Keď uź sme vedľa viedli nekonečnú debatu o ticketingu, toto je super riešenie: https://www.sbb.ch/en/timetable/mobile-apps/sbb-mobile-preview/easyride.html
Cestujúci na začiatku cesty (pri nástupe) v aplikácií začne cestu, v cielu ju ukončí a vôbec nemusí riešiť voľbu typu lístka, zadávanie destinácie a podobne. Úžasne jednoduché a pohodlné. Systém zohľadňuje aj rôzne predplatné lístky, prípadne možnosť jednodenného cestovného. Výhoda oproti kartovým check-in/check-out systémom je, že na strane dopravcu nie je nutná fyzická infraštruktúra a na strane cestujúceho stačí mobil s dátovým pripojením. Nevýhoda je že to (vraj) zle funguje v tuneloch, takže tam je check-in nutný ešte pred vstupom do stanice. V prípade Bratislavy by sa toto týkalo najmä AS Nivy po otvorení.
Developerom je Fairtiq: https://fairtiq.com/en-ch/ - Riešenie nie je úplne nové, funguje už pár rokov, ale teraz sa dočkalo celošvajčiarskej implementácie, takže s tým možno cestovať po celej krajine (+ Lichtenštajnsku). Okrem SBB to má implementované Vorarlberg, Göttingen a čiastočne Linz.
Cestujúci na začiatku cesty (pri nástupe) v aplikácií začne cestu, v cielu ju ukončí a vôbec nemusí riešiť voľbu typu lístka, zadávanie destinácie a podobne. Úžasne jednoduché a pohodlné. Systém zohľadňuje aj rôzne predplatné lístky, prípadne možnosť jednodenného cestovného. Výhoda oproti kartovým check-in/check-out systémom je, že na strane dopravcu nie je nutná fyzická infraštruktúra a na strane cestujúceho stačí mobil s dátovým pripojením. Nevýhoda je že to (vraj) zle funguje v tuneloch, takže tam je check-in nutný ešte pred vstupom do stanice. V prípade Bratislavy by sa toto týkalo najmä AS Nivy po otvorení.
Developerom je Fairtiq: https://fairtiq.com/en-ch/ - Riešenie nie je úplne nové, funguje už pár rokov, ale teraz sa dočkalo celošvajčiarskej implementácie, takže s tým možno cestovať po celej krajine (+ Lichtenštajnsku). Okrem SBB to má implementované Vorarlberg, Göttingen a čiastočne Linz.
Ike
- požičať si peniaze,
- pricicať sa na služby vo verejnom záujme (hlavne v nákladnej doprave, ktoré tam boli),
- splatiť dlhy,
- prevádzkovať osobnú dopravu len tam, kde to bolo ziskové a ktorá v zásade nemala grafikon, ale zo staníc odchádzala len v prípade, ak bolo dosiahnutých 100 % kapacity Niekedy dvakrát ročne
- riešit zväčšenie spádovej oblasti (imho bug) striedaním letísk a staníc a ich búraním.
- keď už mestá protestovali, uplatiť ich vysadením lesov v okolí (ktoré som potom zdemoloval, lebo stáli v ceste rozvoju dopravy), rekonštrukciou ulíc ( ) a stavbou sochy primátora ,
- a proti klimatickej zmene som bojoval nasadením Concordov do prímestkej dopravy, boli rýchle, rýchlo naplnené na 100% (tento model sa mi osvedčíl ) a ľudia boli ochotní platiť.