: S499.1023 #25890:

Napriklad?
Reakcia na: Sarko #25886:
Boli aj mestá s 1435 mm konkou a následne 1000 mm el. tram.
I.
Reakcia na: Juro #25887:

Ja by som to do súvisu so železnicou nedával, skôr s časovým hľadiskom. KE chceli mať koňku už v roku 1884 a aj napriek tomu, že sa nevýhodné projekty zamietali, v roku 1891 sa koňka postaviť stihla. V BA v tom čase takisto zamietali projekty (prvý myslím v r. 1881), avšak koňka sa nepostavila a mesto uvažovalo priamo o električke. Zaujímavosťou je tiež, že pôvodný návrh, ktorý sa v roku 1893 prijal, znel na výstavbu konskej železnice, ale bol zmenený na mestkú koľajovú dopravu na elektrický pohon.
Reakcia na: fobust #25862:

Tá polovičná obsaditeľnosť sa dá krásne odstrániť inštaláciou dočasných panelov z opačnej strany zastávky a nastupovalo by sa oboma stranami. Veď potrebuješ aj cestou späť, ak ideš po tom istom úseku, ale už v protismere, mať na opačnej strane aj provizórne zastávky. Jedinou nevýhodou je akurát to, že cestujúci musia prejsť k vozidlu, ktoré má z ich strany dvere. Na nete by sa určite našli fotky, kde je to pekne vidieť. Myslím, že aj v Plzni to tak bolo pred rokom.
Reakcia na: Sarko #25886:
No v BA sa konská dráha už asi považovala za prekonanú, veď tu predtým už bola konská železnica BA - TT - Sereď.
Reakcia na: S499.1023 #25867:

S tou neprezieravosťou som to myslel tak, že BA mohla tiež najprv prejaviť záujem postaviť konskú dráhu a potom by už s rozchodom nemala problém. Otázne je, či sa vtedy vôbec nad týmito vecami uvažovalo.
gypista: pekna reklama 😃

Ked budem mat pred poslednou pisomkou zase 30% tak sa ozvem (:
Reakcia na: gypista #25881:
To si mal povedat ked som potreboval zapocet 😃
Reakcia na: Vestansky #25882:

Ja som ho zhliadol v Sobotu z 83-ky pri medzi zastavkami Sokolska a SAV. Nic moc, videl som ho iba zozadu a chvilu. No nic moc... Teda to ako som ho videl, nie trolejbus. 🙂
Vcera som videl trolejbus 21 Tr Skoda.
Sorry za offtopic, ale ked viete o niekom kto potrebuje doucovanie z matiky, tak sa mi ozvite mailom. Vdaka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.