Česká vláda o 1. mája 2004 znižuje vyššiu sadzbu DPH z 22% na 19% a tak bude MHDčka pre cestujúcich lacnejšia o 3% čo je pri 1000,-Kč 30,-Kč. To v prípade ak to dopravcovia využijú na zníženie cien. Ak nie, tak DP budú mať z cestovného o 3% viac prachov. Lepšie by bolo keby dopravcovia ceny neznížili, veď v Čechách je cestovné v MHD lacné a cestujúcemu tých 120,- za rok nijako nepomôže, no DP tie 3% z celkových tržieb určite pomôžu na skvalitnenie už aj tak dobrej MHD.
350.004: ďakujem za názor. Nesúhlasím s tebou, ale každý má právo na ten svoj názor, že áno. Avšak patrilo by sa aspoň vystupovať pod svojím nickom keď už chceš na niekoho nadávať, respektíve keď reaguješ na spoludiskutúcich.
Len doplním, že môj otec mal tetu vo Viedni a mama uja v Londýne a tak boli ľudmi takpovediac stráženými. To už nehovorím o iných ľuďoch z mojej rodiny, ktorí ochutnali slobodu ešte keď netušili, že to raz bude problém a to počas vojny. Napríklad môj otec na vojne mal v knižke napísané niečo ako nespoľahlivý a tak nemohol byť na stráži aby neušiel.
Ono je zásadný rozdiel či prevádzkuješ 20 vozov s pohonom na zemný plyn alebo 300 vozov. Lebo čím viac plynu denne odobereš tým nižšiu cenu za m3 zaplatíš. Na Slovensku tento rok cena plynu pre veľkoodberateľov klesla o 2%. Avšak cena nafty stúpla.
350.004: ďakujem za názor. Nesúhlasím s tebou, ale každý má právo na ten svoj názor, že áno. Avšak patrilo by sa aspoň vystupovať pod svojím nickom keď už chceš na niekoho nadávať, respektíve keď reaguješ na spoludiskutúcich.
Len doplním, že môj otec mal tetu vo Viedni a mama uja v Londýne a tak boli ľudmi takpovediac stráženými. To už nehovorím o iných ľuďoch z mojej rodiny, ktorí ochutnali slobodu ešte keď netušili, že to raz bude problém a to počas vojny. Napríklad môj otec na vojne mal v knižke napísané niečo ako nespoľahlivý a tak nemohol byť na stráži aby neušiel.
Ono je zásadný rozdiel či prevádzkuješ 20 vozov s pohonom na zemný plyn alebo 300 vozov. Lebo čím viac plynu denne odobereš tým nižšiu cenu za m3 zaplatíš. Na Slovensku tento rok cena plynu pre veľkoodberateľov klesla o 2%. Avšak cena nafty stúpla.
xxxx xxxx
posielam Vám moje stanovisko k mailovej sťažnosti pána xxxx xxxx.
V čase rozhodovania o modernizácii električiek K2 bolo vzhľadom na pomerne priaznivý vek a technický stav určené začať s vozidlami poslednej série z roku 1983 ( #7085, 7086 a 7087). Predchádzajúca modernizácia v DPB prebehla v roku 1993-1995 na električkách T3 a bola použitá výzbroj TV8 z produkcie firmy ČKD Trakce. Táto výzbroj bola osvedčená, úsporná, na vozidlách K2 ju používali v tom čase aj iné dopravné podniky. Preto nebolo pochýb o výbere výzbroje pre modernizáciu prvého z radu vozidiel – 7085.
Výzbroj sme zakúpili, ale žiaľ, kým sme dospeli k montáži do opraveného vozidla, výrobca výzbroje sa dostal do konkurzu a neskôr zanikol, a s ním aj možnosť získať potrebnú výrobnú a montážnu dokumentáciu. Preto sme museli naše technologické a konštrukčné kapacity rozdeliť a okrem bežných plánovaných opráv zamerať aj na tému tvorby dokumentácie pre K2 s výzbrojou TV8. Čiastočne nám pomohli partnerské dopravné podniky, ale vzhľadom na miestne odlišnosti bolo treba poskytnuté schémy prepracovať. Prioritou prestalo byť jediné vozidlo svojho druhu bez nádeje na opakovanie výroby a práce na ňom pokračovali v miernejšom tempe.
V súčasnosti sú všetky problémy technického charakteru vyriešené, vozidlo je takmer dokončené a zostáva ho oživiť a vyskúšať. V roku 2003 sme oslovili s prosbou o pomoc spol. s r.o. ČKD Pragoimex, v ktorej ako sa ukázalo, pracujú bývalí zamestnanci ČKD Trakce, podieľajúci sa na vývoji a výrobe trakčnej výzbroje TV8 a ktorí sú schopní a ochotní tento typ výzbroje oživiť. Prvé pracovné rokovanie sa uskutočnilo 21.1.2004 s prísľubom oživiť vozidlo do konca februára tohto roku.
Nakoniec ostáva už len získať schválenie nového typu vozidla a povolenie na jeho prevádzkovanie, čo je síce posledná, ale určite veľmi dôležitá etapa celej modernizácie. S ňou sú spojené určité administratívne úkony, ktoré si vyžiadajú ešte niekoľko týždňov.
Uznávam svoj podiel viny na dlhej dobe modernizácie uvedenej električky, ale rozhodne odmietam tvrdenie, že by bol problém v „prinútení dielenských pracovníkov dokončiť túto električku“.
Ing. Vladimír Rafaj
riaditeľ divízie Elektrické dráhy