Pretože za bežnej dennej premávky Hodžko rozhodne nie je vhodné na odstavovanie vozu (máš len možnosť stať priamo v jazdnom pruhu). A aspoň pár minút vyrovnávačky tam treba.
Cieľom sa samozrejme nie je zabezpečiť priame spojenie Šafranovej a Koliby, ale Šafranovej a Hodžka. Na čo sa logicky ponúka 44 končiaca na Búdkovej. Pod drátmi to už potom nikde otočiť nevieš.
Viem si ale predstaviť riešenie že by 44 jazdila na Šulekovu, a 41 v trase Hlavná stanica - Drotárska - Búdková - Kollárko, keďže tam beztak bude baterkáč, takže ho tam otočiť vieš (chce to len striešku navyše). Len zas Kollárko tiež nedisponuje nejakou veľkou kapacitou na vyrovnávačku 44 aj 80, plus neviem ako by to vyšlo finančne (počet vozidiel).
Problém Pražslej smerom na hl. st. sa dá riešiť vyrovnávacím časom na hlavnej stanici, ako je to napokon už teraz (41 na hl. st. bežne pauzuje aj vyše 20 minút, keďže tam vodiči čerpajú prestávky).
Čo sa protestov pred ÚV týka, tak na linke budú premávať TNS 12 schopné jazdy mimo trakčného vedenia. Smerom z Koliby na hl. st. problém s obchádzkovou trasou nie je, takže protesty by spoľahlivosť na Drotárskej obmedziť nemali. V smere na Kolibu je to horšie, ale nové trasovanie na tom jič nemení.
Čiže záver je, že spojená L41+44 má potenciálne problémové body vždy až v závere svojej trasy a teda spojenie liniek bude mať oproti súčasnému stavu malý dopad (nie ale nulový).
Argument o tom, že spojenie využije minimum ľudí, je samozrejme validný. To už si musia kompenetntí zvážiť, či možnosť cestovať bez prestupu stojí za prípadné riziká.
Chalani, toto sú pseudoargumenty.
1. cieľ sa dá nadizajnovať tak, aby bol jednoznačný (napr. ako je odlíšená 42 a 47 na Hodžku ).
2. devialita je pre cestujúceho relevantná len vo vzťahu medzi konkrétnou zástavkou nástupu a výstupu; devialita od konečnej po konečnú nikoho na svete netrápi - aj tak tým nikto, možno okrem pár ľudí odtiaľto, nebude cestovať po celej dĺžke trasy.
Čo ja vnímam ako riziko, je účel a kolóny. Nejako nerozumiem tomu, aký problém má spojenie týchto liniek vyriešiť. Žije v pešej dostupnosti zastávky Šafranová signifikantné množstvo cestujúcich s potrebou cestovať priamo denne na Kolibu alebo opačne? A je pridaná hodnota tejto nulovej alebo "blízkej nule" cieľovej skupiny dostatočná na to, že linka bude "lapač" kolón v oboch smeroch? Hlavne Hlavná stanica je v piatky a nedele dosť problém, nehovoriac o Pražskej ako takej, kde pri jazde na HLST je nevyužiteľný bus pruh. Žilinská tiež býva dosť upchatá a nehovoriac o tom, že prakticky dnes "politicky" spoľahlivá linka 41 "vyžení" demonštrácie pre Úradom vlády, na Hodžku a pri hrade.
A posledný bod, podľa mňa to ide proti trendom. Je dlhodobý trend linky deliť. Aj v železničnej doprave boli kedysi dlhé osobáky (napr. BA - ZA), ktoré ale boli nespoľahlivé z dôvodu prenášania mimoriadností (dnešná pseudoúdržba ZSSK nie je mimoriadnosť). Aj v BA máme ešte stále veľa zlúčených liniek:
Napr. 42, len tá má pre oba smery celkom veľa zastávok, ktoré sú spoločne atraktívne a buď by sa rozdelili násilne, čo by demotivovalo cestujúcich, alebo s prekryvom, čo by nebolo finančne efektívne.
Alebo 63 je pekný príklad, aj keď tá by sa dala nedala dobre rozdeliť kvôli mýtam a stanici.
Detto 64, alebo 39.
Všetky tieto linky plnia de facto ciele dvoch liniek, ktoré sú spojené do jednej.
Pri spojenej 44 mi ten prienik chýba. Resp. je dosť malý na to, aké riziko sa do toho vloží.
Ak ide o obyvateľov Šafranovej, určite by namiesto novej nespoľahlivej linky uvítali predĺženie 41 na Jelačičovu. Pamätám si veľmi dobre, keď existovala 41, aké malé množstvo ľudí jazdilo na úseku Sokolská - HLST a tiež si pamätám, že keď sa zrušila 64 a posilnila 41, veľa ľudí privítalo, že nemusia na Vozovni Hroboňova prestupovať, ale zároveň začalo nadávať, že prestupovať musia na bezprístreškovej a večne preplnenej Sokolskej, pretože si zvykli prestupovať na prístreškovej vozovni a prestúpiť na tbus, ktorý vymietol mýta.
Edit: opravil som príspevok, lebo pôvodne som do neho nechtiac namontoval zastávku Horský park.
však samozrejme, 88 aj 99 fungujú už dlhé roky a majú svoje opodstatnenie pričom cestujúci netrpia žiadnymi traumami z trasovania týchto liniek ... zase sa rieši nejaký vymyslený problém
Takéto divné linky existujú v takmer každom stredne väčšiom meste. Podľa mňa to úplne zbytočne dramatizujete. Cestujúci si spravidla pred cestou vyhľadá ako sa dostať do cieľa a nenastupuje do vozidiel náhodne.
Veď sa môže použiť dvojriadkový cieľ "Hlavná stanica cez Hrad" a "Koliba cez Hrad", aby bolo každému jasné, že nejde priamo po Štefánikovej. Druhým riešením by bolo nechať 2 linky s tým, že na cieli by bolo napr. od Kozej uvedené "Búdková ďalej ako 41". Tiež by to bolo uvedené aj CP, že "Všetky spoje pokračujú z Búdkovej ako 41 smer Hl. st.". Aj taká 88 môže byť pre niekoho celkom mätúca, a preto je v cieli napísané "cez Petržalku".
Ano presne. Ked som sa o tomto naposledy rozpraval doma vsetci boli prekvapeni ze aky "slimak" sa sudruhom podarilo vymysliet. Ani si neviem predstavit aku reakciu na to moze mat turista, ked uz domaci v tom citia bordel.
tak potom budeme prepisovať štatistiku liniek s najväčšou deviabilitou(pomer reálna dĺžka vs. ideálna dĺžka medzi konečnými). Už teraz 44 je pravdepodobne v závislosti od metodiky na prvých priečkach- podľa metodiky:
1. ideálna dĺžka= vzdušnou čiarou určite
2. ideálna dĺžka= najkratšia cesta zjazdná na cestnom bicykli, t.j. bez ohľadu na jednosmerky, pešie zóny, prejazd zakázaný atď. a zákazy odbočenia tiež bude asi na popredných miestach.
3. ideálna dĺžka= najkratšia trasa osobným autom pri dodržaní všetkých predpisov, tam to už až také strašné nie je, ale ešte stále to asi bude vychádzať cez Slavín alebo Žabotovu/ Jeleniu-šancovú-pražskú-hrboňovu-búdkovú.
4. ideálna dĺžka= najkratšia trasa, po ktorej chodí MHD, zase vyjde cez Slavín alebo Hroboňovu.
5. jediný parameter, ktorý vyjde relatívne normálne, je deviabilita oproti najkratšej trolejovo zjazdnej trase, tam asi veľký rozdiel oproti trase od prezidentky cez Hroboňovu nebude.
Konkurentov v deviabilite má medzi električkami asi e-4, trolejbusmi t-47 a autobusmi a-23, a41, a50, a66, a78, a87, a88, a99.
Nič v zlom, ale ak zahraničný turista príde po novom na konečnú na kolibe a bude vidieť na t-44 cieľ hlavná stanica, poteší sa, že aspoň nemusí prestupovať. Po jednej vyhliadkovej jazde po (hlavne) I. bratislavskom obvode si túto linku asi zaradí na zoznam pascí na turistov, resp. šotoliniek.
Ty to vieš lepšie, ja som už pred koronou používal ako hlavný spôsob dopravy po NR peší presun, ale neboli pôvodne len niektoré zastávky na znamenie? Netvrdil som, že neboli žiadne na znamenie, ale mal som (asi mylný) pocit, že niektoré boli "stále", t.j. zastavovalo sa na nich vždy. P.S. Pre spresnenie, v NR som študoval 2016-22, predtým som bol v nej cca. 5x, väčšinou bez použitia MHD.
Zastávky na znamenie boli v Nitre zavedené v roku 2013, teda dosť dlho pred koronou či zmenou dopravcu. Informácia o tejto skutočnosti bola a je umiestnená na každej zastávke (pri cestovných poriadkoch) a v každom vozidle (nálepka na dverách, podobne ako BA).
Pripúšťam však, že po zmene dopravcu nálepky vo vozidlách spočiatku krátkodobo chýbali. Neviem si vybaviť, či tam v apríli 2022 už boli.
Akustické hlásenie o tom, že všetky zastávky sú na znamenie, existuje, ale len ako doplnkové (na zásah vodiča). Automaticky nebolo prehrávané nikdy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
samkoh