Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: akela #230255:
Autor tejto idey ju vytvoril vo svojom voľnom čase a zadarmo. Teda nie je jeho povinnosťou skúmať, či je jeho návrh realizovateľný, keď si na to v dnešnej dobe investori objednávajú drahé štúdie.

Mne osobne sa táto vízia páči aj kvôli tomu, že Nivy majú ideálnu polohu na novú hlavnú stanicu - nové centrum bude obslúžené priamo, to historické je v pešej dostupnosti, priama nadväznosť na autobusovú stanicu a celkovo povrchovú dopravu.

Ešte jedna laická otázka: Ako sa riešil odvoz zeminy v iných mestách pri razení metra?
Reakcia na: 810zssk #230250:

Neboj sa rozklikal som a ľutujem svoju námahu. Ale aj Tvoju, je to fakt fantasmagória. Nehnevaj sa ale ani za mak reálnosti v tom nie je. Tá Tvoja nová hlavná stanica „NIVY“ by mala asi tak cca koľko koľají ? Asi by mala byť podzemná, užitočná dĺžka koľají min. 400 m + koľajové zhlavia na oboch koncoch min. po 200 m, vieš si predstaviť technickú náročnosť a financie na jej realizáciu razeným spôsobom t.j. s minimálnym zásahom na povrch územia. A odvoz státisícov kubíkov zeminy z centra mesta po uličnej sieti. Aj ideová koncepcia musí byť reálne realizovateľná. Ak už na úvod budeme vzlykať, že no to nebudeme mať peniaze tak sa nič nespraví a ani sa nič nepripraví. Ale reálnosť treba mať vždy na pamäti.
Reakcia na: Ámos #230252:
Je to mozne. V takom pripade potom pre Filialku nevidim ziaden potencial.
Reakcia na: Ámos #230252:
Však ozubnica, nie? 😁
Reakcia na: 810zssk #230251:
Tam by muselo byt take stupanie, ze trat by sa skutocne mohla zapojit az niekde v priestore Patronky.
Reakcia na: Ámos #230249:
Tak ono by to od SAVky mohlo stupat postupne a napojit sa teoreticky az za tunelom, nie priamo v zhlavi dnesnej Hlavnej stanice (ktorej povodne kolajisko by beztak sluzilo len pre nakladnu dopravu). Ako hovorim, ide len o ideu toho co by to malo obsluzit, konkretna trasa by uz musela byt pripravena niekym kvalifikovanejsim 🙂
Reakcia na: akela #230246:
"Po prvé vynechal si Hlavnú stanicu a tým aj sen všetkých kubáčkovcov o jedine vhodnom prestupe na jednej hrane." - Nevynechal, ak si to rozklikas, zistis ze novou hlavnou stanicou su tam Nivy do ktorej je po dostavani vsetkych etap mozne dostat vlaky zo vsetkych trati veducich do Bratislavy, cize prestupne vazby zostavaju zachovane.

Co sa zvysku tyka, prilis to analyzujes. Nejde o nejaky technicky vykres, ale o ideovu koncepciu vedenia nejakeho bratislavskeho Stadbahnu, ktory by dostal vlaky do centra a zaroven nerozbijal dopravu. To trasovanie nemusi byt dodrzane na meter, ale mozu v nom byt robene male zmeny. Klucove je tam Ucko z Predmestia cez Filialku, Nivy a centrum niekam do Lamaca + trat cez Prievozsku do Biskupic. Zaroven, ako som uz napisal, je to v prvom rade fantasmagoria, lebo na nieco taketo v dohladnej dobe nebudu peniaze.
Reakcia na: 810zssk #230244:
Ako chces napojiť trať popod Stefanikovu na existujucu trat na Hlavnej šťanici? 🤨
Reakcia na: akela #230246:
Táto maľovánka má rovnakú hodnotu, ako jeden s navrhovaných/posudzovaných? variantov v Štúdii BA uzla, ktorý navrhoval "obchvat"z Devínskej Novej Vsi do Rusoviec popod Devínsku Kobylu a cez územie Rakúska. Akurát táto maľovánka nestála ani euro.
Reakcia na: 810zssk #230245:
Na takom stretnutí som (žiaľ) nebol. 😁

Na stretnutia k Filiálke som chodiť ešte v čase (rok 2008), kedy sa pripravovala DUR, a kedy narástli náklady z pôvodných 18 mld. Sk na 36. Neskôr, keď už prebiehali rokovania s Jaspersom (po 2011) som bol asi 2 či 3x, ale keďže som nebol bezvýhradný priaznivec Filiálky, tak ma tam neskôr prestali posielať úplne.
Reakcia na: 810zssk #230244:

S takýmito maľovánkami na podklade plochej googlovskej mapy sa len strápňuješ. A toto je najhorší postup aký môže byť nakoľko, ovplyvňuješ verejnú mienku (a bohužiaľ aj mienku internetových odborníkov vr. kubáčkovcov). Po prvé vynechal si Hlavnú stanicu a tým aj sen všetkých kubáčkovcov o jedine vhodnom prestupe na jednej hrane. Po druhé napojenie novej koľaje do lamačského zhlavia nie je také jednoduché ako to ty vidíš.

Vzhľadom na urbanizované územie v celom priestore vymedzenom Predstaničným námestím, Pražskou a Šancovou ulicou musí byť navrhovaná trať (tak ako je nakreslená červene) vedená už v podzemí t.j. do tunela (NOVÉHO - dvojkoľajný alebo dva jednokoľajné) sa musí dostať už niekde v úseku medzi zast. Železná studienka a lamačské portály existujúcich tunelov, t.j. musí tam byť zriadená výhybňa s príslušnými koľajovými spojkami. T.j. v priestore Hlavnej stanice (kde začína tvoja nová trať) musí byť už hodne pod úrovňou terénu ale nie pod úrovňou koľajiska ale pod úrovňou križovatky pri SAV-ke a to je šéfe už hóóóódne hlboko. A tak isto hodne hlboko musí byť aj druhý koniec tvojej novej trate v lokalite Filiálka. Skúsil si zistiť, či dĺžka Tebou navrhovanej trasy postačí pri dodržaní maximálne povoleného pozdĺžneho sklonu a netreba ju predĺžiť. Alebo stačí hodiť do pľacu nejakú kresbičku a som za múdreho. A o variante hlavovej stanice zrejme Filiálka píšeš ako o „úplnom nezmysle ktorý prináša takmer výlučne negatíva a dopravu v Bratislave by masívne zhoršil“. Chýbajú však relevantné argumenty pre toto tvrdenie. Ak by ale boli na úrovni tej kresbičky novej trate, tak debata by bola značne úbohá.
Reakcia na: Valec #230242:
Počul som takú legendu (neviem či je pravdivá) o Frešovi trieskajucom do stola a vykrikujúcom že jeho žiadne štúdie o efektivite nezaujímajú a my tu Filiálku proste potrebujeme 😁
Reakcia na: akela #230241:
On je fundamentálny rozdiel medzi Filiálkou s pokračovaním v podobe nejakeho Stadtbahnu a Filiálkou ako hlavovou stanicou.

Prvé je pekná predstava a mohla by mať pozitívne dopady na dopravu v Bratislave, za predpokladu že Stadtbahn by bol napojený aj na smer Lamač, nie len do Petržalky ako bolo navrhované. Kedysi som si niečo také, vrátane presunu Hlavnej stanice na Nivy kreslil: https://drive.google.com/open?id=1fLw4_91VQeAjQ6vbSOnWzep0v-iFhMfw&usp=sharing (etapa I je nevyhnutný predpoklad na to aby to mohlo fungovať, etapy II a III sú doplnkové)

Problém je že by išlo o extrémne drahý projekt a momentálne na to nie sú peniaze z lokálnych prostriedkov a ani cost-benefit analýza zrejme nevýjde (resp. pri TEN-T nevyšla) tak aby sa to mohlo financovať zo zdrojov pričetne hospodáriacich inštitúcií. Ani neviem či existujú programy z ktorých by niečo také šlo financovať a je v nich taký objem aby sa takýto monster-project zaplatil.

Ten druhý variant s hlavovou stanicou je úplný nezmysel, ktorý prináša takmer výlučne negatíva a dopravu v Bratislave by masívne zhoršil.
Reakcia na: akela #230241:
"Už mohla byť v prevádzke pár rokov."

Nemohla, lebo plánované financie nestačili ani na polovicu. Navyše, proti Filiálke bol aj Jaspers. U nás ju (takmer) všetci chceli, ale keď bolo potreba preukázať jej efektívnosť, tak zrazu nikoho nebolo.
(Bol som na pár stretnutiach, tak viem o čom hovorím).
Reakcia na: Mike #230231:

Akcia Stuttgart ako si pamätám niekedy v roku 2010 sa preslávila obrovskými masovými protestami proti prestavbe stanice ktorá vyvolala rozsiahle asanácie a výrub stromov. Inak je to stanica na známej trase TEN-T európsky koridor 17 u ktorého cieľovou stanicou bola Bratislava (vr. výstavby Filiálky). Zaujímavé je, že tam proti výstavbe boli občania a presadzovali to železnice a u nás boli proti výstavbe železnice na čele s vtedajším riaditeľom sekcie železničnej dopravy na ministerstve- Ing. Kubáček. A dnes nám Reming ponúka realizáciu Filiálky v akomsi paškvilnom prevedení. Už mohla byť v prevádzke pár rokov.
Reakcia na: Viko #230239:
tak zas vies ako, v autoritativnych systemoch sa proste zaveli ze to bude takto a celu tu byrokraciu mas v podstate vynechanu... takze aj relativne technicky komplikovane veci mozu byt zrealizovane v priebehu 1-2 rokov od rozhodnutia... na druhu stranu ak ta "vyssia autorita" rozhodne ze bude robit zrovna nieco u teba alebo v tvojej blizkosti, tak mas proste smolu a nic s tym nespravis a ked budes nieco namietat tak sa ti este moze pritrafit ze pojdes nutene muklovat na danu stavbu....
Reakcia na: si #230238:
Dĺžka konania je špecifický problém Slovenska, kde musí projekt prejsť trojnásobným posudzovaním (ŽP, územné, stavebné). Potom jasné, že keď sa dá trikrát niečo namietať, tak sa to natiahne. Pliesť do toho nejaké antidemokratické demagógie ozaj nie je namieste.
Reakcia na: Ma178rek #230237:
ono to je prave problem "demokratickych" krajin, ze adminstrativa okolo stoji omnoho viacej casu ako samotne technicke riesenie...
Reakcia na: N/A #230232:
pri všetkej úcte neviem čo chcú toľko robiť, myslím že koniec roka 2022 by bol tiež stíhateľný ale bohvie 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.