J:Zakon Ti rozhodne neumoznuje nevydavat.Mozes nariadit platenie drobnymi,ale nemozes oficialne vyhlasit,ze sa nevydava.Btw.,staci sa ist pozriet do Nemecka,ako tam krasne vydavaju bez zdrzania.A nezrovnalosti v kase?Vsak kazdy vodic bude mat svoje listky,no problem...
D3ko:A to je co,linka 213?S tou Redutou to bolo jasne dopredu.Mali sa prist pozriet do Prahy,ako robili Porici a Karlin.Tramwaye skoro vobec nepocut ani na ulici.Betonova vana,strk,klasicky zvrsok na prazcoch,pruzne upevnenie,tlmiace bokovnice,asfalt.
Vladímír: Ty si ešte nebol vo Viedni. Tam sú automaty vo vozoch.
Doplnkový predaj by si nemal hneď. Veď aj kabíny vodičov je treba prerobiť, aby tam každý mal malé okienko.
o.K. podľ môjho návrhu by to bolo o 16 rokov (550 busov, 130 Tbusov a 130 elín. T som delil dvoma, bo sú v súprave a automat by sa dával do predného voza.)
O.K. tak by sa dávali v počte 100 kusov ročne . V konečnom dôsledku by ťa to vyšlo lacnejšie, bo by si mohol zrušiť automaty na zastávkach. Takto by údržba a vyberači peňazí nemuseli behať za automatmi, ale automat by prišiel za nimi do vozovne, vandalizmus,... Aj keď tá návratnosť by bola asi dlhšia.
Proti tomuto Beusovmu návrhu som vzniesol námietky aj ja. Takto by to určite nešlo. Ak si vodič kúpi lístok v PNS, musí ho predať za takú cenu ako ho kúpil.
Re #24909 COLOR: Obmedziť počet predaných lístkov jednej osobe chceme obmedziť preto, aby sa nestalo, že niekto kúpi od vodiča 100 lístkov a dve kolá na to lístky mať nebude. Na zásobovanie sa cestujúceho lístkami je podľa mňa predpredaj.
Re #24910 J: Doplnkový predaj môžeš mať hneď, automaty... veď sám si vypočítaj podľa svojho návrhu
Možno som konzervatívny, ale ja si automat vo vozidle neviem predstaviť.
ked pojdes v diskusii o neakych par mesiacov (ak nie rokov) nazad, tak tam niekde nadabis aj na to ze by som skor ako doplnkovy predaj povazoval za rozumnejsie automaty vo vozidlach (ale akosik to nemalo ziadnu odozvu)
Re #24911 S499.1023: stale existuju aj starsie typy automatov ktore preplatok nevracaju a z hladiska casoveho trvania vydavania drobnych vodicom povazujem za rozumnejsie nechat upozornenie ze platte presne, preplatky vodic nevydava. (a okrem casoveho zdrzania by to znamenalo pre vodica aj nutnost mat pri sebe dost drobnych aby mal z coho vydavat a bud si isty ze by sa naslo zopar pripadov co by si slo kupovat listok od vodica s 1000kou alebo 5000kou... (len tak z recesie))
Re #24909 COLOR: nech ma vodic so sebou v zasobe 100 listkov (co je podla mna aj zbytocne vela) a pocas dopoludnia sa mu objavia 4ia experti co budu chciet kupit po 25 listkov ? (tie cisla su sice dost prehnane ale nie nutne nerealne a zober ze este ked mas tych listkov viac typov tak ta zbierka co by nosil vodic so sebou...)
PS: co ma este napada - striedaci na trati - ako by sa riesilo nieco taketo, pripadne nezrovnalosti v "kase" a pod ?
V piatok som sa nahodou vyskytoval na koncerte v Redute, a tak som si mohol na vlastne usi vychutnat "odhlucnenu" trat na Mostovej. Odhlucnena je asi tak, ze ked prechadzali eliny, ozyval sa tiahly hukot a oproti stavu spred roka bolo pocut este aj auta. Kto mi neveri, nech navstivi nejaky koncert v Redute aj on...
Aspon ze linke 213 jazdi paradne, je to na urovni (az na tie spinave vozy).
Dik. Uz som mudrejsi.
Inak, dnes rano som isiel 5-kou, ktora pri Chatamovi Soferovi odbocila smerom do tunela este skor, ako jej semafor, tentokrat ten °8° dal volno dolava. Povedal som si, ze to pozna a sleduje semafory patriace autam, ktore je v rannom sere trocha vidiet aj z opacneho smeru (odrazaju sa na oznacniku zastavky :-)) no tento vodic isiel doslova na istotu. prestup na L204 na Racku som aj tak nestihol
Súprava 7813/14, bez ohľadu na svoj momentálny vzhľad, je z poslednej série T3SU dodaných do Bratislavy, takže by bol kxxxt, kto by ju chcel vyraďovať.
I.
Prvý je tam preto, aby naň vodič videl dostatočne včas, lebo je to v oblúku a druhý preto, aby naň videl aj pri vjazde do výhybky. V Prahe býva aj malý otočený semaforík, aby videl počas prejazdu.
I.
Inak zastávky má od magistrátu DPB a ten ich prenajíma na uloženie stánku. Myslím si, že každý takýto stánkar by mal mať v zmluve, že musí predávať CL všetkých hodnôt a časov. Tým by sa ešte zvýšili počet predajných miest. Lebo teraz je veľa stánkov na zastávkach DPB, ktoré lístky nepredávajú.
DPB by tiež mal určiť ako také stánky môžu a ako nesmú vyzerať, lebo tie BÚDY typu Skalické špeciality vyzerajú ako cigánske chalupy na Spiši a jednému je z toho zle. Na zastávke SAV je je pekný elegantný prístrešok JCDecaux a hneď vedľa ten hnus.
V Rumunsku to asi ešte nezistili, že automat na bankovky je extrémne drahý. Totiž vzhľadom k nominálnej hodnote ich meny sú tam na bankovky aj automaty na kávu:-). #24897 Beus: Takmer so všetkým by sa dalo súhlasiť, len lístky si vodič nemože dokupovať v stánku - lístku musia byť už natlačené s vyššou cenou, inak by sa financi asi zbláznili...a vydávať tiež asi musí, veď ako by k tomu cestujúci prišiel, že by mal lístok drahší a ešte by mu vodič zhrabol nezdanené.
I.
Vladimír, si: Presne tak veď ani automat ti nedá potvrdenie o predaji CL.
slovanista: DPB by tu elinu určite rád vyradil, keby ju mal čím nahradiť a to nemá. Neboj, raz pôjde na modernizáciu.
Kupovanie CL v PNS by asi nebol dobrý nápad.
A čo takto sa vykašlať na dopnkový predaj CL a každý rok vybaviť asi 50 vozidiel automatmi.
DPB sice ma na listkoch DIC, ale nic viac okrem ceny. To sa mi nezda. Riesenie, hoci dost byrokraticke by bolo vydavat danove potvrdenia v predajniach po predlozeni listka. Preco chcete vsetci obmedzovat pocet listkov predanych 1 osobe? Ved to je vysoko ziskove!
ako nie som si tym isty, ze ci voci takemuto predaju nemozu mat namietky danovaci, obvzlast v tom pripade co tu uvadzal beus - t.j. ze si vodic kupi niekde listky a nasledne ich predava za vyssiu sumu... (nie som ale ziaden ekonom ani nic podobne ... )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tomáš