Teraz skúsim byť stručnejší: Niekde som si nechtiac vypočul od iných cestujúcich kritiku na zmeny v cestovných poriadkoch Slovak Lines od 19. 8. 2018 za zrušené priame spoje do / z Bratislavy. Kritici si odomňa nenechali poradiť, že práve prichádzajúci červený autobus ich môže odviezť na najbližšiu železničnú stanicu kde nadväzuje vlak do Bratislavy. Cestovný lístok až do Bratislavy (platný aj na vlak) by si mohli kúpiť už v autobuse, lebo je to integrovaná doprava. Navyše pravdepodobne by im ten lístok zopár minút platil aj na MHD v Bratislave...
Ich argument bol, že oni chcú ísť na autobusovú stanicu v Bratislave a nie na železničnú... A že oni chcú ísť do Bratislavy bez prestupu... Vodiča sa dokonca pýtali či ide do Bratislavy napriek tomu, že autobus bol jasne označený kam ide (inde)... Od ľudí v strednom veku som očakával iný prístup... Neviem ako to dopadlo: Ak zostali čakať na priamy spoj do Bratislavy v horúčave vonku na zastávke, tak to si museli počkať až 2 hodiny na spoj linky nezaintegrovaného dopravcu...
V tomto prípade dokonca bola prekvapujúco aj druhá alternatíva, ktorú som zistil až neskôr: V jednej obci bolo možné prestúpiť na druhý autobus (takisto Slovak Lines a samozrejme tiež na 1 cestovný lístok), ale takým spôsobom trvá cesta do Bratislavy o trochu dlhšie ako kombináciou autobus + vlak. Ale asi ani to by sa im nepáčilo, lebo by museli prestúpiť z jedného autobusu do druhého...
Ich argument bol, že oni chcú ísť na autobusovú stanicu v Bratislave a nie na železničnú... A že oni chcú ísť do Bratislavy bez prestupu... Vodiča sa dokonca pýtali či ide do Bratislavy napriek tomu, že autobus bol jasne označený kam ide (inde)... Od ľudí v strednom veku som očakával iný prístup... Neviem ako to dopadlo: Ak zostali čakať na priamy spoj do Bratislavy v horúčave vonku na zastávke, tak to si museli počkať až 2 hodiny na spoj linky nezaintegrovaného dopravcu...
V tomto prípade dokonca bola prekvapujúco aj druhá alternatíva, ktorú som zistil až neskôr: V jednej obci bolo možné prestúpiť na druhý autobus (takisto Slovak Lines a samozrejme tiež na 1 cestovný lístok), ale takým spôsobom trvá cesta do Bratislavy o trochu dlhšie ako kombináciou autobus + vlak. Ale asi ani to by sa im nepáčilo, lebo by museli prestúpiť z jedného autobusu do druhého...
Peon
Do nedávna takto aj SKAND Skalica keď premával linkou do Skalice aj v Bratislavskom kraji [Bratislava - Malacky - Studienka]. Pamätám si spred zopár rokov aj prímestskú linku do Šale, ktorú prevádzkovala tuším Arriva NItra a niektorí cestujúci ju využívali v Bratislavskom kraji v úseku "Bratislava - Senec - Reca". Pred zánikom to bol asi iba jeden spoj cez pracovné dni v každom smere.
Späť k SAD Trenčín: Je to tá ich dlhoročná linka "Bratislava - Myjava". Vykonáva to ich prevádzka Nové Mesto nad Váhom. Rýchlosťou a počtom zastávok to pripomína diaľkovú linku, ale je to prímestská linka.
ZÁHADA: Slovak Lines nejazdí na žiadnom úseku v Trenčianskom kraji. Tak ako sa za úsek v Bratislavskom kraji vyrovnávajú výkony keď nie bartrom? Úrad BSK to platí peniazmi Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja?
PS: Ešte mi napadlo k (nielen tu spomínanému) skomplikovanému spojeniu hlavne pre študentov z Dubovej do Trnavy ak si dobre pamätám: Nemohla by tak po novom jazdiť Arriva Trnava priamo tak ako do 18. 8. 2018 Slovak Lines? Samozrejme na objednávku od TTSK.