Chystá sa aj prepracovanie anglickej verzie hlásenia? Viacero nahrávok je gramaticky nesprávnych a viacerí ľudia nepovažujú hlas toho pána za najoptimálnejší, čo sa prízvuku týka.
Ešte jeden príspevok, aby som to dal na pravú mieru. Nejde o mňa a ani trošku to neberiem ako osobný útok alebo urážku. Ja som tomuto projektu venoval naozaj zanedbateľný čas a to tam rátam aj povozenie sa a otestovanie hlásenia v teréne. V podstate mi to môže byť jedno.
Ide mi skôr o to, že na hlásení pracovali v posledný pracovný deň pred Vianocami viacerí ľudia, ktorí v DPB už pracujú nejaký čas a hoci mohli použiť výhorovky o predvianočnom čase, #nikdysatonerobilo, #cestujucibytonepochopili a pod., v plnom nasadení bez jedného zádrhelu sa to za 6 hodín stihlo dokončiť počnúc zadaním úlohy, cez oslovenie rozprávačky (a jej ochotu), po nahranie do vozidiel. S dobrým vedomím a svedomím a samozrejme s predsvedčením, že to v tejto forme nebude najprofesionálnejšie, ale zároveň s ideou, že lepšie nejaké hlásenie, ako žiadne, najmä ak ide o miesto, kde naozaj môže dôjsť k prevezeniu cestujúcich na zastávku, z ktorej nejde prestup. Chybou bolo, že sa na to nemyslelo skôr, ale obávam sa, že prevedenie by aj tak nebolo dokonalejšie.
Na druhej strane misky váh sú ale (opakujúce sa) argumenty typu #zasetodoku****i, #lemrylenivé, #vyloženénohynaolejkárskej od človeka, ktorý je tak trochu aj insider (vieš, že sa stačí ozvať bežným komunikačným kanálom predtým, ako založíš v diskusii oheň), pričom ich nepovažujem za úplne primerané. To je všetko. Preto som sa ozval.
Tak vzhladom na to ze tie hlasenia sa implementovali davno predtym ako Ike prisiel do DPB, tak vnimat to ako osobny utok je naozaj uz prejavom nejakej paranoje ze doma o jednej rano z nudy vymyslam hejty na DPB.
Stacilo napisat ze robime na zlepseni a hned by to bolo vnimane pozitivne. Na rozdiel od tohto urazeneho flamu kde sa vymyslela nezmyselna konstrukcia ako niekto ucelovo manipuluje vyroky v neprospech DPB (pricom ako pise Igor, napisal som dve rovnocenne mozne vysvetlenia a jedno z nich bolo naozaj spravne), ktory vyvola presny opak a zlu krv do buducna.
Dosť záleží aj od spôsobu ktorým niečo reklamuješ. Ak si im napísal "Kluci, přestupy na metro vám hlásí i v noci, když žádný metro nejezdí. Zkuste to spravit.", je to niečo iné, ako je napísané v príslevku #232891.
Byť za to zodpovedný, tak ma najviac naserie veta "Opäť raz niekto zobral dobrú ideu z iných miest, dok**vil ju a potom implementoval v Bratislave.", ktorá je v rozpore s tvojím "Nechápem, prečo to vnímaš ako osobný útok, najmä ak si tam päť dní aj s cestou a nemáš teda maslo na hlave Ty osobne."
V Pozsonyi zase v noci hlási okrem spomínaného prestupu na Borskej na vtedy nepremávajúcu X5 aj v N80, že ide na konečnú Údernícka, kúpalisko. Keď už to hlási totálne zbytočne po každej zastávke, už aspoň hlási správne - donedávna spoj šiel na konečnú Kúpalisko Matador. Zaujímalo by ma, z akých útrob archívu sa im podarilo nahrať starý názov do toho doplnkového hlásenia.
Tak ešte mi napadá z vlastnej skúsenosti paramater čas. Pred mnohými rokmi som v Prahe reklamoval, že sa aj v noci hlási možnosť prestupu na metro. Napodiv ma neobvinili z extrémneho hejtu ale vyriešili to.
Stale ale nechapem, preco sa zaobstaral system, ktory nevie relativne jednoduche veci...
Vsak ono ked to brutalne zjednodusim, tak su to v podstate 2 parametre - linka a smer - ktore ma kontrolovat na to, aby hlasil prestupy bez nejakych vacsich problemov.
Takže to zodpovedá jednej z možností, ktoré uviedol Zlošuk. Nechápem, prečo to vnímaš ako osobný útok, najmä ak si tam päť dní aj s cestou a nemáš teda maslo na hlave Ty osobne. Pokojne si mu mohol odpovedať, že súčasný infosystém lepšie riešenie neumožňuje ale na zlepšení sa pracuje.
Volá sa to "smer". A áno, to je tiež riešenie. Žiadne z nich nie je všeobjímajúce, ale lepšie ako dnešný stav. Verím, že tento rok sa to podarí vyriešiť na úrovni 21. storočia.
V princípe sú štyri typy doplnkových hlásení:
1. Všeobecné prestupy - To sú napr. tie prestupy na Devín, letisko, stanicu (a bárs čo iné). Tam by základom mala byť tá zastávka, ale s možnosťou vylúčiť z toho linky ktoré do daného cieľa sami idú (lebo to je dnes ten najväčší problém). Najvhodnejšie by bolo mať to definované podľa zastávky (kde sa vozidlo nachádza), ale s negatívnou podmienkou, že vozidlo nemá ďalej na trase uvedenú zastávku (napr. prestup na Devín by sa hlásil ak je zastávka Most SNP a v zozname nasledujúcich zastávok spoja nie je zast. Štrbská).
2. Prestupy týkajúce sa konkrétnej dvojice liniek (spravidla najmä pri výlukách - chceš napr. prestup na Borskej hlásiť v električkách, ale nie v 35). Tam by bolo najlepšie mať do definované priamo v "trase".
3. Odklon linky (ide iným smerom než zvyčajne) - opäť podľa mňa najlepšie nadefinovať do trasy.
4. Objekt v okolí danej zastávky - Toto je jediné okej tak ako to je, teda len podľa kódu aktuálnej zsatávky.
Pre vylúčenie nedorozumení, trasou rozumiem to čo je v starých PP pod 6kou.
Nebolo by vhodnejšie hlásenie priraďovať konkrétnej "trase" (neviem presne ako sa to v tom systéme nazýva - myslím konkrétny variant linky, napr. L4 po ŽST Nové Mesto)? V rámci trasy jednoducho môcť k niektorej zastávke priradiť hlásenie, než to robiť takto "globálne"?
L92 by som bud ponechal ako je a pridal vikend (20/30/20//30) alebo mierne posilnil (15/20/15//20) a potom pripadne upravil interval na zaklade realnych dat vyuzitia. A pripadne by sa este mohla, ako som vravel, potiahnut cez Bory Home.
L21 by, ak by jazdila L92 upravenou trasou, mohla vynechat zastavky Vapenka a Bory razcestie. Stale by ostala obsluha s L20 a pripadne upravenou L92 na Vapenke a Bory razcestie.
Ked vieme nahrat zastavky ako Chatam Sofer, Sumracna alebo Odborarska tak, ze v busoch ich hlasi ako zastavky na znamenie a v elektrickach nie, nedalo by sa obdobne nahrat aj to hlasenie na Borskej?
Mozno by pre tento pripad stacila kombinacia zastavky a nastupista. Pri cieloch sa obavam, ze sa bude zabudat na dojazdy. Ale aj tak ma tesi, ze sa po rokoch zacali riesit aj tieto nedokonalosti.
Dobre uvažuješ, ale malo by to presne tie problémy, ktoré opisuješ. Ale aj to by sa dalo pri množstve manuálnej práce odstrániť. Čo by bol kľúčový problém sú aplikácie tretích strán a zastávkové tabule. Pritom najlepšie riešenie je úprava systému dodávateľom tak, aby sa tieto dve podmienky dali skĺbiť: ak zastávka = X AND cieľ = Y play xy.mp3
Nebolo by mozne aspon docasne zduplikovat kod zastavky? Zastavka s tym istym nazvom by mala dve ID hodnoty, jedno by malo hlasenie a druhe nie. Palubaky by s tym nemali mat problem, avsak neviem ako by sa spraval system na generovanie cestakov a ci by tu istu zastavku nevygeneroval 2x.
Nevyhodou by bolo zobrazovanie cestakov na inych weboch (asi aj DPB web), kde by sa ta ista zastavka pravdepodobne objavila 2x pod sebou, raz bez odchodov a raz s odchodmi.
Ak by to slo, podobne by sa dali vyriesit zastavky urcene len na nastup a na vystup pre L801.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Stacilo napisat ze robime na zlepseni a hned by to bolo vnimane pozitivne. Na rozdiel od tohto urazeneho flamu kde sa vymyslela nezmyselna konstrukcia ako niekto ucelovo manipuluje vyroky v neprospech DPB (pricom ako pise Igor, napisal som dve rovnocenne mozne vysvetlenia a jedno z nich bolo naozaj spravne), ktory vyvola presny opak a zlu krv do buducna.
Each to their own...