Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #246157:
Kolko % vozidiel ma este stary palubak? A kolko z nich nemusi byt vypravenych pocas, ako tu krasne niektori argumentovali, nedele ked nikto nikam nejazdi? Nemame dost vozov s normalnym palubakom, aby sa to dalo lahko spravit?

V inych mestach maju v palubakoch nahrane aj vyluky, ktore si vies nastavit v pripade potreby a trvaju trebars 30 minut a ohlasia vsetky zastavky po ceste, kde vozidlo stoji a normalne sa hlasia v systemoch. Tu to nejde?
Reakcia na: jozin #246160:
" hmm, kolko mas rokov ?"

Trapna otazka ale zvykli sme si.

Takze pre DPB a mesto sa nevyplati mat poriadne spravene CP/informacne systemy aby obyvatelia vedeli slusne cestovat alebo sa dostat kam potrebuju napriek tomu, ze je ohlasena niekolko tyzdnov vopred akcia obmedzujuca pol stareho mesta. Dobre vediet priority mesta.
Reakcia na: 810zssk #246166:
Tento post som si nevšimol. Ale áno, na toto som mal možnosť opýtať sa ľudí, ktorí riešili MHD v niektorých svetových metropolách a presne toto bol ich názor. Radšej účelovo nejazdit po regularnych trasách ako jazdiť a ťahať cestujúcich za nos.
Reakcia na: Ike #246163:
Damage ale môže mať rôzne úrovne. Iste, to že sa mi predĺži cesta bude bolieť tak či tak, ale ak si ešte budem musieť dať rezervu ďalších 30 minút na náhodnú premávku, tak to bude bolieť ešte viac.

K operatíve viď #246153 na ktorý si pôvodne reagoval - časy výluky by mali byť fixné, aj keď sa uzávierka skončí skôr.
Reakcia na: zakaznik #246164:
Zmena GVD nemá na grafikon DPB až taký vplyv. Ten grafikon DPB sa mení značne častejšie, možnože aj raz týždenne.
Reakcia na: Ike #246161:
Tak pol roka asi nie, keďže ku koncu roka sa zvykne robiť decembrová zmena, vianoce a nový rok...
Reakcia na: 810zssk #246162:
Damage is done už len tým, že sa maratón koná a má dopad na nosný systém dopravy.

Ja som nepovedal, že DPB tie grafikony robiť nemal, iba to, že chápem, že ich nerobil. Ak je to navyše v rovine prudkej operatívy, je pravdepodobné, že by v niektorých prípadoch ani tie alternatívne grafikony neboli použiteľné.

Ak je tam viacero variantov pre jednu linku, tak to nie je ani technicky možné, keďže staré palubáky fungujú na báze BIOSu a mizerná pamäť nepustí. Neobhajujem, nehaním, len informujem.
Reakcia na: Ike #246155:
Už lepšie ako tento rok ten maratón nezorganizuješ.

Takže neviem, proste hodíme cestujúcich cez palubu, lebo normálne im umožniť naplánovať si cestu tak aby sa vedeli na MHD spoľahnúť je veľa zbytočnej práce? Potom sa nedivme že sa na tú MHD spoliehať nechcú.
Reakcia na: zakaznik #246158:
Spravíš alternatívny grafikon pre maratón pol roka vopred. Paráda. Si jednička.

Akurát, že za ten polrok sa ti hlavný grafikon pomení natoľko, že zistíš, že ten alternatívny môžeš robiť na novo.
Reakcia na: Arrivaderci #246156:
hmm, kolko mas rokov ?

Sukromnik si v prvom rade spocita, ci mu ta praca navyse prinesie nejaky zisk. Ak nie, tak je to zbytocna praca (presne ako si napisal) a rozhodne ju nebude robit.
Reakcia na: Ike #246157:
Grafikonisti DPB poberajú úkolovú mzdu? 🤔
Reakcia na: N/A #246152:
Začiatok je pevne stanovený a nie je problém posledné výlukové spoje označiť poznámkou, že spoj ide iba v prípade neskoršieho obnovenia pôvodnej trasy.

Všimol som si, že maratón sa koná každý rok, takže niektoré výlukové plány je možné použiť aj opakovane.

Pochybujem, že oddelenie cestovných poriadkov je celoročne pracovne vyťažené na 100%. Takže niektoré veci je možné pripravovať aj vopred, dokonca aj s tým, že sa niektoré varianty sa nedostanú do praxe.

Ale vieme ako to funguje v DPB. Keď sa kedysi otváralo obchodné centrum Eurovea (1), tak v DPB z toho boli šokovaní a začali riešiť linkové vedenie v oblasti pár dní vopred. Keďže si asi nikto z managementu nevšimol stavebný ruch vedľa DPB a nikomu ani na um nezišlo, že by mohla prísť v súvislosti s tým nejaká požiadavka na zmenu organizácie dopravy.
Reakcia na: Arrivaderci #246156:
Tak si si uľavil a dal mínusku bez chápania širších súvislostí.

DPB za túto prácu samozrejme zamestnancov zaplatí, ale zaplatíš to na konci dňa ty, ako obyvateľ mesta.

Skúsim Ti dať jednoduchší príklad:
Mesto si nevie vybrať z troch variantov severnej tangenty a postaví teda všetky tri a potom sa "uvidí". A keď sa uvidí, zvyšné dve varianty zbúra. Tu tvoja argumentácia so súkromníkom úplne zlyháva.

Na to, aby boli grafikony v tabuliach a informačnom systéme je pri dnešnom rozsahu výluk potrebné, aby sa vytvoril komplet alternatívny grafikon a samozrejme je potrené zabezpečiť, aby bola medzi vodičmi minimálna chybovosť.

No a z toho kompletne alternatívneho grafikonu sa použije zopár minút a zvyšok bola úplne zbytočná práca a aj to nie je garancia, že bude vzhľadom na operatívu použiteľný. Ako keby si na obed ošúpal zemiaky a hodil ich do koša.

Preto vravím, že je v prvom rade bolo potrebné zabezpečiť, aby rozsah výluk nebol takto gigantický, lebo zastaralý informačný systém, ktorý vyžaduje množstvo manuálnych vstupov a do toho disciplinovanosť vodičov, dnes cestovanie rozhodne nezachráni.
Reakcia na: Ike #246155:
U sukromnika by neexistovalo "mega mega mega vela zbytocnej prace" - ak tu pracu raz treba urobit nie je zbytocna, hlavne ked obmedzi obyvatelov/cestujucich. Mesto a DPB ma povinnost zabezpecit svoje sluzby ked za to vybera dane a poplatky. Nikto mi predsa z nich nevrati za ten den dane ci?

Mne ked raz prisiel dodavatel do roboty a podla neho bola mega mega mega zbytocna praca vypisat a podpisat jednu A4 na vstup do budovy. A nebolo "tutu nunu zbytocna pracicka, chudatenko zmenime vsetko len kvoli tebe" - bol tam okamzity blacklist a vypoved dodavatelskej zmluvy.

Takze namiesto vyhovoriek pekne makat.
Reakcia na: 810zssk #246153:
S tým je mega mega mega veľa zbytočnej práce, ktorá pôjde do koša a nikdy nebude využiteľná. To sa DPB musím zastať.

Oveľa rozumnejšie by bolo organizovať maratón tak, aby s prípadnými výlokami nebolo mega mega mega zbytočnej práce.
Dopravny podnik nadalej udrzuje cestujucich v strehu tym, ze cisla liniek v ozname o zmene pocas dnesneho maratonu na zastavkovych / info tabuliach su v poradi elektricky-trolejbusy-autobusy a nie iba podla cisla linky, ako by to davalo zmysel.

"DPB: Zmena organizacie dopravy liniek 1, 3, 4, 40, 42, 47, 49, 60, 71, 72, 21, 29, 50, 66, 68, 70, 88 a 90."
Reakcia na: N/A #246152:
Túto tému sme riešili už miliónkrát. Nikto nedrží DPB zbraň pri hlave aby to vrátil na pôvodnú trasu v sekunde keď uzávierka skončí. "Flexibilné" výlukové časy sú najväčšie zlo, lebo potom ako cestujúci fakt nevieš že kam ísť čakať na autobus.

Opäť by som mohol menovať isté mesto 130 km severne od Bratislavy kde toto problém nie je a dáta spracované sú.
Reakcia na: 810zssk #246151:
Pri priebežnom zatváraní a otváraní úsekov robiť výlukové CP? Časy uzávierok nie sú pevné a závisí to na poslednom bežcovi.
Reakcia na: jurajz #246135:
Je to vymyslené fajn, ešte keby tak ale niekoho v DPB napadlo spracovať výlukové cestovné poriadky, aby si človek mohol naplánovať cestu v plánovači spojenia bez lúštenia tých 50 obmedzení a vymýšľania kade čo obísť. Nehovoriac o tom že ja by som rád zajtra išiel na vlak, lenže musím najprv využiť autobus s intervalom 15 minút nemá CP, ale bude jazdiť "ako to vodič vyjazdí", a z neho prestupujem na iný autobus tiež s intervalom 15 minút. Takže si môžem nechať fajnovú rezervu pol hodinu nad rámec tej základnej, lebo vôbec nemôžem tušiť kedy to pôjde a ako mi klapne prestup. Nehovoriac o tom že zastávkové tabule budú samozrejme ukazovať nezmysly.
Reakcia na: Ttom #246136:
Budu sa vyuzivat na presun futbalovych fanusikov ak bude nejaka mimoriadna doprava.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.