Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bon-Cu #23139:
IC-čiek určite nebude menej. Práveže mne sa nový GVD veľmi páči. Z BA na východ rýchlu dopravu zabezpečia:
Ex 501 Kriváň o 5.45 --> v Košiciach o 10.37
IC 405 Tatran o 9.45 --> v Košiciach o 14.35
Ex 511 Váh o 13.45 --> v Košiciach o 18.39
IC 403 Gerlach o 17.45 --> v Košiciach o 22.35
Expresy budú oproti IC-čkám stáť nevyše len v Trenčíne, ostatné stanice majú zhodné. Znamená to, že oproti dnešným dvom IC vlakom zabezpečujúcim rýchlo spojenie na východ pribudnú ďalšie dva (kat. Ex), čím vznikne podľa mňa celkom slušný interval 240 min.
Samozrejme, klasické rýchliky v 120 min. intervale ostávajú nezmenené.
Z Košíc odchádzajú IC/Ex v rovnakom čase na západ, jedine o 9.45 nejde (ostávajú teda o 5.45, 13.45, 17.45)
Reakcia na: hroch #23149:
K 88 a 95 v. "naraz"

No...nie celkom...pozrime si tieto dve linky dajme tomu vo vikende: Odchody 95 zo Safka (minuty): 10, 25, 40, 55. Odchody 88: 08, 20, 38, 50. Jazdna doba 95 zo Safka na Antolsku 21 min (cca), 88 po Ovsiste cca 11-12. Lenze: Safarikovo namestie je prestupnym uzlom na Petrzalku - a: vikendova situacia na nastupistiach tychto dvoch liniek pre ilustraciu: 88-ka s odchodom 08 pristavuje 06-07 a berie znacny balik ludi. Ik 435 ma uz na Safku sedadla plne a stoji tak zo 20-25 ludi. 95ka pristavuje 08-09 a berie ROVNAKY, ba este vacsi balik ludi, pretoze jej trasa obsluhuje takmer vsetky petrzalske strategicke prestupove uzly: DK Zrkadlovy haj, Holicsku (TERNO, TESCO), Strecniansku, Branik a nemocnicu Antolska! Castokrat uz na Safku je 95 takmer PLNA! Napohlad sa odchody 88 a 95 takmer stretaju - ale ma to i vela vyhod: jedna linka v podstate odlahcuje druhu - v tomto pripade je 88 ta podporna. Dajme tomu, ze odchody 95 mame take, ake su a 88 bude medzi to zaradena niekde medzi to. Tym padom 95 bude praskat vo svikoch, pretoze podla odchodov logicky odchadza PRVA a 88 tym nesplni hlavnu ulohu "podpory" ci odlahcenia 95-ky. Pretoze do 95ky sa natlacia vsetci ti, ktori idu len na dve-na tri zastavky a balik ludi iducich dajme tomu smerom na nemocnicu sa uz jednoducho NEZMESTI!

Takze tak :o)
Reakcia na: hroch #23149:

88 & 95:
Preco by to tak nemohlo byt? Lebo sa to nikdy tak nerobilo, cestujuci by to nechapali, vsetci su na obede, este nic nedoslo, bolo by to bars zlozite, to sa neda, nebudeme to komplikovat, radsej sa dajako dohodnite a bude pokoj.

Nie ze to niekde bude uverejnene ako citat!
Reakcia na: J #23142:
ty si riadny ftipko. neviem, ci si si vsimol, ale 88 a 95 od bosakovej ale aj zo safka chodia ZASADNE naraz uz dlheeee roky. neverim, ze sa to kedy zmeni, aj ked nevidim dovod, preco by to malo byt tak, ako to dnes je... vrrr 😕

Re #23148 fobust: ty brdo, metro pouzilo na vizualizaciu mapu spred 10 rokov? uaaaaau... 😃
http://www.metroba.sk/sk/images/projects/kosicka/vizualizacia4.jpg

Ty koxo, ked ten most bude stat, tak sa precisluju autobusove linky, kuknite co tam jazdi po mostoch!
J: neviem ci Ti uz niekto odpovedal. Odpisy su vec uctovna a danova. Investicny majetok nejde hned do danovych nakladov, ale odpisuje sa. Uctovne odpisy maju verne odrazat znehodnocovanie majetku. Do vysky odpisov potom moze podnik investovat bez toho, aby platil vacsie dane. Keby DPB vlastnil vozidla, musel by ich odpisovat => mal by vyssie uctovne naklady => este vyssiu stratu.
Pri vyrovnanom hospodareni by okrem dotacii mohol vyuzit aj odpisy. Lenze ked nie su loova, su odpisy nanic.
Reakcia na: drink #23144:

Je uplne jedno za co my budeme hlasovat, papalasi schvalia aj tak ten projekt, na ktorom sa budu moct najviac nabalit. 😞
Mne sa na tych navrhoch nosneho systemu nepaci, ze ziaden (len ciastocne Reming) neuvazuje so zeleznicou (S-Bahn) pre prepravu v meste. Ak sa ma riesit nosny system, malo by byt definovane predpokladane percento nosny system / vlak / elektricka / autobus / trolejbus / bicykel (?) v hlavnych prepravnych smeroch. Preto by som asi hlasoval za Reming.
Reakcia na: hroch #23141:
jasan, dik 😉
hroch: No je veľmi zaujímavé že 88 a 95 majú na houby preklad aj keď sa stretnú na Bosákovej aj keď idú zo Šafka. No a 88 nemá tiež dobrý preklad pri odchde z Ovsišťa ale to sa dá pochopiť, bo 83, 84 a 88 majú iné intervali.
Asi si stiahnem CP týchto liniek a skúsim vytvoriť nejaké lepšie odchody. Hádam by to mohli použiť, keď už im sa to nechce prerábať.
Reakcia na: Bon-Cu #23139:
je to priblizne tak. viem, ze minimalne jedno z ICciek pojde cez BA az do Viedne a bude v inom termine a viem, ze minimalne jedno z nich nahradzuje nie Zr ale Ex vlak, ktory bude stat este v Trencine a Mikulasi. ale detaily si radsej pozri na www.slovakrail.sk

Re #23137 Sarko: ja som tym ale nechcel povedat, ze kedze v KE je to horsie, u nas je to okej. naznacoval som, ze je jedno, ci sa nestaras o 1000mm alebo 1435mm; bez ohladu na rozchod, ked sa na trat kasle, bude v stave na houbeles...

Re #23136 J: ja zas smutim za 27 na hlavnu stanicu a zmysluplnym prekladom odchodov 88 a 95 v oblasti ovsista. myslis, ze by som to mal zapracovat do toho ich autobusoveho projektu? fuj, ale som zly 😛
Vladimír: Tak povedz kamarátovi, že nabudúce nech zavolá na dispečink, že zdrhla 131 a že má čakať na nich a nech ho cez vysielačku pošlú späť.
Asi troska mimo temu.

Vraj sa ma rusit jedno IC c novom cestovnom poriadku ZS. Je to pravda? a druhe sa zmeni na Zr.
Nemate o tom niekto presne info?
Na hlavnej stránke som si všimol, že odchod L131 z hlavnej stanice sa vykonáva len na pokyn dispečera. Zarazilo ma to, pretože len tento týždeň ma môj bratranec študujúci v BA informoval o tom, že študenti bývajúci v Mlynskej doline vedia svoje. Údajne sa už stalo, že vozidlo čakalo na študentov od zmeškaného vlaku vyslovene len z povinnosti - keď do vozidla nastúpili prví cca piati študenti z tiahleho prúdu od stanice, vodič zavrel dvere a poloprázny sa vydal na cestu do Mlynskej doliny. Na otázku, prečo tak urobil, odpovedal, že on musí byť do neviemakého termínu vo vozovni, lebo už končí, a nemôže tu toľko na niekoho čakať. 😕
Reakcia na: hroch #23135:

V tom tiež tkvie problém bratislavskej električkovej siete. Všetci si hovoria, že ešte horšie je to v takých Košiciach a každý je spokojný. Keď to porovnáme len s niektorými českými električkovými prevádzkami, rozdiel je priam priepastný...
hroch: stavarom z STU chodila napríklad taká 193 za ktorou doteraz smútia tak asi preto.
pani, tak som si precital cely ten projekt mesta a pozrel mapky a suhlasim s vacsinou: ten projekt pudosu naozaj nie je zly, len ten monorail sa mi tam zda byt ako past na oko. je to ako ked som hraval transport tycoon a staval som monorail iba preto, lebo som mohol... ked si ale odmyslim monorail, je to celkom zaujimavy plan a bolo by fajn, keby ho odklepli.

neda mi ale povedat, ze projekt 1 od dopravoprojektu tiez nie je zly a zda sa mi byt financne menej narocny - a to je predsa to, o co nakoniec naozaj pojde.

projekt 3 od dopravoprojektu, to je nieco, o com som uvazoval odkedy sa tu objavili projekty elektricky za metro a to je uz peknych par mesiacov dozadu. ocividne nie som jediny, kto prisiel na to, ze treba sakra dobudovat trat do elektricky a mame HOTOVY nosny system, na ktorom mozme dalej pracovat a vylepsovat ho...

metro samozrejme navrhlo to, co vzdy a dufam, ze im po moste kosicka mesto uz neda ani halier alebo eurocent alebo co to tu do tej doby budeme mat 😉 . a ako stavari z stu dosli na to, ze idealnym nosnym systemom je autobus... zahada...

len dufam, ze to nakoniec nedopadne ako slavne metro. staviame ho uz skoro 40 rokov a jedine, co mame, je jama a zhnite stavenisko na lukach... 😕

Re #23131 galiyosha: rozchod 1435 mm nema nic spolocne s tym, ci je udrzbu vidiet. v kosiciach maju 1435 mm a ked ma tam minuly rok kamarat z dpmk previezol elektrickou po niektorych tratiach, FAKT som si vravel, ze v bratislave mame kvalitne trate... chcem tym povedat, ze neudrzbu je vidno na kazdej trati, nech ma rozchod akykolvek...
Ferro: Nemýliš sa.

Ono neviem či ste to nepostrehli ale tá poznámka o výhľadovom zmenení rozchodu tam nie je kvôli električkám. Tá je tam kvôli metru. Jednoducho tie trate sa budú prebudovávať tak, že až raz bude treba v BA metro, tak nebude problém to za pár korún prebudovať.

d3k0: Ja by som mal chuť tomu šéfovať, bo som si istý, že by sa dalo šetriť tam kde sa teraz nešetrí a robiť veľa vecí efektívnejšie. Je veľa nových zákonov a tie by sa dali dobre využiť.

Čo sa mačkopsa týka: ideálne by bolo keby boli ľudia z regiónu zvážaný na stanice Petržalka, Hlavná stanica, Vinohrady, Trnavské mýto, Nové mesto a od tiaľ už rozvážaní električkami, trolejbusmi, autobusmi. Hádam sa BSK podarí, to čo deklaruje.

SDF: Ja neviem, vysvetli.

Inak najkrajšie na tomto meste je súčsný problém s nábrežím a to odzrkadluje všetko. Spravili tam lievik pri Propelery a obhajujú to tým, že prejazd cez nábrežie je nežiadúci. Avšak idú za 38mil rozšírovať cestu medzi tunelom a Novým mostom. Takže jasne treba niekomu vliať prachy do vačku.

Vie mi neikto vysvetliť podrobne hospodárenie s odpismi a bez nich? Nejaký študenti EU. Môžete aj na mail.

Mna tak napadlo, ze ked bol naposledy problem s busmi, tak tu bol jeden veľký štvordňový štrajk a o rok neskôr prišlo 100 Ik4X5. Možno by bolo na čase sa porozprávať s odbomi v DPB, vnuktnúť im nejakú tú myšlienku. Pretože tu nejde o neschopnosť vedenia DPB tu ide o mesto a jeho rpiority a vedenia a asi je potrebné ukázať čo bude, keď MHD nebude.
Reakcia na: tr3mp #23123:
Dnes som siel okolo tej zastavky a mam pocit, ze pojde o zastavku viedenskeho typu... opravte ma, ak sa mylim.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.