Len aby to nedopadlo tak, že z 2x2 súprav urobia 1x3 s argumentom, že je kapacitnejší vlak, tak stačí aby chodil nie 1x8min ale už len 1x16min alebo obdobne
Ja teda električkám príliš nerozumiem, ale ak ma pamäť neklame, tak sa tu viackrát rozoberalo, že spriahnuť 2xK2S sa nedá kvôli absencii mnohočlena a 3xT6 potrebuje výnimku kvôli dĺžke súpravy...
Žasnem 2x sa to testovalo a v pohode. Kritické body sú dávno známe. Keď to navrhnem pár rokov dozadu, som šotocvok, idiot a podobne, laminátor by si tu už volačo našiel Ale keď navrhne vallo,, D3k0 nejak sa hneď prikloní. Ach jaj
Ale áno, akurát keď to zvládneme 3xT6 (48m), tak je načase oživiť šotosen 2xK2S (44m) kde by konečen hromada kačíc našla v BA využitie...
A ktoré z tých miest má porovnateľnú veľkosť, plochu , hustotu osídlenia a rozpočet s Bratislavou, ty samozvaný pseudoexpert? A čo do toho furt montuješ Kubáčka, ty zakomplexovaný idiot? Máš z neho nejakú traumu? Nezobral ťa v detstve do šotoklubu?
Presne táto otázka ma napadla vo Viedni, kde mi na Sudtiroler Platz pre očami zdrhla súprava mesta, pričom sme zostali na nástupišti asi traja, a do 4 minút, kým prišla ďalšia, sa nástupište naplnilo tak, že sme slušne zapratali 8 vozňov. Taký koncentrovaný dopyt v BA nikde nie je.
Zabúdaš na počet obyvateľov a hustotu osídlenia v tebou spomenutých mestách, Bratislavu môžeš porovnávať tak akurát s Brnom.
Inak, všetkým snílkom o metre, ktoré v Bratislave samozrejme netreba dávam tú istú otázku už niekoľko rokov - kde je podľa teba natoľko významný prepravný prúd cestujúcich, že sa oplatí budovať tunel podzemnej železnice s prepravnou kapacitou 1500-2000os. vo vlaku/90s, a nestačí tam električka s kapacitou 150-200os. vo vlaku/90s? Treba vybudovať nové a opraviť súčasné trate električky so zabezpečením preferencie voči cestnej doprave na radiále a odrazu zistíme, že tá električka dokáže dosiahnuť prepravnú rýchlosť metra, a za štvrtinovú cenu, navyše s postačujúcou prepravnou kapacitou...
tak sa nám núkajú nejaký experti z akejsi "Deloitte" ktorí odporúčajú Bratislave riešiť dopravu povrchovou MHD a hlavne samostatnými jazdnými pruhmi pre BUSy. A ako vzor si vybrali niektoré mesta kde to vraj funguje. Nuž typický "kubáčkovský" prístup. Problém hodne a vhodne zjednodušili - skrátka podstatné veci zatajili, tak aby im ich hlboké myšlienky vyšli. Vychvaľujú niektoré mestá kde to vraj funguje, takže "kubáčkovcom" pripomínam :
Toronto - má metro s dlžkou tratí 80 km a 75 staníc
Berlín - má metro s dĺžkou tratí 150 km a 170 staníc
Londýn - má metro s dĺžkou 400 km a 270 staníc
Varšava - má metro s dĺžkou 25 km a 30 staníc
Takže tak to funguje na povrchu "dobre", keď nosným systémom je podpovrchový koľajový systém. Bratislava zobuď sa konečne, hlavne to treba vysvetliť týmu Vallóóóó vr. dopravným expertom na magistráte.
Úloha vodiča, pokladníka a znalca užívateľských produktov nie je buzerácia? Podľa mňa je to skôr v tom, že v prímestskej doprave sa na rozdiel od mestskej, dá hrať s obehmi a optimalizáciami.
Samozrejme, že princíp "vozidlo musí oddychovať s vodičom" by sa dal eliminovať aj tu.
Len je divné, že všetky tie mestá, vymenované ako dobré, majú koľajovú dopravu a chválu verejnej dopravy v Kolumbii a Brazílii akosi nepočuť. Takže keď chceš trollovať, priprav si aj trollgumenty.
Krpatá krajinka ale nedostatkov ako keby sme mali veľkosť ZSSR
To, čo si uviedol s tým počítaním poplatku za cestu je pravda. To je aj dôvod prečo sa pýtam a neuvádzam to ako jediné riešenie a už vôbec nie správne. Ponechal by som to teda na platenie za presne to, čo prejdeš a nie môj špekulatívny "vzorec".
Pri ZŤP je otázne, že či každý ZŤP môže viesť cmv. Sú aj také diagnózy, kde to nie je možné. Nerozumiem ale, že čo presne máš na mysli, že čo má zapríčiniť negatívny efekt.
Problém s vykonaním infraštruktúrnych opatrení pre riešenie problému IAD a VHD spočíva v tom, že v časoch keď sa už mali pripravovať projekty (minimálne 10 rokov nazad), tak namiesto toho ako sa to dá a že peniaze nájdeme, znelo ako sa to nedá a že peniaze nie sú. No bohužiaľ, keď pokušenie do projektov prihadzovať 40-60% "motivačný príspevok" nedokáže skoro nikto prelomiť (ak dokáže, tak projekt mu neschvália), tak je to jasné prečo peniaze niesú. Nuž a na "ťažko to ide / nedá sa" poviem toľko, že každá stavba má základný kameň a ten treba položiť ak chceme aby niečo stálo. Čím neskôr sa začne, tým neskôrbude výsledok a tým neskôr aj benefity výsledku. Pri navyšovaní objemu výkonov vo VHD treba poriešiť aj dostatok techniky, tá sa dá ale kúpiť. Lenže nedá sa kúpiť zmýšľanie ľudí, aby bol úspešný personálny nábor na obsadenie nových turnusov, ktoré vzniknú pridaním spojov. Bohužiaľ manažéri v doprave čakajú, že ľudia sa pretrhnú za zodpovednú prácu za 500-600 čistého a so zrážkami zo mzdy počas prestojov. V DPB a Slovak Lines sú platy vraj nad mieru solídne oproti tomu, čo na výplatnú pásku dostávajú už za "rohom" v TTSK a NRSK šoféri. Bohužiaľ, tu si musí objednávateľ ustriehnúť to, aby peniaze, ktoré platí dopravcovi šli na zabezpečenie dopravných služieb a ich rozvoja. Pod tým si predstavujem, že peniaze čo podniku zvýšia sa použijú na modernizáciu dielní, navyšovanie miezd, motivaxné a vernostné príspevky, a atraktívny sociálny program pre zamestnancov. Aby mi ten zamestnanec vydržal do dôchodku a aj v tom dôchodku v zdraví požil aspoň 20-25 rokov.
Ak ale nové vedenie mesta neuspeje pri posilnení ponuky VHD a príp. netrafia tie správne linky (čo dúfam dnes sú relevantné dáta u DPB a DPB bude s vedením mesta aktívne spolupracovať), tak to bude vlastný gól a nedobrá vizitka. Ale všetko je našťastie otvorené a pred nami
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tomas.ryan