Reakcia na: luky133 #231798:
Nie je to tak dávno, čo sa tu preberala vysoká poruchovosť dotykových tlačidiel poslednej várky autobusov, už vtedy som písal, že by som trval na ich kompletnej výmene a v prípade odmietnutia dal výrobcovi najavo, že na ďalší kšeft môže zabudnúť.A ešte si rýpnem - keď sa v tendri na trolejbusy objavila diskriminačná podmienka piatich dverí u kĺbových vozidiel a štyroch dverí u sól, vtedy im to nevadilo, že ostatní výrobcovia "otrú pysk"?
810zssk
Cestujúci na začiatku cesty (pri nástupe) v aplikácií začne cestu, v cielu ju ukončí a vôbec nemusí riešiť voľbu typu lístka, zadávanie destinácie a podobne. Úžasne jednoduché a pohodlné. Systém zohľadňuje aj rôzne predplatné lístky, prípadne možnosť jednodenného cestovného. Výhoda oproti kartovým check-in/check-out systémom je, že na strane dopravcu nie je nutná fyzická infraštruktúra a na strane cestujúceho stačí mobil s dátovým pripojením. Nevýhoda je že to (vraj) zle funguje v tuneloch, takže tam je check-in nutný ešte pred vstupom do stanice. V prípade Bratislavy by sa toto týkalo najmä AS Nivy po otvorení.
Developerom je Fairtiq: https://fairtiq.com/en-ch/ - Riešenie nie je úplne nové, funguje už pár rokov, ale teraz sa dočkalo celošvajčiarskej implementácie, takže s tým možno cestovať po celej krajine (+ Lichtenštajnsku). Okrem SBB to má implementované Vorarlberg, Göttingen a čiastočne Linz.