Hmm, to ja nemozem urobit, kedze mi zamestnavatel prispieva na cestovne a preto mu musim potvrdenie o zaplateni odovzdat. Potvrdenka je ale aj tak vytlacena na "termo" papieri, to by mi vydrzala jeden rok v penazenke?
Ja osobne to robim tak, ze si vzdy tu potvrdenku co mi da prelozim a vrazim do obalu s tramvajenkou. Potom nemam problem kedy mi konci platnost a nemusim sa trepat niekde do DPB si to ocheckovat
Hehe, pekne si to napisal. Inak ten mysticky blesk je iba kratkodobe rapidne zvysenie napatia. Vrbusta by to mozno trochu koplo, ale narozdiel od toho, keby bolo v troleji 600V stale by mal vacsiu sancu rozchodit to... I ked v soku by bol asi riadnom
Co sa tyka trolejbusu, tak vaznejsie poskodenie snad hrozi skor statickemu menicu a takym veciam - predsalen elektronike to iste vadi viac, ako smradlavym stykacom, aj ked aj elektronika sa da samozrejme urobit blbuvzdorna. Na starej odporovej kachne mozes sekcie zvarat jedna radost. Ono samotna ta iskra a sleha vznika defacto indukcnostou cesty, kadial prud ide (draty+trombelus+neviemco ). Minimalne ti to dobre pozvara uhliky a vyklepe vlcakov
Velmi dobre vravis! Stalym zakaznikom by sa fakt mohla pokuta odpustit. Kazdy je len clovek a ma pravo zabudnut.
Ked hovoris o milej skusenosti s pracovnikmi DPB.... Vo stvrtok po ceste z FEIky do roboty som sa na Obchodnej zastavil kupit si tramvajenku, nakolko som ju mal posledny den. Okrem noveho, priestrannejsieho dizajnu ma prekvapila teta za okienkom napravo. Najprv tam stal taky yebnuty deges, ktory do nich hucal, preco mu musia menit kartu a preco by mal platit 160Sk a pod... Kupodivu mu vsetko pekne vysvetlila, s kludom... v snahe zakaznika upokojit. Ten trotel tam este chvilu nieco frflal, takze drzal okienko (kvoli nemu som potom nestihol 9ku ). Ked som presiel na radu ja, slusne som pozdravil. Teta sa na mna usmiala, pozdravila ma (!) a opytala sa, co to bude. Potom si vypitala zdvorilo (cize s pouzitim slovicka "prosim" !) danu sumu a este zdvorilejsie mi dala moju kartu a potvrdenku. Kedze tam nikto necakal, tak som sa jej este na pol minutky prihovoril a pokecali sme o tom, aky su niektori vlcaci yebnuti . Ale z celeho nakupu elektricenky som mal velmi dobry dojem - fakt sa ta pani spravala tak, ako sa patri (ako napr. ked sme boli v infokancelarii DPmB v Brne). Kiez by taki boli vsetci zamestnanci DPB.... to by sa nam cestovalo s radostou .....
Hmm, to by bolo fajn, keby DPB namiesto pokuty najprv prehodnotil minulost svojho zakaznika co sa tyka kupovania elektriceniek. Ale to by muselo platit: Nas zakaznik - nas pan. :-|
Pri tomto hesle ma napadlo: Pred 2 rokmi v Batovi v Danubii som priniesol poskodene topanky 2 dni po vyprsani 6-mesacnej zaruky. Kedze bola prave sobota, predavacka mi povedala, ze mam prist v pondelok, ked tam bude veduca. V pondelok som dostal spat svoje peniaze.
Pokial viem, tak overit platnost elektricenky je mozne na vsetkych predajnych miestach. Co je ale zle, je to, ze po pracovnom case si moze cestujuci uz len piskat a dufat, ze mu platnost este nevyprsala.
Okrem spominaneho trhnutia jazdou to vobec nerobi dobre elektrickej vyzbroji, nakolko ten blesk sa prenasa cez vsetky jej komponenty az do trakcneho motoru. Dalsia vec je to, ze ak by sa v nasledujucom useku pracovalo na vrchnom vedeni, tak ten vrbust, co tam prave montuje na tom parovode, by dostal kratkodobo 600 V a to by asi prijemne nebolo.
Tusim to elektricky odpoji vsetky silnoprudove obvody, funguju iba pomocne 24 V. Vysvetlenie: Ked vykape prvy voz v suprave, tak zvycajne ostane 24 V OK. Tak sa iba vypne silnoprudova cast, riadiaci pult ostane zapnuty z bateriek. Suprava sa potom sama moze dostat do vozovne, bez nutnosti kuplovat. Podmienkou su dobre baterky, ale zvycajne to po vozovnu dojde skor, kym uplne vykapu. Totiz aj radic nieco zozere + straty v prenose, etc... Ked vykape zadny voz tak je to jednoduchsie. Staci ho vypnut, odbrzdit a odide to v pohode. Ale IQ niektorych vodicov je take, ze vsetko by ihned kuplovali.
Ja osobne by som navrhol, ze ak si zakaznik zabudne kupit elektricenku a pravidelne si ju kupuje (co sa da rychlo zistit z databazy), tak by mu to mali odpustit, lebo urcite to nespravil umyselne. V anglictine je na to pekny vyraz, GOODWILL (nem. KULANZ). Osobne ked v praci rozhodujem o tom, ci zakaznik dostane vymenu aj po zaruke, tak sa to snazim vzdy vyriesit, do dvoch tyzdnov od vyprsania zaruky to mozem napisat aj ja, pri dlhsom case konzultujem nadriadeneho. A viete co? Da sa to! Lenze kym si DPB zacne cenit zakaznikov, tak to potrva, lebo on ich doslova vyhana.
Ale mam velmi milu skusenost s vypravnou Krasnany. Moja mama mi povedala, ze v elektricke stratila podklady do prace. Samozrejme nevedela ani linku, poradie uz vobec nie a cislo voza jej nic nehovori. Akurat mi povedala, ze to bolo v elektricke co ide do Race (teda vypravenej z Krasnan). Zavolal som na vypravnu ET Krasnany a spytal som sa, ci tam nahodou niektory vodic nedovzdal nalez, popisal som ako vyzera. Mila pani na druhom konci telefonu ma poprosila aby som pockal, isla kuknut. Po chvilke mi oznamila, ze to tam bohuzial nemaju. Aj tak som jej podakoval za snahu. Bol som ohureny jej reakciou: "Ved na to sme tu, dufam ze sa Vam to podari najst, mozno je to niekde inde". Podakoval som sa este raz a zazelal prijemny vikend. Ta osoba to u mna vyhrala, mile vystupovanie, ochota riesit problem!, nie ako moja skusenost s predavackou ICK na Hodzovom nam. v podchode (brrr). Takze nie je vsetko take zle, ale toho dobreho je malo, resp. ludia to castokrat ani nevidia. Nakoniec sa tie podklady nasli v Tescu na Kamennom nam., kde mama tiez volala.
Čo sa týka úsekových deličov, jazdiť cez ne so zapnutou jazdou samozrejme nie je zakázané len kvôli tomu, že cestujúcim by vadilo trhnutie trolejbusom. Je to preto, že sa tým riskuje vážne poškodenie trolejbusu. Ale nič viac presnejšie napísať neviem, na to sú tu iném, fundovanejšie hlavy.
Inak, aj mne by sa zišli nejaké úvodné lekcie do sveta techniky, elektriny a pod. Veľmi túžim sa vzdelať v tejto oblasti, no predpokladám, že na pripravované stretnutia v tomto smere sa nedostavím (412 km, predsa len trochu moc...).
Neviem, nakolko je to aplikovatelne aj na bratislavsku prevadzku (vzhladom na normalizacne tendencie v minulosti mozno aj celkom dost), ale na stranke http://www.prazsketramvaje.cz/navesti.html je to celkom pekne popisane.
Chodievam cez tunel denne a jedna elina ide pomaly a ina zase tak, ze sa citim aspon na chvilku ako v metre
To iste je aj v tom nestastnom obluku pri Riviere. Niektori vodici idu tade krokom a ini len slabo pribrzdia. Nechapem, preco je v tomto mieste vlastne taky prudky obluk, ked sa trat pokojne mohla strihnut blizsie k budove mestskeho uradu. :-|
Andy: vdaka za vycerpavajuci vyklad tych znaciek,hned sa mi bude lepsie spavat. Ak vsak tie znacky znamenaju to co hovoris, tak potom by sa teda tunelom malo jazdit rychlostou 10 kmh . Realita je vsak obycajne taka, ze sa ticho modlievam,aby sme v plnej rychlosti po najazde na tie zlomene kolaje neboli katapultovani do toho vysokotlakoveho potrubia
Preciarknuty stvorcek zrejme bude zrusenie rychlostneho obmedzenia. Ale na tuto otazku by ti ako velky znalec dopravy asi najlepsie odpovedala rychlikova laminatka
Mail je napr. spectre@imhd.sk ... neviem, co ti na tom nefunguje . Neviem si vysvetlit, preco ti to nejde. Preistotu skusaj este raz.
Co sa tyka fotografii, samozrejme, moze prispiet hocikto. Avsak fotky musia splnat iste zakladne kvalitativne parametre, aby nedegradovali uroven stranky. Netreba teda cakat, ze ti uverejnime 100% fotiek. Len tie velmi pekne (alebo velmi zaujimave ). Ak mas pekne fotky, kazdopadne sa ozvi, nieco urcite vyberieme...
Ja som clenom laickej verejnosti, takze mozes byt trochu konkretnejsi?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pista