S takýmito maľovánkami na podklade plochej googlovskej mapy sa len strápňuješ. A toto je najhorší postup aký môže byť nakoľko, ovplyvňuješ verejnú mienku (a bohužiaľ aj mienku internetových odborníkov vr. kubáčkovcov). Po prvé vynechal si Hlavnú stanicu a tým aj sen všetkých kubáčkovcov o jedine vhodnom prestupe na jednej hrane. Po druhé napojenie novej koľaje do lamačského zhlavia nie je také jednoduché ako to ty vidíš.
Vzhľadom na urbanizované územie v celom priestore vymedzenom Predstaničným námestím, Pražskou a Šancovou ulicou musí byť navrhovaná trať (tak ako je nakreslená červene) vedená už v podzemí t.j. do tunela (NOVÉHO - dvojkoľajný alebo dva jednokoľajné) sa musí dostať už niekde v úseku medzi zast. Železná studienka a lamačské portály existujúcich tunelov, t.j. musí tam byť zriadená výhybňa s príslušnými koľajovými spojkami. T.j. v priestore Hlavnej stanice (kde začína tvoja nová trať) musí byť už hodne pod úrovňou terénu ale nie pod úrovňou koľajiska ale pod úrovňou križovatky pri SAV-ke a to je šéfe už hóóóódne hlboko. A tak isto hodne hlboko musí byť aj druhý koniec tvojej novej trate v lokalite Filiálka. Skúsil si zistiť, či dĺžka Tebou navrhovanej trasy postačí pri dodržaní maximálne povoleného pozdĺžneho sklonu a netreba ju predĺžiť. Alebo stačí hodiť do pľacu nejakú kresbičku a som za múdreho. A o variante hlavovej stanice zrejme Filiálka píšeš ako o „úplnom nezmysle ktorý prináša takmer výlučne negatíva a dopravu v Bratislave by masívne zhoršil“. Chýbajú však relevantné argumenty pre toto tvrdenie. Ak by ale boli na úrovni tej kresbičky novej trate, tak debata by bola značne úbohá.
Počul som takú legendu (neviem či je pravdivá) o Frešovi trieskajucom do stola a vykrikujúcom že jeho žiadne štúdie o efektivite nezaujímajú a my tu Filiálku proste potrebujeme
On je fundamentálny rozdiel medzi Filiálkou s pokračovaním v podobe nejakeho Stadtbahnu a Filiálkou ako hlavovou stanicou.
Prvé je pekná predstava a mohla by mať pozitívne dopady na dopravu v Bratislave, za predpokladu že Stadtbahn by bol napojený aj na smer Lamač, nie len do Petržalky ako bolo navrhované. Kedysi som si niečo také, vrátane presunu Hlavnej stanice na Nivy kreslil: https://drive.google.com/open?id=1fLw4_91VQeAjQ6vbSOnWzep0v-iFhMfw&usp=sharing (etapa I je nevyhnutný predpoklad na to aby to mohlo fungovať, etapy II a III sú doplnkové)
Problém je že by išlo o extrémne drahý projekt a momentálne na to nie sú peniaze z lokálnych prostriedkov a ani cost-benefit analýza zrejme nevýjde (resp. pri TEN-T nevyšla) tak aby sa to mohlo financovať zo zdrojov pričetne hospodáriacich inštitúcií. Ani neviem či existujú programy z ktorých by niečo také šlo financovať a je v nich taký objem aby sa takýto monster-project zaplatil.
Ten druhý variant s hlavovou stanicou je úplný nezmysel, ktorý prináša takmer výlučne negatíva a dopravu v Bratislave by masívne zhoršil.
Nemohla, lebo plánované financie nestačili ani na polovicu. Navyše, proti Filiálke bol aj Jaspers. U nás ju (takmer) všetci chceli, ale keď bolo potreba preukázať jej efektívnosť, tak zrazu nikoho nebolo.
(Bol som na pár stretnutiach, tak viem o čom hovorím).
Akcia Stuttgart ako si pamätám niekedy v roku 2010 sa preslávila obrovskými masovými protestami proti prestavbe stanice ktorá vyvolala rozsiahle asanácie a výrub stromov. Inak je to stanica na známej trase TEN-T európsky koridor 17 u ktorého cieľovou stanicou bola Bratislava (vr. výstavby Filiálky). Zaujímavé je, že tam proti výstavbe boli občania a presadzovali to železnice a u nás boli proti výstavbe železnice na čele s vtedajším riaditeľom sekcie železničnej dopravy na ministerstve- Ing. Kubáček. A dnes nám Reming ponúka realizáciu Filiálky v akomsi paškvilnom prevedení. Už mohla byť v prevádzke pár rokov.
tak zas vies ako, v autoritativnych systemoch sa proste zaveli ze to bude takto a celu tu byrokraciu mas v podstate vynechanu... takze aj relativne technicky komplikovane veci mozu byt zrealizovane v priebehu 1-2 rokov od rozhodnutia... na druhu stranu ak ta "vyssia autorita" rozhodne ze bude robit zrovna nieco u teba alebo v tvojej blizkosti, tak mas proste smolu a nic s tym nespravis a ked budes nieco namietat tak sa ti este moze pritrafit ze pojdes nutene muklovat na danu stavbu....
Dĺžka konania je špecifický problém Slovenska, kde musí projekt prejsť trojnásobným posudzovaním (ŽP, územné, stavebné). Potom jasné, že keď sa dá trikrát niečo namietať, tak sa to natiahne. Pliesť do toho nejaké antidemokratické demagógie ozaj nie je namieste.
A ktoré sú to západoeurópske krajiny, Viedeň nespomínaj to je stredoeurópska krajina. Inak tam zbúrali kompletne skoro jednu celú mestskú štvrť a hlavne línie tých dvoch tratí ktoré sa preťali v novej hlavnej stanici boli historicky tak šťastne vedené, že ich priesečník bol v lokalite ktorú bolo možné "obetovať". A obe pôvodné stanice mali koľaje na tej istej výškovej úrovni. Takže na také riešenie mali, ako sa tomu hovorí aj vhodné "geomorfologické" podmienky. Porozmýšľaj trochu. A ak nevieš o čo ide, postav sa na koniec nástupišťa pri kolaji č.1 smerom na Trnavu a pozri sa na Filiálku a prípadne aj na Petržalku a možno pochopíš čo sú vhodné a nevhodné geomorfologické podmienky. A čo je možné a čo je nemožné.
Teraz snívam alebo sa naozaj veci pohli k lepšiemu?
Ešte by to chcelo doriešiť nízkopodlažné prestupy na hrane, keďže chýba spojenie Obchodná - Blumentál - Trnavské mýto. L9 by mohla zastavovať v oboch smeroch na Kamennom námestí aj SNP, aby sa tento smer pokryl aspoň naokolo bližšie.
A keď ideš na Patrónku od Senca napr. na pol deviatu, tak máš na hlavnej stanici 25 minút na prestup. Čo je približne toľko, koľko trvá zvyšok cesty.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
akela
S takýmito maľovánkami na podklade plochej googlovskej mapy sa len strápňuješ. A toto je najhorší postup aký môže byť nakoľko, ovplyvňuješ verejnú mienku (a bohužiaľ aj mienku internetových odborníkov vr. kubáčkovcov). Po prvé vynechal si Hlavnú stanicu a tým aj sen všetkých kubáčkovcov o jedine vhodnom prestupe na jednej hrane. Po druhé napojenie novej koľaje do lamačského zhlavia nie je také jednoduché ako to ty vidíš.
Vzhľadom na urbanizované územie v celom priestore vymedzenom Predstaničným námestím, Pražskou a Šancovou ulicou musí byť navrhovaná trať (tak ako je nakreslená červene) vedená už v podzemí t.j. do tunela (NOVÉHO - dvojkoľajný alebo dva jednokoľajné) sa musí dostať už niekde v úseku medzi zast. Železná studienka a lamačské portály existujúcich tunelov, t.j. musí tam byť zriadená výhybňa s príslušnými koľajovými spojkami. T.j. v priestore Hlavnej stanice (kde začína tvoja nová trať) musí byť už hodne pod úrovňou terénu ale nie pod úrovňou koľajiska ale pod úrovňou križovatky pri SAV-ke a to je šéfe už hóóóódne hlboko. A tak isto hodne hlboko musí byť aj druhý koniec tvojej novej trate v lokalite Filiálka. Skúsil si zistiť, či dĺžka Tebou navrhovanej trasy postačí pri dodržaní maximálne povoleného pozdĺžneho sklonu a netreba ju predĺžiť. Alebo stačí hodiť do pľacu nejakú kresbičku a som za múdreho. A o variante hlavovej stanice zrejme Filiálka píšeš ako o „úplnom nezmysle ktorý prináša takmer výlučne negatíva a dopravu v Bratislave by masívne zhoršil“. Chýbajú však relevantné argumenty pre toto tvrdenie. Ak by ale boli na úrovni tej kresbičky novej trate, tak debata by bola značne úbohá.