Ja len že či sa bude volať naozaj TESCO Zlate piesky, aj keď už na samotných Zlatých pieskoch už TESCO nie je? Alebo to nebude chodiť až tam, kam chodila 110ka?
1. Urcite ju premenuju... Vsak to by bolo dost od veci inak..
2. Vsak to tam mas napisane, ze povodna(teda Tesco Vajnorska) bude obojsmerne priebezna a konecna bude vytvorena nova(Tesco Zlate Piesky)
K obnoveniu premávky na Jesenského:
"Pôvodná zastávka „Nám. Ľ. Štúra“ v smere na Kamenné nám. (pri Redute) bude zrušená, nová zastávka v tomto smere bude na Jesenského ulici."
To sa tá zastávka bude naďalej volať Nám. Ľ. Štúra (s námestím nemá už nič spoločné), alebo sa premenuje na Jesenského?
Ozaj a ako sa bude volať nová konečná 63 - Zlaté piesky?
Tipujem v takomto poradi:
1. Prazska - Hrobonova
2. Hlavna stanica - Sancova
3. Vojenska nemocnica - Patronka - Kramare
Dlhe diely sem neuvadzam, pretoze tazko urcit, kedy to postavia... A hlavne je to dobra kravina stavat dookola dlhych dielov vedenie a uvazovat o duobusoch. Chcel by som vidiet toho oneho, co to vymyslel. To tam mozu rovno nechat autobusy.
Asi tak. Bol by to dobry navrh na anketovu otazku na uvodnej stranke. Samozrejme s linkom ku kratkemu popisu vsetkych moznych variant. Zaujimalo by ma, ako by to dopadlo. Ale beznym ludom tie projekty vyzeraju rovnake, takze asi nic. Osobne tiez hlasujem za navrh Pudos, ten je najrealnejsi, ponuka okamzite vysledky, nevyhadzuje zbytocne peniaze.
Ale nasi mestski pani schvalia asi nieco ine...
V skratke
Od 13.12
- obnovenie premavky na Mostovej
- definitivne predlzenie 63 na Tesco Zlate Piesky
- zmena odchodov 131 v suvislosti so zmenami v CP ZS.
Ja hlasujem za Pudos. Aj Dopravoprojekt má hlavu a pätu. U Metroprojektu je pekné, že uvažuje o 4 ľuďoch na m2, ale s vozidlami pre 500 ľudí by sme skončili pri víkendových intervaloch celej radiály zhruba 20 minút. Taký NDS by sa podľa mňa neujal.
1. Konecne si pochopil, ze to nie je otazka rozchodu.
2. Nemozes porovnavat kolajove drahove vozidlo s IT technilogiou. Vyvoj je tam diametralne odlisny.
3. Pri velkosti siete aku ma Bratislava sa neoplati poziciavat podijacky, oplati sa mat vlastnu. A tu je jedno, ci bude 1000 alebo 1435 mm rozchodu. Naco by si nieco take chcel poziciavat? Navyse, vela dnes vyrabanych strojov ma menitelny rozchod, napr. bruska, navarovacka oblukov a pod. Takze tiez je to nezmysel, menit kvoli tomuto rozchod.
A v UDJD nie je potreba 1435-ky? Ale ano, vsak kde sa robia podovzky? Minimalne podvozkaren by trebalo prestavat. A ked to uz robis, mozes rovno prestavat cele UD.
ja viem ze som optimista (psy bresu a karavana ide dalej), ale:
1. nezacne (ale nebolo by od veci keby zacalo a aj skor:-)
2. mozno som, ale nie je to nerealne. Povedal by si napriklad pred 20timi rokmi zeby si mohol mat dnes doma neaky pocitac, byt pripojeny na siet a robit webstranky ? proste vsetko sa vyvija a mozno sa aj toho niekedy dockame... (ten priklad z informacnych technologii ma jednu nevyhodu - ze prave dane technologie sa za uplynulych 20 rogov vyvijali velmi rychlo, ale ako nazorny priklad dufam ze posluzilo)
3. akurat ze ja netvrdim ze musime kupit novu, ale ze v pripade rozchodu 1435 nie je vyrazny problem si take nieco pozicat (pretoze ich je po okoli roztrusenych dost), kdezto tych 1000kovych neak vela nie je a tak aj ich zapozicanie je vyrazne obtiaznejsie...
Re #23111 fobust: je len skoda ze pred tymi vyse 100 rokmi zacinali hned s elektrickou trakciou a nie konskou na zaciatok, lebo tusim na konske drahy sa vztahovali ine predpisy a tieto museli mat rozchod 1435... a dnes by sme sa nemali o com hadat... inac ja som s tym (minimalne teraz) urcite nezacal
Nebudem ti to tu vysvetlovat znova, lebo zjavne nechapes, ale poviem jedno:
Ak by nam tu tie trate spravoval ten isty dvojtaktny inzinier co dnes, tak to mas to iste, iba na sirsom rozchode. My potrebujeme nasledovne: Vymenit riadenie. Vymenit vozidla za nove, atraktivne. Zriadit integrovanu dopravu. Ziadnu zmenu rozchodu. To iba prezentuju ti ludia co su tam dnes, aby sa mali na co vyhovorit iba pre svoju vlastnu neschopnost.
Uz sme sa tu na tuto temu hadali strasne vela krat, tentoraz netreba.
Pri dnesnej mizerii v nasej MHD su vsetky investicie, ktore sa vratia za 6 a viac rokov, dnes vyhadzovanim penazi, lebo tie treba uplne niekde inde... Az ked tu nebude x autobusov na rozpadnutie, potom mozme investovat do hraciciek Podla mna sa caka len na jeden masaker kvoli zlemu stavu vozidla, ked zarve x ludi. Potom sa mesto mozno spamata...
Re #23108 si:
1. Si optimista, ze ak zmenis rozchod, zrazu tu mavnutim carovneho prutika zacne nieco fungovat
2. Si optimista, ze tu bude niekedy elektricka prepojena s vlakom
3. Si optimista, ze sa zmeni frekvencia podbijania. Podbijacka existuje aj teraz (vid galeriu fotiek). A ak chceme novu, zplatime rovnako za 1000 mm aj 1435 mm podbijacku
Divim sa, ze niektorych este po tom, aky je navrh rozpoctu, este nepresla ta zmena rozchodu...
Nemam moznost, lebo tuto v skole PDF neprecitam Az ked si to stiahnem doma alebo v robote
Re #23079 J: Vcera som rozmyslal, ze ja by som nemal zaludok sefovat takemu podniku, ked viem, ze dostanem zase raz menej penazi a budem zase raz musit znizit kvalitu sluzieb.
Re #23080 galiyosha: Myslis konkretne vozy s ev. c. 36xx? Olupane tyce, hnoj v interieri, 3630 minule mohla mat skor nalepku Jazdim so sajrajtom na motorovy olej a tak dajej a tak podobne...
Re #23081 Miki: Ano, cital som. V City Exprese. Ale okrem znamych veci v clanku ma tam skor uputala mapa a fotka ukradnuta z iMHD, takze momentalne sa s City Expresom trosku natahujem aj v mene tr3mpa a Andyho
Re #23083 fobust: Ale kritika, ktoru si napisal v tom znamom clanku je uplne ina, ako pisanie o nejakych prasatach a spol. Aj preto je ten clanok oficialne na webe
Re #23086 fobust: Preco pises "ako v..." Ved myslienka 1435 mm je tam dobre usadena
Re #23087 galiyosha: Vies, podla mna skor maju vsetci plne reci o prestavbe na 1435 mm, preto, lebo
a) im to niekto nakecal, resp. im neschopne CKD, ktore vdaka svojej neschopnosti skrachovalo, masirovalo x rokov mozgy s "lepsim" sirokym rozchodom
b) chcu ospravedlnit dovod, preco si oni vo svojom meste na popud a) zmenili rozchod na siroky
c) vidia v tom cesticky, ako niekomu uliat prachy
d) na 1000 mm rozchod zvaluju vinu za zly stav trati a vozidiel a snazia sa tym zakryvat svoju neschopnost
e) maju argument, preco elektricka nie a metro ano
A prebudovavat trate za stovky milionov, ked nam na autobusoch praska jeden ram za druhym a uz nie je pomaly co vypravovat, je bohapuste vyhadzovanie penazi - co ale v pripade Bratislavy a obzvlast jej poslancov MZ nie je vobec na pocudovanie...
Re #23098 Esicko: Ja som pouzil anglicku verziu toho slova a len zo srandy ako reakciu na tvoj prispevok, co si zo srandy nemyslel
Re #23103 tr3mp: Ak chces, posli mi mailom tu otazku a navrhni nejake odpovede - bude anketa A najlepsie oddelit elinove o trolikovych trati
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek