No, môže byť, každopádne chcel som tým povedať, že hoci nastal pokles v číslach, subjektívne je stále MHD slušne plná, a dovolím si tvrdiť, že stále sú vozidlá plnšie než si predstavujem nejaký ideál. Takže dúfam, že primátora tváriaceho sa, že mu ide o podporu verejnej dopravy, nenapadne škrtať spoje. Nuž ale keď namiesto nákupu autobusov ide mesto nakupovať nezmyselné pozemky, vôbec sa nebudem čudovať, ak sa tak stane.
Ja mám subjektívne pocit, že to sedí. Sú linky, ktoré sú oproti vlaňajšku výrazne prázdnejšie, a zasa sú také, ktoré majú podľa mňa 100% cestujúcich toho čo vlani.
Rovnako sa to líši v časoch. Tí, čo chodia do práce na 6tu, 7mu, teda napr. zmenoví zamestnanci, chodia do práce stále tak isto, takže v tomto čase je MHD plná tak, ako bola vždy (a podobne aj po konci smien). Ale napr. tí, čo chodili na 9tu, 10tu, prípadne neskôr, teda majú pohyblivú prac. dobu sú zvyčajne tí istí, ktorí majú teraz dlhodobo homeoffice a teda MHD nechodia vôbec (prípadne presadli do áut).
Zaujímavé je aj to medziročné porovnanie tržieb - najmä ak si tisíce ľudí minulý september kúpili ročné lístky. Je potom pochopiteľné, že si nekupovali mesačné a štvrťročné tento rok.
Zaujal ma graf, z ktorého vyplýva, že v septembri jazdilo MHD len 63% cestujcich. No neviem, mne sa to nejak nezdá že by bola MHD o tretinu prázdnejšia...
Ten novy font (TERN - Trans European Road Network) je praveze vyvinuty pre co najlepsiu citatelnost (pre celu Europu). A pouziva sa uz na vsetkych nasich dopravnych znackach, nie len D/R
Reakcia na: Ike #236478 áno v názvoch sa písalo že je rovnako špinavé viď názov článku https://www.novinky.cz/auto/clanek/provoz-poklesl-emise-nikoli-zakazy-starych-dieselu-nemaji-smysl-zni-z-nemecka-40322417, ale aj v samotnom článku sa píše že podstatný vplyv na to mali horšie rozptylové podmienky. Na druhej strane sa ozývali hlavne zástancovia dieslov, ktorí poukazujú na to, že doprava a emisie NOx a NO2 klesli, ale pevné častice PM10 vo vzduchu, ktoré pochádzajú aj zo spaľovacích motorov neklesali a teda že diesle neznečisťujú ovzdušie pevnými časticami tak veľmi ako tvrdia zástancovia zákazu dieslov.
Inak SHMÚ pekne spracovalo na túto tému článok. http://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=1054
Len taku zvedavu otazku - nemala 30.9. vyprsat licencia na Rajkabus pre DPB? Ci az 31.10.? Ze kedy zacnu z dediny “5 minut od Bratislavy” nadavat a dozadovat sa, ze “oni potrebuju bus”.
Dosť sa podobajú (a tie jednotyčové sa budú asi ešte viac) na naše nové označníky, ale ten displej s odchodmi je podľa mňa dosť malý tým pádom nie veľmi praktický. Naše veľké informačné tabule sú podľa mňa oveľa lepšie viditeľné z diaľky.
Ďakujem za vysvetlenie, ale to či je značenie viditeľné/kontrasné ovplyvňuje okrem farby aj spôsob prevedenia - u nás sa maľujú, resp. lepia páskami čiary priam mizernej kvality, málokedy sa aplikuje plastická hmota so skleneným práškom.
Každopádne ja som za ako takú jednotnosť aspoň vrámci SR+ČR a pokiaľ možno aj nemeckofónne krajiny, pretože nebyť tohoto fóra tak nevedel by som svojmu okoliu vysvetliť otázky ohľadne tej zmeny farby. Vedeli sme prijať menej čitateľný font na smerových tabuliach na D/R cestách, ale nejaký funkčný typ riešenia ník nie.
Vybudovaná tam je už celkom dlho a nakoľko je iba cca 300 metrov od pôvodnej, ktorá je v podstate okrem toho tvorená len označníkom na krajnici a prístreškom (ten mi na novej zastávke chýba), takže si myslím, že pôvodná zastávka sa zruší.
Nedala by sa teraz 36 presmerovať zo Strmých vŕškov v smere do Dúbravky napr. cez ulicu Bystrické sady (mohla by tam byť aj jedna zastávka a ľudom idúcim do Dúbravky/Krče by to mohlo zrýchliť cestu.
Ah, tak som si zle pamatal Lebo som vedel, ze nieco s ovzdusim to malo, ale nepamatal som si presne co.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
Zaujal ma graf, z ktorého vyplýva, že v septembri jazdilo MHD len 63% cestujcich. No neviem, mne sa to nejak nezdá že by bola MHD o tretinu prázdnejšia...