Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #235632:
Samozrejme ze vyvracia, keby s tym pristupom existovala nespokojnost tak sa pristup zmeni.

Medzi DK a SE politikmi bola dost silna prestrelka kvoli pristupu ku Covidu a niektorym (ne)prijmanym opatreniam.
Reakcia na: Viko #235633:
Tak potom mi to už dáva zmysel, prečo je takých autobusov tak málo. Stále ale nechápem, prečo v západných krajinách tak radi kontrolujú lístky u vodiča a nastupuje sa prednými dverami, veď to musí strašne spomaľovať?
Reakcia na: Urbanway 2423 #235631:
Nič sa nezrušilo. V západných krajinách sa to hľadá ťažko, keďže to tam nikdy veľmi nemalo tradíciu - zvyčajne buď vodič priamo predáva, alebo kontroluje lístky. A u nás to dokopy nikto neobjednával, lebo brali defaultnú špecifikáciu prispôsobenú pre najväčšie trhy. Ale to súvisí s tým, ako sa píšu výberká v týchto končinách, zvyknutých stále na socialistický systém "čo výrobcovi napadne, to nám dodá"...
Reakcia na: 810zssk #235626:
Nie, nevyvracia. Ale s demagógom nemá cenu o tom diskutovať. Aký je politický kontaxt veľavravnosti otvorenia hraníc medzi Dánskom a Švédskom? Nemám žiadnu povedomosť o ich konflikte v súčasnosti.
Reakcia na: Dispecer #235627:
Vďaka za snahu. 🙂 Myslel som skôr nové autobusy/trolejbusy (aspoň z 2010) a v západných krajinách. Išlo mi skôr o to, že prečo sa to zrušilo, pretože podľa mňa to bolo pre vodiča celkom dobré a cestujúcich to neobmedzovalo. Ani ja nepochybujem, že sa to nedá objednať, len som bol zvedavý, ako vyzerá a či vôbec existuje takýto Urbanway, Sor, Crossway, Mercedes, Solaris a pod.
Reakcia na: Joyki #235612:
A kvôli čomu musíš ísť 40 min. pešo? Preto, že nie je pre teba vhodný nadvazný autobus alebo preto, že vlak meškal a nadväznosti nateraz nie sú. Lebo na každé je iné riešenie, tak nech sa bavíme konkrétne.

Aby bolo ešte (všetkým) jasné, ja si nemyslím, že IDS ako pred 50 rokmi do dnešných časoch vhodný. Ale zasa nie je reálne čakať, že sa za 5 (alebo ak niekto chce 6,5) rokov sa dostaneme do stavu, kde sú iní po 20 alebo 50 ročnom vývoji. Niektoré veci potrebujú čas kým na ne príde a potom ešte čas od rozhodnutia po uvedenie do praxe.
Reakcia na: MatejBA #235610:
Zriadenie dispečingu sa aktívne rieši od minulého roka. V tomto čase je všetko nachystané na spustenie, korona termín trocha odsunula. V tejto dobe sa dolaďujú detaily ohľadom kompetencií a spôsobov komunikácie.
Od novembra bude spustená skúšobná prevádzka, od decembra budú zavedené garantované prestupy. Prevádzková doba, v ktorej bude prítomný dispečer bude denne 5 až 23 (v ostatnom čase bude riadenie automatické, ale už dnes sa rieši rozšírenie prevádzky na 24/7).
Reakcia na: ceres #235608:
Ale problém je práve v tom, že ten vlak nepríde na čas. Môžeš sebe lepšie naplánovať cestovné poriadky, ale ak sa ti to v praxi rozpadne, nemáš veľa šancí plán dodržať.
A teraz si zober možnosti v IDS BK, konkrétne koľko liniek máš takých, ktoré sú čisto prípojné. Z hlavy ma napádajú 4, no nech ich je raz toľko. Ostatné berú ľudí aj z iných zastávok. A neviem či bude práve najvhodnejšie, ak napr. spoj z MA do Gajár bude čakať 15 min. na zmeškaný vlak a spolu s ním budú čakať ľudia aj na ďalších zastávkach, ktorí vlakom vôbec necestovali.
Tie čisto nadväzné by teoreticky mohli čakať do aleluja aj dnes. Ale ten čakajúci autobus sa raz musí aj vrátiť a robiť spoj od ďalšieho vlaku.... aby sa vo výsledku celá špička nerozpadla len kvôli tomu, že to meškanie sa už nedobehne (viď častá realita na trati 131). A tiež nie je celkom reálne, aby bolo k dispozícii v regióne toľko záložných vozidiel, koľko je nadvazných liniek aby mohli zaskočiť v prípade meškania na jednej trati.

Ale v blízkej budúcnosti sa aj dispečerské riadenie bude riešiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #235625:
Ak si vystačíš so staršími vozidlami, stačí sa pozrieť do Košíc na jednu sériu 15-metrových Solarisov, ktoré majú uzavretú kabínu a legenda hovorí, že ide o neodobrané kúsky pre pôvodne iného dopravcu (3511 - 3520):
https://imhd.sk/ke/galeria-media/203/Solaris-Urbino-15/222084/Interi%C3%A9r-Solarisu-Urbino-15-3519

Rumunsko:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/18793/Predn%C3%A1-%C4%8Das%C5%A5-interi%C3%A9ru
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/140437/Interi%C3%A9r-autobusu-Mercedes-Benz-O530-Citaro-ur%C4%8Denom-na-linku-na-letisko-sa-nel%C3%AD%C5%A1i-od-interi%C3%A9ru-in%C3%BDch-autobusov-tohto-typu-ktor%C3%BDch-je-v-Bukure%C5%A1ti-tis%C3%ADc
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/140404/Interi%C3%A9r-trolejbusu-Irisbus-Astra-Citelis-12T

A predpokladám, že odkazy na riešenie vstupov do viacerých električiek rôznych výrobcov pre rôznych dopravcov v rôznych krajinách ti tu nemusím dávať (napr. Alstom, Bombardier, CAF, Stadler i Škoda)...

Každopádne, je možné badať, že niektoré krajiny / dopravcovia od takýchto riešení skôr ustupovali (príp. ich nikdy nemali zavedené), takže je ich skôr ako šafránu. Ako to zmení COVID-19 uvidíme najskôr až v priebehu najbližších rokov. Stále si však dovolím tvrdiť, že ak si to niektorý dopravca vyžiada, skoro všetci výrobcovia (ak nie všetci) na takúto požiadavku riešenie majú (alebo sú schopní ho vytvoriť).
Reakcia na: S499.1023 #235623:
To je mozne, kazdopadne to vyvracia tvoj vyrok o tom ze ten model povazuju za chybu. To Tegnellove vyjadrenie od ktoreho sa odrazali tvoje zdroje sa tykalo pochybeni napr. pri tych ustavoch socialnych sluzieb ktore som spominal nizsie, nie strategie ako celku. Ta zostava platna a ma vysoku verejnu podporu.

By the way, dokonca uz aj Dansko od vcera povazuje Svedsko za nizko rizkovu krajinu, co je naozaj velavravne ked vezmeme do uvahy politicky kontext 🙂
Reakcia na: Dispecer #235624:
Vedel by si mi dať príklad, kde také vozidlá jazdia?
Reakcia na: Urbanway 2423 #235622:
Samozrejme, že existujú. Len si to treba u tých výrobcov pochopiteľne aj objednať...
Reakcia na: 810zssk #235618:
Štáty, ktoré prehodnocujú opatrenia podľa aktuálneho vývoja situácie, sú zúfalé: -), zatiaľ čo Švédsko, ktoré si už seniorov vyhubilo, môže teraz zostať pokojne pri nezmenenej stratégii.
Reakcia na: birch #235619:
Ja som takéto balkanizované nápisy videl už počas prvých týždňov obmedzení a ani sa nečudujem, keď sú niektoré takto nízko.
Pri tomto mi napadá, existujú ešte nové autobusy/trolejbusy, ktoré majú samostatné dvere pre vodiča, ako sú napr. v 14Tr (myslím skôr západné krajiny, nie Rusko a Ukrajinu)?
Reakcia na: kecho #235620:
Neplatí, tí majú (mali by mať) aj naďalej umožnenú prepravu na im vyhradených miestach hneď za vodičom.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/19395/Predné-dvere-v-autobusoch-a-trolejbusoch-sa-dočasne-nebudú-použ%C3%ADvať-od-12-3-2020


Čo nič nemení na tom, že toto opatrenie by inde – niekde kde obdobie pandémie nebolo obdobím druhých Vianoc bolo už dávno zrušené. Časom Vianoc, lebo sa plnili všetky mokré sny, ako napríklad aj to vyradenie prvých dverí z prevádzky.
Reakcia na: birch #235619:
Aspoň vidíš, aký je ten vírus agresívny - už sa pustil aj do papiera, potvora. 😃

Ďalší dôvod, aby sa s tým nezmyslom s prednými dverami skoncovalo.
Ozaj, keď to vlastne platí aj pre slepcov, ktorí majú vyhradené prvé dvere + sedadlo za šoférom, ako sa teraz prepravujú oni?
Uz sa tie pripevnenia korona-napisov zacinaju balkanizovat... 😕
Reakcia na: S499.1023 #235616:
Ktori Svedi to povedali? Vela citas Nko, pripadne ine media, ktore lubivo vytrhli z kontextu dve Tegnellove vety ktore sedeli do ich narativu. Faktom je ze Svedsko pokracuje v tej istej strategii ktoru malo od zaciatku, co je asi tazko prejavom pocitu ze ten model nebol dobry. Pravidla v juli su totozne ako boli v aprili. Keby nieco "lutovali", ako sa to niektore kruhy snazia prezentovat, tak by to vyzeralo inak.

Staty ktore zufalo prehodnocuju strategiu kazde dva tyzdne, lebo sa zamotali do vlastnej pasce su na mape uplne inde 😉
Reakcia na: 810zssk #235600:
A ani nie sú povinné bezpečnostné pásy, airbagy, x asistenčných systémov, ktoré iným znižujú ľudskú dôstojnosť ako tebe handra?
Reakcia na: 810zssk #235596:
Síce sami Švédi povedali, že ich model nebol dobrý ale Samo im to dôjde vysvetliť na otočku lietadlom bez náhubku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.