Reakcia na: akela #230255:
Autor tejto idey ju vytvoril vo svojom voľnom čase a zadarmo. Teda nie je jeho povinnosťou skúmať, či je jeho návrh realizovateľný, keď si na to v dnešnej dobe investori objednávajú drahé štúdie.Mne osobne sa táto vízia páči aj kvôli tomu, že Nivy majú ideálnu polohu na novú hlavnú stanicu - nové centrum bude obslúžené priamo, to historické je v pešej dostupnosti, priama nadväznosť na autobusovú stanicu a celkovo povrchovú dopravu.
Ešte jedna laická otázka: Ako sa riešil odvoz zeminy v iných mestách pri razení metra?
akela
Akcia Stuttgart ako si pamätám niekedy v roku 2010 sa preslávila obrovskými masovými protestami proti prestavbe stanice ktorá vyvolala rozsiahle asanácie a výrub stromov. Inak je to stanica na známej trase TEN-T európsky koridor 17 u ktorého cieľovou stanicou bola Bratislava (vr. výstavby Filiálky). Zaujímavé je, že tam proti výstavbe boli občania a presadzovali to železnice a u nás boli proti výstavbe železnice na čele s vtedajším riaditeľom sekcie železničnej dopravy na ministerstve- Ing. Kubáček. A dnes nám Reming ponúka realizáciu Filiálky v akomsi paškvilnom prevedení. Už mohla byť v prevádzke pár rokov.