Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #230692:
Keby mi niekedy policajti za chladenie auta chceli dať pokutu, tak sa ich opýtam, na základe čoho určili tú hranicu, kedy to je zbytočné a kedy nie. Lebo napríklad taký výlet cez pol republiky môže byť objektívne zbytočnejší ako sa ísť v teple schladiť do auta a pritom zasmradím krajinu tisícnásobne viac. 🙂
Reakcia na: 810zssk #230697:
to by si ale zas musel mat tu klimatizaciu s vyrazne vyssim vykonom, aby si za 5-10 minut stihol vychladit to co sa ti tam naakumulovalo ze uplynulych 30 minut...
Reakcia na: si #230696:
Ale 2 hodiny z batérie rozhodne nepotrebuješ. Stačí cca 5-10 minút pred odchodom (prípadne ak by vydalo, tak v kabíne vodiča maximálne nejakych 40 minút - ale na kabínu stačí nižší výkon, keďže je to menší priestor).
Reakcia na: MatejBA #230687:
na to aby si utiahol 30kW pri 10kAh, by si potreboval na to aby si to utiahol 2 hodiny mat vystup z baterii minimalne 60V bez zohladnovania toho ze 1. strata kapacity, 2. normalne akumulatory tiez nemaju velmi radi ked su vybyte uplne (t.j. potrebujes navyse nejaku nie malu rezervnu kapacitu)

na oplatku je otazny instalovany "nizky" vykon klimatizacii na busoch prave z toho hladiska, ze ten vykon musia uzrat z motora a moze nasledne vyrazne chybat hlavne pri jazde s plnym vozidlom do kopca....
Reakcia na: S499.1023 #230693:
To samozrejme, ale ešte potrvá nejaky ten rok kým sa vodičom odlepí zadok od ich vozidla. Viem si predstaviť ako by Hitku pretočilo keby to DPB zaviedol 🙂 Ideálnou príležitosťou experimentálne to otestovať bola teraz X6.
Reakcia na: dns.mk #230683:
A čo že si mi začal vykať, zapretý a obrátený Dunčík?
Reakcia na: 810zssk #230689:
Najlepšie by bolo, keby vozidlo po minimálnom vyrovnávacom čase pokračovalo s iným vodičom a nezhoršovalo odpisy ale nikdy sa to tak nerobilo.
Reakcia na: 3pa3ck3 #230684:
To už veľa ľudí na policajtov skúšalio, že vrčia kvôli klimatizácii / kúreniu a neúspešne.
Reakcia na: MatejBA #230688:
Hneď mi boli tie výpočty divné, pri takej energetickej hustote by sme boli už dávno všetci elektromobilní.
Reakcia na: 810zssk #230689:
Asi najpraktickejsie by bolo bus na obratisku zapojit do zastrcky. V severskych krajinach sa tak riesi ohrievanie v zime aby nevychladol motor. Len tych 20kW moze byt problem, hadam ked bus stoji by stacilo aj mensi vykon?
Neexistuju nejake nezavisle systemy klimatizacie ktore by umoznili klimu spustit aj pri vypnutom motore? Povedzme aspon na takych 5 minut (zaplo by sa to vzdy pred odchodom)?
Reakcia na: MatejBA #230687:
Ups, tak sorry, bolo by to viac ako 100kg, blbo som si pozrel baterie v ponuke - tak nic 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #230685:
Cisto teoreticky kebyze sa do busov da nejaka 10000 az 15000 Ah bateria (co by cisto teoreticky, ak dobre pocitam, 30kW klimu vedela utiahnut hodinu az dve vkuse a mas to cca 60kg az 100kg navyse do celkovej hmotnosti busu), tak by to nemohlo chladit pocas tych prestavok bus?

Pocas jazdy by sa ciastocne dobijala a okrem dlhsich prestavok su obraty celkom kratke, nie? 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #230684:
Pripadne by to mohlo byť aj zabezpečenie tepelnej pohody pre vodiča, podľa nejakého iného paragrafu o podmienkach na pracovisku?
Reakcia na: 3pa3ck3 #230684:
A inak hluk spôsobuje aj zapnutá klimatizácia na odstavenom trolejbuse, takže potom by mal platiť zákaz chladiť aj v elektrických vozidlách.
Reakcia na: S499.1023 #230682:
Paragraf 4, odsek 2, písmeno N zákona 8/2009 Z. z. hovorí o zbytočnom ponechaní motora stojaceho vozidla v chode. Pokiaľ je cieľom chodu motora vychladenie interiéru, tak to podľa mňa nie je zbytočné.
Reakcia na: S499.1023 #230675:
Tretí krát píšem, že neodoberám ale mne to poslal jeden známy, ktorý zmýšľa rovnako ako vy, len ste protipóly, ktoré chorobne vidia konšpirácie na tej druhej strane a úprimne mi lezie na nervy každý extrém. Ten mail som dostal preto, že mám byť údajne "Vallovec" z dôvodu, že som sa Valla zastal pri dobrých riešeniach. Slobodne môžem na ľubovoľný počet percent súhlasiť a nesúhlasiť s kýmkoľvek a vice versa to dopriať aj komukoľvek inému je priam povinnosť za predpokladu, že nie som nejaký zapálený zväzák, natierač atď. A máte pravdu aj a síce, že oháňanie sa slobodou a demokraciou ako sa komu hodí je bohužiaľ syndrómom čoraz viac ľudí a združení. Avšak mne to nezdôrazňujte, plačete na nesprávnom hrobe. 😉
Reakcia na: fanatikmhd #230680:
Fólie by boli dobré. Akýkoľvek zákaz vypínať motory by bol v rozpore s normou vyššej právnej sily. To by si mal ako dlhoročný držiteľ vodičského preukazu rôznych skupín vedieť.
Reakcia na: fanatikmhd #230680:
Polícia a aj ľuďia z podniku chodia kontrolovať vypínanie motorov na konečných(30€).
Všetko na podnety obyvateľov dotknutých lokalít.
Maly navrat ku klimam: nie je poruchovost a nedostatocny vykon klimatizacie u Abusov okrem spominanych znamych dovod sposobeny aj neustqlym vypinanim motora na konecnej? Asi dva roky dozadu jedna z prvych klimatizovanych NB18, po konecnu ako tak ta klima zacala chladit, interier uz mal dole ale 3 stupne celzia, tak som sa tesil na cestu nazad ze bude lepsie. Na konecnej vypnuty motor a zavrete okna, a na nastupnej sauna. Cize klima opat na plne gule a zas s prehriatym vzduchom, a nedostatocny vykon. Nebolo by vhodne pocas letnych mesiacov ked je prikaz zapinat klimu nad 25, vozy s klimou budu mat zakaz vyoinat motor? Rovnako by nepomohlo pri NB18 dat folie na okna? Idealne ako ma 4921....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement