Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Minko #242920:
U nas podobne, ale stale poznam par firiem kde HO uz bude bezny, tak nepredpokladam problemy. Skor vidim problem,ze zacnu chodit skolaci zo skol. CP prazdniny maju neskory zaciatok poobednej spicky,co robi dost kapacitne problemy po 13.hodine,kedy je este "sedlo" interval takmer vsade na abus linkach
Reakcia na: Petto #242919:
u nás v práci sa významným spôsobom od zajtra obmedzuje využívanie HO. predpokladám že tieto kroku budú vo viacerých spoločnostiach/úradoch takže objem prepravovaných ľudí zrejme začne narastať.
Od pondelka idu 3,7,31,39 na rezim CP skolske dni.
Reakcia na: StromSK #242916:
Používa sa na pracovné účely v rámci vozovne.
Neviete prečo bola #1710 len tak naštartovaná v Depe Jurajov Dvor?
SOR-u sa s parciálmi darí - síce len 4ks, ale lepšie ako nič - https://www.cs-dopravak.cz/zlin-se-docka-trolejbusu-sor-tns-12/
Ukrajinci môžu cestovať bezplatne vo všetkých spojoch IDS BK
https://www.idsbk.sk/oznamy/nfyj001ey41d/
Reakcia na: Ike #242911:
Zdravý rozum je veľmi relatívny pojem, bežný nešoto šofér si nemusí uvedomovať brzdnú dráhu autobusu, to, že sú tam stojaci cestujúci, manévrovateľnosť a ďalšie veci, ktoré môže nesprávne konanie spôsobiť. BUS pruh by mal byť BUS pruhom, lebo u nás je zvyk, že jeden tam vojde a keď aj ďalší ho tam vidia, tak pôjdu tiež, veď prečo nie - keď môže on, môžem aj ja.
Reakcia na: Ike #242911:
nie s tou IAD sme sa trochu nepochopili. Neviem či poznáš takto z hlavy radenie pruhov v Križovatke Košická-Mlynské Nivy-Svätoplukova v smere z Prievozskej. Radenie je sprava 1. BUS rovno na zast. AS a zároveň IAD povolené z tohto pruhu odbočiť doprava na Košickú, resp. Svätoplukovu, potom sú 2 rovné pruhy na Mlynské nivy a 2 (alebo 3?) odbočovacie pruhy doľava na Košickú. a Sústavne sa niekto z rovného pruhu (celkovo druhého v poradí sprava) rozhodne uprostred križovatky krížom cez buspruh odbočiť doprava na Svätoplukovu. Pritom ak tam chcel ísť, mal sa správne radiť bo v podstate buspruhu pred križovatkou. Lebo na Slovensku sa v autoškole neučia čítať značky. vidia tam BUS a pre nich to automaticky znamená že tam nemôžu. Pritom môžu a vlastne to je jediná "legálna" možnosť ako odbočiť doprava či už na Košickú alebo Svätoplukovu. Nehovoriac o kolíznych situáciách.
Reakcia na: Minko #242910:
Pri používaní BUS pruhu IAD je potrebné použiť zdravý rozum a opýtať sa "zdržiavam autobus"? Ak je odpoveď "áno" tak do neho neleziem (Križovatka Pražská/Šancová/Štefánikova). Ak je odpoveď "nie", tak nemám problém pokojne aj po celej dĺžke (obiehanie prekážky, Lamačská pri odbáčaní do SAV, Vajnorský nadjazd pri odbáčaní k NAY).
Reakcia na: Valec #242909:
na niektorých miestach je dostatočne dlhý rozhľad na to, aby vedel vodič usúdiť, či pred sebou nejaký spoj jazdiaci do zastávky má alebo nemá. A aj tak odbočí do pruhu na poslednú chvíľu. Inak na Sk je všeobecne s tými pruhmi problém. napríklad v križovatke na AS slúži k odbočeniu doprava na oi. Svätoplukovi aj pre osobné autá. Ako pravidelne jazdiaci vodič tadeto, sa pekne pred križovatkou zaradím do pruhu za autobusy a odbočím. Napriek tomu takmer na týždennej báze sa ma tam pokúša zostreliť nejaký kaskadér ktorý má pocit že sa doľava môže odbočiť aj z druhého pruhu sprava ktorý pritom podľa dopravného značenia slúži iba pre jazdu rovno.
Reakcia na: Minko #242908:
Zas tie BUS pruhy sú ale v mnohých prípadoch riešené ako MHD pruhy - sú v nich zastávky a preto jazda busu PAD v ňom daný spoj skôr zdržuje.
Reakcia na: Ike #242907:
súhlasím, na druhú stranu by polícia mohla postupovať recipročne aj proti vodičom autobusov nevyužívajúcim buspruh tam, kde môžu. Nakoľko tiež porušujú ustanovenia zákona o CP. Dnes vodiči Arrivy a SAD DS smerujúci na AS zásadné po prievozskej nejazdia v buspruhu a radia sa doň krátko pred odbočením.
Reakcia na: ceres #242906:
Tvoj argument by bol valídny v prípade, ak by polícia využívania BUS pruhov kontrolovala striktne. To sa nedeje.

Normálne som zvažoval, že by som natočil nejaký vlog a povedzme počas mesiaca jazdil cez bus pruhy a parkoval v rezidenčnom parkovaní bez známky. Som presvedčený, že by som obišiel bez pokuty a povšimnutia.
Reakcia na: 3pa3ck3 #242900:
Keďže to nie je (našťastie!) denná prax, ale bola to mimoriadna situácia spôsobená uzáverou, tak mi to príde ako trochu uletený argument. Potiahnuť ho do extrému môžem analogicky tvrdiť, že pokiaľ sanitka môže prejsť križovatkou aj na červenú, tak sa tým vytráca psychologický efekt svetelnej signalizácie, a teda by sme mali právo prednostnej jazdy zrušiť, lebo inak vodiči nebudú svetelnú signalizáciu rešpektovať...

Verejná doprava bola navyše naďalej značne uprednostnená, a to výrazne. Bus pruh ako taký zrušený nebol a narozdiel od tej individuálnej čakala na svetlách nanajvýš jeden cyklus.
Reakcia na: Alonso #242903:
To nie je opatrenie Dopravného podniku. Ide o celoštátne opatrenie zakotvené vo vyhláške ÚVZ SR. O jeho zrušení/zmene nerozhoduje Dopravný podnik.
Zdravím mám otázku ohľadom opatrení Dopravného podniku. Ako je to so zrušením opatrenia prekrita horných dýchacích ciest vo vozidlách?
Reakcia na: Matko1 #242888:
keď funguje miletička pred prievozskou v jednom pruhu, prečo by nemohla aj Sliačska pred račianskou? A myslím, že Miletička pred Prievozskou je významnejšia, než Sliačska v hociktorom úseku-

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.