Žiadna TT linka tam nejazdia. Na SK platí (platil) medzi SADkami dohoda, že každý si označuje zastávky na vlastnom území (kraji/okrese...) s niekoľko malými výnimkami. Preto zastávky v Ciferi majú označenie SAD/ARRIVA TT.
Špeciálne čiary sa vyznačujú ako súvislé. Ako prerušované sa vyznačujú výlučne:
• v kolíznom priestore (vyznačujú sa len v smere cesty s prednosťou v jazde),
• mimo kolízneho priestoru tam, kde špeciálny pruh potrebujú križovať vozidlá vo väčšej miere, napr. pri odbočovaní na parkovisko (nie ale na jednotlivé parkovacie miesta),
• tam, kde je vyhradenie špeciálneho pruhu časovo obmedzené.
BONUS: Plné čiary sa v praxi vyznačujú z nejakého dôvodu len na novovzniknutých BUS-pruhoch.
Koncom leta sa obnovovalo vodorovné značenie na Prievozskej ulici medzi zastávkami Pažítková a Miletičova obojsmerne - na oboch stranách cesty boli BUS-pruhy vyznačené prerušovanou čiarou.
ešte jedna všetečná otázka na dobrú noc:
Dnes som na prístrešku zastávky Cífer, Kaplnská objavil zošúchané logo SAD TT. Tuší niekto, ktorá linka spadajúca pod Trnavskú SAD tadiaľ mohla jazdiť a kedy to cca. mohlo byť? V súčasnosti tade chodí len l666 SC-TT, ale tá podľa mňa bola vždy pod bratislavským dopravcom. Ešte sa dá tadiaľ dostať na Jarnú, ale to mi tiež vychádza skôr na bratislavského dopravcu a okrem toho tá spojka z Kaplnskej na Jarnú mimo Mlynskú je pre autobusy vyslovene nevhodná.
V prospech teórie, že tadiaľ jazdila aj iná linka(SC-Blatné-Kaplna-Cífer, rázc.(1.0)-Cífer, rázc. k žel.st.-Jablonec-Budmerice?????) hrá aj fakt, že do minuloročného decembra sa tá zastávka volala Cífer, rázc.(1.0) a terajší Cífer, Štadiónová sa dovtedy volal Cífer, rázcestie k žel.st., pričom obidva názvy nedávali zmysel, keď v čase premenovania všetky spoje stojace na terajšej Kaplnskej stáli aj na terajšom Centre(pri OcÚ) a všetky spoje, čo zastavovali na terajšej Štadiónovej, stáli aj na železničnej stanici.
aby to napr. v prípade náhleho uzavretia jednej z vetiev nemíňalo zbytočne zelenú... alebo ani nemusí byť vyslovene uzavretá, stačí nehoda/cestári a následne vzniknutá kolóna, jednoducho aby to vedelo pružne reagovať na aktuálny počet čakajúcich vozidiel. Pevný signál je podľa mňa lepší práve n komplikovanejšie a frekventovanejšie križovatky, kde by indukčná slučka/kamera dostávala pokyn na pustenie signálu každú chvíľu z každej strany.
Problém je, že v danom prípade je toľko problémov a nedostatkov, že je to rýchlo upraviť dosť komplikované. Detektory tam sú riešené indukčnými slučkami. Tie sa rady porušia ak nad nimi jazdí nákladná doprava a povrch nie je na to stavaný. K tomu pripočítaj nedostavanie križovatky D1/D4 a presun veľkého množstva nákladnej dopravy sem. K tomu pripočítaj majetkové problémy - kto obnoví komplet celú komunikáciu aby tam pri nákladnej doprave nevznikali koľajnice. Ďalšie - vzdialené ovládanie križovatky chýba (nebolo požadované - náklady na prevádzku?). Takže v skratke: skoro všetky detektory zničené (predlžuje do maxima skoro všetky fázy - úprava si pravdepodobne vyžaduje opravu povrchu), požiadavka KDI na predĺženie danej fázy lebo ľavé odbočenie bolo počítané s križovatkou D1/D4... Pokiaľ viem, tak by sa mali veci v križovatke vyriešiť - náhrada indukčných slučiek za kamerovú detekciu a pridanie vzdialeného ovládania. Ale kedy? To neviem.
v tom prípade prvé dve a posledná križovatka sú aj so svetelne riadenými prechodmi cez el. trať a silne pochybujem, že by sa vypínali iba prechody cez električkovú trať a zvyšok križovatky by svietil.
Takže tvrdenie z bodu 3. neplatí.
Kedysi to bolo takto, od modernizácie električkových tratí v tom už nemám úplne prehľad, ale nemám pocit, že by sa to zmenilo:
- Ipeľská - Tr. SNP - Toryská ul.,
- Toryská - Tr. SNP,
- Protifašistických bojovníkov - Palackého,
- priechody na Južnom nábr.,
- Alejová - Rastislavova (Autocamping),
- Južná tr. - Nižné Kapustníky (VSS).
ad 3: ktoré CSS sa v KE nevypínajú? Z elementárnej znalosti KE by mi z tých, cez ktoré idú aj električky, vychádzalo pri Krajskom súde a pod mostom VSS-oboje kvôli frekvencii a pod VSS aj kvôli komplikovanosti, ale v okrajových časoch som po KE necestoval.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Matko1