Tak to v prípade MU a vysokého meškania je to podľa môjho názoru najmä o tej operatívnosti, ktorá u ŽSR a ZSSK veľmi nefunguje. Pri posledných prípojoch fakt ľutujem cestujúcich, ktorí z ničoho neprestupujú a sú na ne odkázaní a často prídu domov o niekoľko hodín neskôr pretože sa čakalo na prípoj. Pritom by stačilo, keby sa pri tvorbe obehov súprav a vlakového personálu myslelo na to, že raz za čas sa proste nejaká veľká MU stane a asi by bolo dobré mať v prestupných bodoch (ako spomínaš napríklad Košice) niečo a niekoho v zálohe na posledné diaľkové spoje, alebo aspoň pripravené nejaké núdzové riešenie. Ale tu sa väčšinou vždy všetko rieši až keď je neskoro.
810zssk
Ale! Co je to klucove je akym sposobom sa ta prednost realizuje. Na ZSR je mantrou sled vlakov, ak je raz v grafikone nakreslene ze vlaky pojdu v tomto poradi a pripadne sa budu krizovat v dopravni X (ak je to jednokolajna trat), tak to tak proste bude a ani boh s tym nepohne. Takze ak nam meska EC z Budapesti 20 minut, Os do Malaciek bude pekne cakat v BA a nasledne meskat cca 15, namiesto toho aby Os do Malaciek odisiel vcas a potom sme ho podrzali niekde v Devinskej Novej Vsi, alebo Zohore, ked ho uz dobehne to EC. Bohuzial takuto flexibilitu ZSR velmi nedavaju (hoci o sto kilometrov severne to zazivam bezne). Uplne peklo je to potom na jednokolajnych tratiach, kde ZSR sice aj v roku 2020 zivia v kazdej tretej stanici vypravcu, vyhybkara a sluzobnu macku, ale ze by sa to vyuzilo na nejake flexibilnejsie riadenie dopravy, to nehrozi. Potom sa stava take ze vlak do Humenneho caka v Dlhom nad Cirochou na polhodinu zmeskany vlak z Humenneho, namiesto toho aby isiel aspon trochu naproti a vykrizovali sa v Kamenici nad Cirochou, takze si tiez vyrobi 30 minutovu sekeru, ktoru nasledne prenesie na REX do Kosic, ten ho prenesie na IC do Bratislavy, tam ZSSK podrzi posledny pripoj do Kutov a cestujucim v Malackach potom ujde pripojny autobus, lebo dezintegrovana doprava.
Druhy problem su pripoje. To je bohuzial dopad toho ze tu stale prevadzkujeme dopravu v atraktivnych intervaloch ako napr. dve hodiny, takze aj keby sa ZSR odhodlali z dopravneho hladiska ten Os z Bratislavy vypravit cas (a nechat ho obehnut v Zohore), tak je tu stale ZSSK ktora s tym nebude suhlasit lebo pripoj a lebo prestupujuci cestujuci. Tento problem by neexistoval keby sme mali intervaly primerane velkosti aglomeracie, takze dalsi regiovlak by isiel za chvilu.