Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: titomi #247006:
V DPB dodnes žijú v presvedčení že klimatizácia chladí exteriér a nie interiér, takže vnútri môže byť aj 40 stupňov, kým je vonku dostatočne chladno (čítaj "nie úplne peklo") tak klímu netreba.

Je vskutku fascinujúce že v tak veľkej firme ako je DPB sa ani v roku 2023 nenájde nikto kto by chápal ako sa používa klimatizácia, vynález z roku 1902.
Reakcia na: 3pa3ck3 #247008:
"taktické cvičenie zamerané na dopravnú nehodu autobusu a osobného motorového vozidla"

"Taktické cvičenie dopravnej nehody trolejbusu a osobného motorového vozidla" by bolo možno vhodnejšie. Neviem kde na tom trolejbuse kontrolovali a zaisťovali prípadný únik motorového oleja a iných potenciálne nebezpečných prevádzkových náplní, prípadne či a ak áno, ako vozidlo zabezpečili proti samovoľnému pohybu (podloženie kolies klinmi). Síce na jednej fotke klin vidím, ale ten tam mohol byť už predtým než prišli. Zaujímavé by bolo sledovať ako by zasahovali v prípade spadnutého trolejového vedenia...
Reakcia na: titomi #247006:
Ano, je na to predpis.. “Ak vonkajšia teplota ovzdušia vystúpi na + 25°C a viac, je vodič povinný zapnúť klimatizačnú jednotku v priestore cestujúcich”

Samozrejme, ak funguje.. momentalne dostat otokar, ktoremu nevyhodi klimu po minute prevadzky je statisticky rovne vyhre v sportke.
Vie mi niekto povedať, či existuje interný predpis v DPB, kedy majú byť vo vozidlách zapnuté klimatizácie? V L61 #3224, s odchodom 9:07 z Hlavnej stanice, klíma vypnutá. Aj keby som prižmúril oko, že vonkajšia teplota nie je 30, ale 23, tak ak do vozidla nastúpi 70 ľudí, tak je tam teplo viac ako dosť. A je zaujímavé, ak v rovnakom čase človek prestúpi z jednej linky na druhú, a v jednej klimatizácia ide a v druhej nie.
Reakcia na: S499.1023 #247002:
Pojazdné sú oboje. Iba sa dvihla pojazdná časť cesty. Ostrovček by som to teda nenazíval ten ostal na chodníku.
Reakcia na: david11 #246997:
Zastávka bez nástupného ostrovčeka a viedenská zastávka nie je to isté.
Reakcia na: upravovač fotiek #246996:
Nie som si istý ale mám pocit, že v Prahe už trolejové kontakty nie sú.
Reakcia na: Ike #246998:
A v Transdate búchajú šampanské...
Vládny návrh zákona o VOD bol schválený v treťom čítaní NR SR. Po podpise prezidentkou bude zverejnený v zbierke zákonov.
Reakcia na: S499.1023 #246987:
Na Šafku aj na Radlinského sme mali roky rokúce tieto zastávky.. nemuseli ani do Viedne chodiť 😉
Reakcia na: S499.1023 #246991:
Pridržiavací snímač majú v Prahe, tzv. "klapačka" či ako tomu miestni hovoria. Teoreticky môže prejsť súprava T3 nekonečne dlhá. Stavebne je to vyriešené tak, že je istá tolerancia pre vzdialenosť líšt, aby to "držalo" pre T3+T3, T6+T6 alebo T3Wana+T3, lebo vzdialenosti pantografov sú rôzne. Nevedel som že niečo podobné funguje v Bratislave.
Ďakujem za vysvetlenie. 👍
Reakcia na: N/A #246977:
Pardon, hovorkyňa magistrátu.

Tou druhou vetou chceš povedať čo? Že je správne nedať ľuďom možnosť sa akokoľvek vyjadriť k zmenám, ktoré sa ich dotknú, pretože niektoré z návrhov môžu byť hlúposti?

K reaktoru - dal si úplne zlý príklad. Reaktor je technické riešenie (podobne, ako keby som sa chcel vyjadrovať napr. k stavbe meniarne). Keby však elektrárne zrazu povedali, že plánujú zmeniť dodávku elektriny (napr. zmeniť napätie siete) a ja si musím kúpiť všetky spotrebiče nové, alebo aspoň nejaké prevodníky, tak k takej zmene by som sa veľmi rád vyjadril.
Reakcia na: Solider #246992:
Aha. Mne to opticky nepripadlo tak ďaleko ale neuvedomil som si, že 30T sú jednozmetákové.
Reakcia na: S499.1023 #246989:
Vyhubenie jazdy na zadný zberač nedáva už z dnešného pohľadu zmysel, keďže 30T majú zberač pri jazde na B kabínu približne v polohe zadného zberača, takže sieť musí byť prispôsobená aj na tieto situácie. Riešením je samozrejme zrušenie trolejových kontaktov a nahradenie systémom VETRA, keďže vysielač majú pod každou kabínou, krabička snímača by tak mohla byť pod predným vozidlom a druhé vozidlo by tak už nebolo v zóne EOV.
Reakcia na: upravovač fotiek #246988:
Ono je to trochu inak. On ich nepočíta ale je tam na vzdialenosť zberačov pridržiavací snímač. To je ale technicka záležitosť. Predpis nedovoľuje druhé vozidlo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.