Sukromnik si v prvom rade spocita, ci mu ta praca navyse prinesie nejaky zisk. Ak nie, tak je to zbytocna praca (presne ako si napisal) a rozhodne ju nebude robit.
Začiatok je pevne stanovený a nie je problém posledné výlukové spoje označiť poznámkou, že spoj ide iba v prípade neskoršieho obnovenia pôvodnej trasy.
Všimol som si, že maratón sa koná každý rok, takže niektoré výlukové plány je možné použiť aj opakovane.
Pochybujem, že oddelenie cestovných poriadkov je celoročne pracovne vyťažené na 100%. Takže niektoré veci je možné pripravovať aj vopred, dokonca aj s tým, že sa niektoré varianty sa nedostanú do praxe.
Ale vieme ako to funguje v DPB. Keď sa kedysi otváralo obchodné centrum Eurovea (1), tak v DPB z toho boli šokovaní a začali riešiť linkové vedenie v oblasti pár dní vopred. Keďže si asi nikto z managementu nevšimol stavebný ruch vedľa DPB a nikomu ani na um nezišlo, že by mohla prísť v súvislosti s tým nejaká požiadavka na zmenu organizácie dopravy.
Tak si si uľavil a dal mínusku bez chápania širších súvislostí.
DPB za túto prácu samozrejme zamestnancov zaplatí, ale zaplatíš to na konci dňa ty, ako obyvateľ mesta.
Skúsim Ti dať jednoduchší príklad:
Mesto si nevie vybrať z troch variantov severnej tangenty a postaví teda všetky tri a potom sa "uvidí". A keď sa uvidí, zvyšné dve varianty zbúra. Tu tvoja argumentácia so súkromníkom úplne zlyháva.
Na to, aby boli grafikony v tabuliach a informačnom systéme je pri dnešnom rozsahu výluk potrebné, aby sa vytvoril komplet alternatívny grafikon a samozrejme je potrené zabezpečiť, aby bola medzi vodičmi minimálna chybovosť.
No a z toho kompletne alternatívneho grafikonu sa použije zopár minút a zvyšok bola úplne zbytočná práca a aj to nie je garancia, že bude vzhľadom na operatívu použiteľný. Ako keby si na obed ošúpal zemiaky a hodil ich do koša.
Preto vravím, že je v prvom rade bolo potrebné zabezpečiť, aby rozsah výluk nebol takto gigantický, lebo zastaralý informačný systém, ktorý vyžaduje množstvo manuálnych vstupov a do toho disciplinovanosť vodičov, dnes cestovanie rozhodne nezachráni.
U sukromnika by neexistovalo "mega mega mega vela zbytocnej prace" - ak tu pracu raz treba urobit nie je zbytocna, hlavne ked obmedzi obyvatelov/cestujucich. Mesto a DPB ma povinnost zabezpecit svoje sluzby ked za to vybera dane a poplatky. Nikto mi predsa z nich nevrati za ten den dane ci?
Mne ked raz prisiel dodavatel do roboty a podla neho bola mega mega mega zbytocna praca vypisat a podpisat jednu A4 na vstup do budovy. A nebolo "tutu nunu zbytocna pracicka, chudatenko zmenime vsetko len kvoli tebe" - bol tam okamzity blacklist a vypoved dodavatelskej zmluvy.
Dopravny podnik nadalej udrzuje cestujucich v strehu tym, ze cisla liniek v ozname o zmene pocas dnesneho maratonu na zastavkovych / info tabuliach su v poradi elektricky-trolejbusy-autobusy a nie iba podla cisla linky, ako by to davalo zmysel.
"DPB: Zmena organizacie dopravy liniek 1, 3, 4, 40, 42, 47, 49, 60, 71, 72, 21, 29, 50, 66, 68, 70, 88 a 90."
Túto tému sme riešili už miliónkrát. Nikto nedrží DPB zbraň pri hlave aby to vrátil na pôvodnú trasu v sekunde keď uzávierka skončí. "Flexibilné" výlukové časy sú najväčšie zlo, lebo potom ako cestujúci fakt nevieš že kam ísť čakať na autobus.
Opäť by som mohol menovať isté mesto 130 km severne od Bratislavy kde toto problém nie je a dáta spracované sú.
Je to vymyslené fajn, ešte keby tak ale niekoho v DPB napadlo spracovať výlukové cestovné poriadky, aby si človek mohol naplánovať cestu v plánovači spojenia bez lúštenia tých 50 obmedzení a vymýšľania kade čo obísť. Nehovoriac o tom že ja by som rád zajtra išiel na vlak, lenže musím najprv využiť autobus s intervalom 15 minút nemá CP, ale bude jazdiť "ako to vodič vyjazdí", a z neho prestupujem na iný autobus tiež s intervalom 15 minút. Takže si môžem nechať fajnovú rezervu pol hodinu nad rámec tej základnej, lebo vôbec nemôžem tušiť kedy to pôjde a ako mi klapne prestup. Nehovoriac o tom že zastávkové tabule budú samozrejme ukazovať nezmysly.
No, pevne verím, že je to len kvôli prvoaprílovému žartu, ten hlas čo hlásil vlaky na ŽSR bol nezameniteľný, rovnako ako v MHD v Bratislave. Snáď zostane naďalej súčasná pani.
Ale náhodou tá zvučka je super by som prijal do vozidla miesto anglického hlásenia
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek