Vysvetlenie nebolo žiadne. Aj tu sa správa dodatočne upravovala.
Niektoré denníky preberali pôvodnú , kde sa malo jazdiť v 2 min.int. ráno aj poobede.
Kapacita resp.počet spojov poobede je rovnaká ako pred zmenou v Júni. No až od Blumentálu.
Už aj ráno je tam pretlak K2S na L7.
Z Obchodnej bez priameho spojenia predtým spol. 4 min.int.
Pribudol nutný prestup.
Dobrý deň! Dovoľte mi, aby som sa poďakovala vodičovi električky č. 9,ktorý mi dnes ráno o 8.04hod.na električkovej zastávke Kapucinska, odovzdal moje stratené doklady. Aj mi zavolal, a svojim úsmevom mi sprijemnil deň. Ďakujem. Mgr. Zuzana Csibová
Číslo vozňa bol 7413
Ak si pozorne precitas prispevok ktorym ten flame zacal, zistis ze som hovoril o systeme zavedenom este za minuleho vedenia. Rozhodne nie o niecom co sa robilo pred Vianocami, kedy ste len v ramci tohto uz davno zle zavedeneho systemu doplnali dalsie hlasenia (od ktorych sa ta debata odvinula). Spominal som tam aj priklady ako prestup na Devin, ci letisko (to druhe uz medzi casom zrusene).
Jedine co by sa dalo vztiahnut na sucasnost je ta posledna veta. Tam si stojim za tym ze lepsie by bolo spustat/rozsirovat to az ked sa to technicky bude dat robit poriadne.
Chystá sa aj prepracovanie anglickej verzie hlásenia? Viacero nahrávok je gramaticky nesprávnych a viacerí ľudia nepovažujú hlas toho pána za najoptimálnejší, čo sa prízvuku týka.
Ešte jeden príspevok, aby som to dal na pravú mieru. Nejde o mňa a ani trošku to neberiem ako osobný útok alebo urážku. Ja som tomuto projektu venoval naozaj zanedbateľný čas a to tam rátam aj povozenie sa a otestovanie hlásenia v teréne. V podstate mi to môže byť jedno.
Ide mi skôr o to, že na hlásení pracovali v posledný pracovný deň pred Vianocami viacerí ľudia, ktorí v DPB už pracujú nejaký čas a hoci mohli použiť výhorovky o predvianočnom čase, #nikdysatonerobilo, #cestujucibytonepochopili a pod., v plnom nasadení bez jedného zádrhelu sa to za 6 hodín stihlo dokončiť počnúc zadaním úlohy, cez oslovenie rozprávačky (a jej ochotu), po nahranie do vozidiel. S dobrým vedomím a svedomím a samozrejme s predsvedčením, že to v tejto forme nebude najprofesionálnejšie, ale zároveň s ideou, že lepšie nejaké hlásenie, ako žiadne, najmä ak ide o miesto, kde naozaj môže dôjsť k prevezeniu cestujúcich na zastávku, z ktorej nejde prestup. Chybou bolo, že sa na to nemyslelo skôr, ale obávam sa, že prevedenie by aj tak nebolo dokonalejšie.
Na druhej strane misky váh sú ale (opakujúce sa) argumenty typu #zasetodoku****i, #lemrylenivé, #vyloženénohynaolejkárskej od človeka, ktorý je tak trochu aj insider (vieš, že sa stačí ozvať bežným komunikačným kanálom predtým, ako založíš v diskusii oheň), pričom ich nepovažujem za úplne primerané. To je všetko. Preto som sa ozval.
Tak vzhladom na to ze tie hlasenia sa implementovali davno predtym ako Ike prisiel do DPB, tak vnimat to ako osobny utok je naozaj uz prejavom nejakej paranoje ze doma o jednej rano z nudy vymyslam hejty na DPB.
Stacilo napisat ze robime na zlepseni a hned by to bolo vnimane pozitivne. Na rozdiel od tohto urazeneho flamu kde sa vymyslela nezmyselna konstrukcia ako niekto ucelovo manipuluje vyroky v neprospech DPB (pricom ako pise Igor, napisal som dve rovnocenne mozne vysvetlenia a jedno z nich bolo naozaj spravne), ktory vyvola presny opak a zlu krv do buducna.
Dosť záleží aj od spôsobu ktorým niečo reklamuješ. Ak si im napísal "Kluci, přestupy na metro vám hlásí i v noci, když žádný metro nejezdí. Zkuste to spravit.", je to niečo iné, ako je napísané v príslevku #232891.
Byť za to zodpovedný, tak ma najviac naserie veta "Opäť raz niekto zobral dobrú ideu z iných miest, dok**vil ju a potom implementoval v Bratislave.", ktorá je v rozpore s tvojím "Nechápem, prečo to vnímaš ako osobný útok, najmä ak si tam päť dní aj s cestou a nemáš teda maslo na hlave Ty osobne."
V Pozsonyi zase v noci hlási okrem spomínaného prestupu na Borskej na vtedy nepremávajúcu X5 aj v N80, že ide na konečnú Údernícka, kúpalisko. Keď už to hlási totálne zbytočne po každej zastávke, už aspoň hlási správne - donedávna spoj šiel na konečnú Kúpalisko Matador. Zaujímalo by ma, z akých útrob archívu sa im podarilo nahrať starý názov do toho doplnkového hlásenia.
Tak ešte mi napadá z vlastnej skúsenosti paramater čas. Pred mnohými rokmi som v Prahe reklamoval, že sa aj v noci hlási možnosť prestupu na metro. Napodiv ma neobvinili z extrémneho hejtu ale vyriešili to.
Stale ale nechapem, preco sa zaobstaral system, ktory nevie relativne jednoduche veci...
Vsak ono ked to brutalne zjednodusim, tak su to v podstate 2 parametre - linka a smer - ktore ma kontrolovat na to, aby hlasil prestupy bez nejakych vacsich problemov.
Takže to zodpovedá jednej z možností, ktoré uviedol Zlošuk. Nechápem, prečo to vnímaš ako osobný útok, najmä ak si tam päť dní aj s cestou a nemáš teda maslo na hlave Ty osobne. Pokojne si mu mohol odpovedať, že súčasný infosystém lepšie riešenie neumožňuje ale na zlepšení sa pracuje.
Volá sa to "smer". A áno, to je tiež riešenie. Žiadne z nich nie je všeobjímajúce, ale lepšie ako dnešný stav. Verím, že tento rok sa to podarí vyriešiť na úrovni 21. storočia.
V princípe sú štyri typy doplnkových hlásení:
1. Všeobecné prestupy - To sú napr. tie prestupy na Devín, letisko, stanicu (a bárs čo iné). Tam by základom mala byť tá zastávka, ale s možnosťou vylúčiť z toho linky ktoré do daného cieľa sami idú (lebo to je dnes ten najväčší problém). Najvhodnejšie by bolo mať to definované podľa zastávky (kde sa vozidlo nachádza), ale s negatívnou podmienkou, že vozidlo nemá ďalej na trase uvedenú zastávku (napr. prestup na Devín by sa hlásil ak je zastávka Most SNP a v zozname nasledujúcich zastávok spoja nie je zast. Štrbská).
2. Prestupy týkajúce sa konkrétnej dvojice liniek (spravidla najmä pri výlukách - chceš napr. prestup na Borskej hlásiť v električkách, ale nie v 35). Tam by bolo najlepšie mať do definované priamo v "trase".
3. Odklon linky (ide iným smerom než zvyčajne) - opäť podľa mňa najlepšie nadefinovať do trasy.
4. Objekt v okolí danej zastávky - Toto je jediné okej tak ako to je, teda len podľa kódu aktuálnej zsatávky.
Pre vylúčenie nedorozumení, trasou rozumiem to čo je v starých PP pod 6kou.
Nebolo by vhodnejšie hlásenie priraďovať konkrétnej "trase" (neviem presne ako sa to v tom systéme nazýva - myslím konkrétny variant linky, napr. L4 po ŽST Nové Mesto)? V rámci trasy jednoducho môcť k niektorej zastávke priradiť hlásenie, než to robiť takto "globálne"?
L92 by som bud ponechal ako je a pridal vikend (20/30/20//30) alebo mierne posilnil (15/20/15//20) a potom pripadne upravil interval na zaklade realnych dat vyuzitia. A pripadne by sa este mohla, ako som vravel, potiahnut cez Bory Home.
L21 by, ak by jazdila L92 upravenou trasou, mohla vynechat zastavky Vapenka a Bory razcestie. Stale by ostala obsluha s L20 a pripadne upravenou L92 na Vapenke a Bory razcestie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1
Niektoré denníky preberali pôvodnú , kde sa malo jazdiť v 2 min.int. ráno aj poobede.
Kapacita resp.počet spojov poobede je rovnaká ako pred zmenou v Júni. No až od Blumentálu.
Už aj ráno je tam pretlak K2S na L7.
Z Obchodnej bez priameho spojenia predtým spol. 4 min.int.
Pribudol nutný prestup.
# máme spoločný cieľ