Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #25891:
Si myslíš, že som encyklopédia:-)? Doma pozriem, potom poviem.
I.
Reakcia na: Sarko #25888:
Iste, keď vedľa rekonštruujem traťovú koľaj, tak si do nej naxxbem panely s provizórnymi nástupišťami. Ta to možno v Košicoch tak zrobice, ale inde sa trate robia rovné a nie kúskované húsenicoidné:-).
Reakcia na: S499.1023 #25890:

Napriklad?
Reakcia na: Sarko #25886:
Boli aj mestá s 1435 mm konkou a následne 1000 mm el. tram.
I.
Reakcia na: Juro #25887:

Ja by som to do súvisu so železnicou nedával, skôr s časovým hľadiskom. KE chceli mať koňku už v roku 1884 a aj napriek tomu, že sa nevýhodné projekty zamietali, v roku 1891 sa koňka postaviť stihla. V BA v tom čase takisto zamietali projekty (prvý myslím v r. 1881), avšak koňka sa nepostavila a mesto uvažovalo priamo o električke. Zaujímavosťou je tiež, že pôvodný návrh, ktorý sa v roku 1893 prijal, znel na výstavbu konskej železnice, ale bol zmenený na mestkú koľajovú dopravu na elektrický pohon.
Reakcia na: fobust #25862:

Tá polovičná obsaditeľnosť sa dá krásne odstrániť inštaláciou dočasných panelov z opačnej strany zastávky a nastupovalo by sa oboma stranami. Veď potrebuješ aj cestou späť, ak ideš po tom istom úseku, ale už v protismere, mať na opačnej strane aj provizórne zastávky. Jedinou nevýhodou je akurát to, že cestujúci musia prejsť k vozidlu, ktoré má z ich strany dvere. Na nete by sa určite našli fotky, kde je to pekne vidieť. Myslím, že aj v Plzni to tak bolo pred rokom.
Reakcia na: Sarko #25886:
No v BA sa konská dráha už asi považovala za prekonanú, veď tu predtým už bola konská železnica BA - TT - Sereď.
Reakcia na: S499.1023 #25867:

S tou neprezieravosťou som to myslel tak, že BA mohla tiež najprv prejaviť záujem postaviť konskú dráhu a potom by už s rozchodom nemala problém. Otázne je, či sa vtedy vôbec nad týmito vecami uvažovalo.
gypista: pekna reklama 😃

Ked budem mat pred poslednou pisomkou zase 30% tak sa ozvem (:
Reakcia na: gypista #25881:
To si mal povedat ked som potreboval zapocet 😃
Reakcia na: Vestansky #25882:

Ja som ho zhliadol v Sobotu z 83-ky pri medzi zastavkami Sokolska a SAV. Nic moc, videl som ho iba zozadu a chvilu. No nic moc... Teda to ako som ho videl, nie trolejbus. 🙂
Vcera som videl trolejbus 21 Tr Skoda.
Sorry za offtopic, ale ked viete o niekom kto potrebuje doucovanie z matiky, tak sa mi ozvite mailom. Vdaka.
Reakcia na: fobust #25879:
naco plytvat energiou, ved elektricka si rozsvieti 😃
Reakcia na: bigmac #25878:

Tak by hadam aj mohli rozvietit, ked tam uz netzateka. 🙂
re: dupe zatekanie v tuneli, teda pardon v krabustej diere ustalo. tuto zimu uz nevisia stalagmity zo stropu. dovod jednoduchy, opravili vodkovod na kopci a ajhla prestalo zatekat.
Reakcia na: DuPe #25875:

A tramvaje duniace tam po tych koxotschych BKVckach tomu kopcu urcite neprospievaju. Radsej by ani nemali stavat podhradie, lebo aj tak sa cely kopec na to zvali, vratane hradu. 😞
Reakcia na: fobust #25871:
hej ! ja som okolo pol desiatej videl na obxodnej behat jednu elektricku so sedadlami pozakryvanymi igelitom.ale cislo neviem... moze byt,ze to bola jedna z tyx suprav...
Reakcia na: fobust #25873:


Uvidime ci sa vobec niekedy bude rekonstrovat. Tu sa vzdy len hovori - "O rok na to budu peniaze" a skutek utek 😞

Inac podla toho clanku http://rail.sk/skhist/tunely/brat.htm by tunel nemal byt po statickej stranke v zlom stave. Jediny problem je jeho netesnost a presakujuca voda.

Inac vraj cely hradny kopec je uz staticky naruseny. Povodne unikove chodby z hradu do tunela (pripadne aj pod Dunaj) sa v 80-tych rokoch vraj nielen zamurovavali ale aj odstrelovali v poodzemi. Pred par rokmi boli v tych miestach znacne uniky pitnej vody z potrubi, co len viac narusilo kopec. Organova sala bratislavskeho hradu je na tom vraj dost zle - kazdu chvilu tam chodia statici premeriavat trhliny v stenach - takze cely kopec je asi v pohybe 😞
Reakcia na: fobust #25873:
No, ešte treba spraviť Obchodnú, Radlinského... vôbec tých debilov, čo "priečnu os" naprojektovali, postavili, skolaudovali a prevzali, by som do radu pobil. Tak odflákaná robota, to sa len tak nevidí.
I.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.