Ale tak na tú posilu vieš dať aj 30T a keď už by boli 45m električky potrebné do Karlovky tak by ich dali na L9 nech sa normálne otočia na obratisku. Je pravda, že to nemuseli dať zbytočne krátke
1.) S jednou kabinou ma viac sedadiel = menej ludi moze stat
2.) S dvoma kabinami mas dvere na oboch stranach = viac miesta na statie ako ked mas sedadla (napriklad v 29T mas 4 sedadla oproti druhym dveram, pricom v 30T sa do toho priestoru, kde ma dalsie dvere, zmestia viac ako 4 osoby )
Teraz sa cítim ako ten v tom vtipe o záhorákovi v protismere, neviem či som blbý ja, alebo všetci ostatní. Ako môže byť rovnaká električka, ak by bola objednaná s rovnakou hustotou sedadiel, ale s kabínou len na jednej strane, menej kapacitná, než tá čo má kabíny dve, čiže celkovo menej priestoru pre cestujúcich? To mi nejak nevychádza.
Akákoľvek dlhá elina (pokiaľ koniec nebude hneď za výhybkami) bude vedieť využiť to "fantastické" trojkolajisko, akurát ak budú dlhšie ako teraz nebudú moct stáť na strednej koľaji, ale ju využiť len na prechod na opačný smer. Uvrat v PE, neviem.
Cize pre rozdiel 17 sedaciek ale vacsej kapacite na statie alebo pre kociky/bicykle neobstarame vozidla vhodne pre vyluky ci predlzenia trati, kam sa klasicke obratisko nebude zmestit? Lebo #nikdysatotaknerobilo? A preto budeme kazde 3 mesiace kvoli vylukam kompletne prekopavat cely system liniek elektriciek?
Ak máme jedno dočasné a jedno občasné úvraťové obratisko, tak tých 30 obojsmerných vozov aj stačí (cca 20-25% počtu). Nevýhodou obojsmerných je napr. aj malý počet miest na sedenie.
Ja nechápem, prečo sa kupujú jednosmerné električky? Nebolo by lepšie kupovať hlavne obojsmerné električky (aspoň 15ks), rozdiel v cene medzi 29T a 30T je cca 170 000 eur a myslím si, že by bolo dobré mať aj dlhé (45-metrové) obojsmerné električky, pretože 30ks obojsmerných električiek mi dosť málo.
"[DPB] začal pripravovať projekt na nákup ďalších na trať v Petržalke, ktoré budú mať o polovicu vyššiu kapacitu ako súčasné električky." https://e.dennikn.sk/minuta/2147915
To iba niečo poplietli v redakcii alebo sa fakt plánuje (ďalší) samostatný nákup 45-metrových vozov? Pôvodne sa vravelo, že prípadné predĺženie električiek sa má riešiť iba v rámci opcie.
V každom prípade ale nerozumiem, prečo to nemôžu celé obstarávať naraz a musí to byť znova rozdelené na niekoľko tendrov.
V niečom máš pravdu, ale napr. v takých Soroch (či sólach, či dlhých) sa ani nie je kam posunúť bližšie k páske a človek vždy stojí jednou nohou v druhých dverách. Na druhej strane v Urbanoch (hlavne 12m) či BN 10,5 naozaj nikto úplne pri páske nestojí (keď je inde miesto), ale keď je bus plný tak ľudia stoja aj tam a nevyužitý je len ohradený priestor. To, že ľudia stoja v dverách pri krátkej ceste sa dialo aj pred ohradením páskou.
ludia sa tlacia do zvysnych dveri a v priestore pri nich, ked cestujes denne, iste si si vsimol, ze ti, co cestuju na kratsie vzdialenosti sa neposuvaju do priestoru k paske, a viac sa tlacia vo zvysnom, v malych busoch je to dost citelne, a pri prazdninovom rezime este citelnejsie
Hej ľudia, neviete ako to teraz vyzerá na Nivách po otvorení? Nechce sa mi tam ísť veľmi pozrieť, no nejaké čerstvé fotky by bodli. Máte niekto? Možno aj prerobený Blumentál (V prevádzke s vozidlami samozrejme - fotky stavby ako takej som videl)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
2.) S dvoma kabinami mas dvere na oboch stranach = viac miesta na statie ako ked mas sedadla (napriklad v 29T mas 4 sedadla oproti druhym dveram, pricom v 30T sa do toho priestoru, kde ma dalsie dvere, zmestia viac ako 4 osoby )