Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #231368:
A ako moze fungovat preklad 63 a 39, ked interval (20min) je zosuladeny len mimo spicky ? 39 by prinajlepsom mala ist aspon na 15min int. v poobednej spicke podla mna. 31tka by sa dala na 5/10 pocas sk.roka a mimo sk.roka 15
Reakcia na: S499.1023 #231367:
A co spravi takto naplneny bus dalej na trase s kulturou cestovania v nom?
Električku smer letisko nezaradili do žiadnych rozvojových plánov. Ostalo tam výhľadovo iba zatrolejovanie a predĺženie L205.
Nateraz úplne stačí zlepšiť interval na L61 a prestať sa hrať na preklad s L63 a 39 , ktorý v zápchach aj tak nefunguje.
Reakcia na: Valec #231361:
Že by sa proste zaplnil a odišiel?
Reakcia na: Jadran #231363:
Zrejme Valec myslí pol jednej poobede 😂 .
Reakcia na: Ámos #231360:
Lenže tie radoby pravidelné spoje majú tiež skôr charterový charakter (lietajú raz až trikrát týždenne a podobne). Áno, bavíme sa o 1 km trate (skôr o dvoch) stokrát denne, pričom využitých z toho bude dvadsať spojov. Ike to napísal veľmi dobre.
Reakcia na: Ma178rek #231355:
Keď treba celou kapacitou obsluhovať Avion?
Reakcia na: Valec #231361:
Vymenuj prosím tie tri spoje, ktoré idú v noci o pol jednej + 20 minút z Letiska.
Reakcia na: Ámos #231360:
😁 😁 zo znaku percent, mi urobilo 😵 .
Reakcia na: Ike #231350:
"Dnes napríklad o pol jednej pristanú dve lietadlá, teda možno 324 cestujúcich. Akú ponuku VOD dostanú? Jeden bus, na ktorý budú čakať 20 minút?"

No pozor. Za 20 minút im teoreticky idú až tri spoje s kapacitou totožnou ako tie dve B737čky. A tiež netreba zabúdať (a minule som si to odsledoval), že po prílete ľudia bez batožiny odchádzajú ihneď preč, zatiaľ čo tí poslední s batožinou kľudne odchádzajú až po 20-tich minútach. Prípadná pasová kontrola tiež vie čas slušne predĺžiť.

Na koho by v tomto prípade čakal ten posilovák? Obzvlášť, tak vodič nevidí za kontrolu príletovej haly a ani letiskový personál nevie, ako tých 150 ľudí bude odtiaľ cestovať?
Reakcia na: S499.1023 #231354:
Samozrejme bratislavske letisko nie je Schwechat, ale ani sa nejedna o cisto chartrove letisko. Na pravidelných linkách letisko v roku 2018 vybavilo zhruba 1,9 milióna cestujúcich (82 😵 a na nepravidelných chartrových letoch takmer 420 tisíc (18 😵.
V okoli letiska su firmy a aj rozvojove uzemie. Dobrá infrastruktura moze pomoct najst relevantneho partnera, ktory letisko kupi alebo si ho prenajme.
Bavime sa z Avionu o cca 1km trate.
Reakcia na: Ma178rek #231357:
Nemohla.
Električka nejazdí cez takú Bajkalskú napríklad.
Navyše v úseku Clementisova - Trnavské mýto 61 premáva v preklade s 39.
Reakcia na: Joyki #231351:
Kapacitné problémy znamenajú, že dopyt je väčší ako ponuka (čo je super, lebo o službu je záujem). Dopyt ale nevytvára samotné letisko (hoci je cieľom pohybu za prácou, ale zase nie úplne extrémnym), ale cestujúci, ktorí z letiska/na letisko odlietajú/prilietajú.

Letecká doprava je v prípade BTS nepravidelná, netaktová a nárazová (do niektorých spojov nenastupuje takmer nikto, do iných sa tlačí celé lietadlo). To znamená, že ak nechceš v niektorých spojoch voziť vzduch a v iných mať tlačenku, musíš zaviesť rovnako nepravidelnú obsluhu.

Zavedenie nepravidelnej linky by však bol nesystémový prvok, čo je pri súčasne deklarovanej doktríne nežiaduci jav. Linka 61, ktorá tvorí primárnu obsluhu letiska, ale obsluhuje aj iné oblasti, ktoré pravidelnosť vyžadujú. Preto je skutočne jediným, okamžitým a lacným riešením doplnenie jedného poradia, ktoré by bolo nesystémovo vložené do pravidelného cestovného poriadku a jazdilo by 24/7 podľa príletov/odletov (odlety až tak smerodajné nie sú, pretože check-in trvá nejaký čas a príchod na letisko nie je tak nárazový ako odchod).

Ľuďom na zastávkach po trase by nijako nevadilo, keby im nad rámec CP prišiel spoj navyše a ľudí na letisku by tento spoj vždy čakal bez ohľadu na CP. Problem solved.

Reakcia na: Adam3 #231356:
a nemyslím si že by to vozilo vzduch 🙂 ak by bola linka stanica-ružinov-letisko mohla by nahradiť preplnenú 61 🙂
Reakcia na: Ma178rek #231355:
To obratisko (ale v inej polohe) tam urcite ostane aj keby sa stavala trat na letisko (k Avionu).
Reakcia na: S499.1023 #231354:
tak ono by sa teoreticky mohlo zanechať obratisko v Ružinove a každá druhá elina by mohla ísť smer letisko či? ...
Reakcia na: Ámos #231352:
Obsluhovať takmer čisto charterové letisko pravidelnou verejnou osobnou dopravou je jedna z najťažších úloh v dopraváctve. Predlžovanie ružinovskej radiály k Avionu určite. Ale voziť celoročne, celotýždenne, celodenne električky o dve zastávky ďalej s tým, že po štyri mesiace v roku sa trebárs dvadsať spojov denne zaplní, tým by som si nebol úplne istý. Aj omnoho bohatšie mestá s významnejšími letiskami aplikujú model "nosný dopravný systém na koniec civilizácie a potom na letisko operatívnejšie a lacnejšie posilňovate ľný autobus.
Reakcia na: Valec #231339:
V Devínskej počítali cestujúcich počas celozávodnej dovolenky VW, tiež vcelku logika. 😁
Reakcia na: Ike #231350:
A to vacsi dovod na predlzenie Ruzinovskej radialy cez Avion az na letisko.
20 rokov pocuvame, ze je to zbytocnost 🙂
Reakcia na: Ike #231350:
Áno, ale týmto chcem povedať, že kapacitné problémy na letisko nie je spôsobené našincami dovolenkujúcimi, teda nielen počas prázdnin, ale skôr cudzincami, čo teda lietajú a budú lietať vo veľkom od cca. apríla do októbra.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.