Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #246987:
Na Šafku aj na Radlinského sme mali roky rokúce tieto zastávky.. nemuseli ani do Viedne chodiť 😉
Reakcia na: S499.1023 #246991:
Pridržiavací snímač majú v Prahe, tzv. "klapačka" či ako tomu miestni hovoria. Teoreticky môže prejsť súprava T3 nekonečne dlhá. Stavebne je to vyriešené tak, že je istá tolerancia pre vzdialenosť líšt, aby to "držalo" pre T3+T3, T6+T6 alebo T3Wana+T3, lebo vzdialenosti pantografov sú rôzne. Nevedel som že niečo podobné funguje v Bratislave.
Ďakujem za vysvetlenie. 👍
Reakcia na: N/A #246977:
Pardon, hovorkyňa magistrátu.

Tou druhou vetou chceš povedať čo? Že je správne nedať ľuďom možnosť sa akokoľvek vyjadriť k zmenám, ktoré sa ich dotknú, pretože niektoré z návrhov môžu byť hlúposti?

K reaktoru - dal si úplne zlý príklad. Reaktor je technické riešenie (podobne, ako keby som sa chcel vyjadrovať napr. k stavbe meniarne). Keby však elektrárne zrazu povedali, že plánujú zmeniť dodávku elektriny (napr. zmeniť napätie siete) a ja si musím kúpiť všetky spotrebiče nové, alebo aspoň nejaké prevodníky, tak k takej zmene by som sa veľmi rád vyjadril.
Reakcia na: Solider #246992:
Aha. Mne to opticky nepripadlo tak ďaleko ale neuvedomil som si, že 30T sú jednozmetákové.
Reakcia na: S499.1023 #246989:
Vyhubenie jazdy na zadný zberač nedáva už z dnešného pohľadu zmysel, keďže 30T majú zberač pri jazde na B kabínu približne v polohe zadného zberača, takže sieť musí byť prispôsobená aj na tieto situácie. Riešením je samozrejme zrušenie trolejových kontaktov a nahradenie systémom VETRA, keďže vysielač majú pod každou kabínou, krabička snímača by tak mohla byť pod predným vozidlom a druhé vozidlo by tak už nebolo v zóne EOV.
Reakcia na: upravovač fotiek #246988:
Ono je to trochu inak. On ich nepočíta ale je tam na vzdialenosť zberačov pridržiavací snímač. To je ale technicka záležitosť. Predpis nedovoľuje druhé vozidlo.
Reakcia na: upravovač fotiek #246986:
V zastávke do centra nemôžu byť dve Škodovky za sebou kvôli polohe snímača VETRA, ktorý musí byť kvôli existencii trolejového kontaktu predsunutý o päť metrov pred neho. V smere von z mesta môžu byť dve električky za sebou – pri jazde na zadný zberač druhý voz môže úplne bez problémov zastaviť za prvým vozom a pri jazde na predný zberač sa zastane mierne pred kontaktom, ale nie je tu situácia ako na strane do mesta, že by sa voz nezmestil do zastávky. Podľa predpisov nesmie byť viac ako jeden voz v zóne EOV, čiže zberačom za trolejovým kontaktom.

Prečo nestoja dva vozy v zastávke? Pretože ich to tak učili v autoškole, aby náhodou nebol voz do voza.
Reakcia na: upravovač fotiek #246986:
Nemôžeš vojsť pod snímač, pokiaľ je v oblasti výhybky iné vozidlo. Riešením by bola rozraďovacia výhybka hneď za zjazdovou ale tam by bol konflikt ovládania vozidlami prichádzajúcimi od Metropolky a od Radlinského.
Alebo vyhubenie všetkých beztetrových vozidiel alebo aspoň vyhubenie jazdy na druhý zberač a posunutie snímaču na dĺžku sólovoza pred výhybku.
Reakcia na: 3pa3ck3 #246984:
Neviem ako je to v D1/1, ale snímač blokovania počíta zberače a výhybku odblokuje až po prejazde posledného. Neviem koľko zberačov si vie "zapamätať" a či má "dynamickú" pamäť, že dokáže odpočítavať aj pripočítavať zároveň, ak by prvý zberač už prechádzal cez odblokovací senzor, aby proste prirátal ďalší, ak by bol detekovaný.
Reakcia na: N/A #246981:
Šotouši z dopravného úseku DPB boli na exkurzii vo. Viedni, videli tam viedenskú zastávku a úloha znela jasne: "Treba v Bratislave zriadiť viedenskú zastávku". Nebol čas lámať si hlavu s technikáliami.
Reakcia na: S499.1023 #246985:
Takže problém nie je výhybka, resp. jej ovládanie?
Reakcia na: upravovač fotiek #246982:
Bol.
Reakcia na: upravovač fotiek #246982:
Povoľuje predpis prejsť cez snímač prestavovania, keď je blokovaná výhybka?
Reakcia na: N/A #246981:
Problémom sú výhybky na oboch koncoch
Reakcia na: N/A #246981:
Pokiaľ by obe električky pokračovali za zastávkou tým istým smerom, tak by to problém nebol.
Reakcia na: S499.1023 #246980:
Takže to je síce postavené pre dve električky, ale technicky nedotiahnuté a nepoužiteľné?
Reakcia na: N/A #246978:
Technologická záležitosť.
Reakcia na: N/A #246977:
Myslím si, že konštrukcia jadrového reaktora a trasovanie liniek MHD sú dosť odlišné veci. Cestujúci by mali mať možnosť pripomienkovať dopravnú obsluhu lokality, v ktorej bývajú alebo byť o jej zmenách aspoň včas informovaní. Je na odborníkov, aby posúdili, či sú pripomienky relevantné alebo nie.
To je nejaký interný príkaz alebo prečo nemôžu na Blumentáli zastaviť dve električky za sebou?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.