Ano, lenze tie autobusy v Nemecku pocas tych 8-10 rokov dostavaju normalnu udrzbu. Pozri sa ako vyzeraju vozy DPB po par rokoch prevadzky bez ohladu na znacku.
Nemôže byť problém v tom, že tie krátke premávajúce v okrajových častiach jazdili po horších vozovkách, a teda sa to podpísalo na stave skríň a podvozkov?
Presne tak, logiku by to malo skôr opačne, ak by sa kĺbové vozidlá, ktoré sú v prevádzke vystavené na vyťažených linkách omnoho väčšiemu náporu, boli vyraďované skôr ako krátke, z ktorých mnohé väčšinu svojej životnosti odjazdili po všelijakých Žabích majeroch. Odstaviť to všetko takto nárazovo nie je podľa mňa najšťastnejšie riešenie, ak sa dlhšie nebudú kupovať nové vozidlá, zasa nebude čo vypravovať. Potom budú zasa prenajímať z Banskej Bystrice?
Inak, čo sa týka Nemecka, ani tam sa s obnovou vozidiel všade neponáhľajú. Ešte tento rok som u mestského dopravcu v Bonne (BVG) videl v bežnej prevádzke niekoľko kusov mercedesov O 405 N a O 405GN vyrobených v rokoch 1998 - 1999, stav prirodzene zodpovedá ich veku, ale stále slúžia, a zďaleka nie iba v špičkách (viezol som sa takým po 21:00 hod.).
Nejaká logika by tu bola, solaris dal záruku (aj keď neviem či iba slovnú) na konštrukciu vozidla pri 15metrákoch 12 rokov. A skutočne, tie čo sa vyradili, boli po požiari. A ostatné čo viem, áno sú poruchové, ale skôr sa už kazí elektronika, hrejú sa, žerú viac prevádzkových kvapalín ako cng na 100 km, atď ... Ale rám aj interiér je na ich vek veľmi zachovalý, dokonca sa uvažovalo veľmi reálne o GO.
Pri sorkách BN o záruke na rám pevne pochybujem, a u NB18tiek z tých prvých 100 bola v priemere asi každá na vyváraní rámu v Libchavách. (Teda píšem v priemere = niektoré ani raz a niektoré aj dvakrát v polročných rozostupoch ...).
No neviem. Mercedesy sa určite nebudú 8-ročné vyraďovať. A asi ani kĺbové SOR-y - keďže za ne nie je náhrada. Aj v Nemecku jazdia autobusy 8-10 rokov a potom sa predávajú ďalej, ale nešrotujú sa. V Česku jazdia dlhšie ale i tak sa väčšinou autobusy i trolejbusy odpredávajú. Takže, nemôžem si pomôcť, je to plytvanie, ak sa kupujú autobusy, čo sú po 8 rokoch na odpis a nedajú sa ani predať. Podľa mňa sa vyraďujú preto, lebo sa nekúpila vhodná skladba autobusov, kúpilo sa veľa krátkych, ktoré netreba (tak sa na jednej strane plytvá) a málo dlhých, tak sa udržujú v prevádzkyschopnom stave autobusy staršie ako 1/4 storočia. A to nemá logiku. Neviem, kto ma mínuskuje, ale platí to, čo som napísal:
1. Buď sa kúpili zlé autobusy, že sú po 8-10 rokoch na odpis (predsa nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci). Plytvanie to je, ak sa kupujú zlé výrobky.
2. Alebo sú to dobré autobusy, tak potom, ak sa nepredajú, je to plytvanie, lebo sa zbavujeme použiteľných autobusov.
A nepíšte tu o múzeu. Múzeum tu bolo, keď jazdili 15-20-ročné "Vrakosy" a prastaré Ikarusy.
8-10-ročné autobusy nie sú "múzejné" kusy.
Nie je vám to nápadné, že by práve krátke autobusy boli také zlé, že sú na vyradenie a 15-m a 18-m sú natoľko dobré, že ešte môžu jazdiť? Logika v tom naozaj nie je.
Tento jav sa rozmohol vo veľkom tak týždeň dozadu, teda začiatkom júla. Predtým som registroval že sa nezobrazujú iba 7943+44, občas aj 7109. RDST majú funkčné (aspoň vyzerajú byť).
Vážený, rozmohl se nám tady takovej nešvár: väčšina krasňanských súprav je neviditeľných - na zastávkových tabuliach sa nezobrazujú (ani na virtuálnej tabuli tu na stránke). Týka sa to väčšiny T6,T3G a tak isto aj T3S 7301+02. U T6 sa zobrazujú odchody iba pri vozoch: 7901, 7917, 7921, 7923, 7949 a možno aj nejaké ďalšie. To po trase linky 5 sa môžu rovno demontovať všetky zastávkové tabule, keďže ukazujú veľké ... (nič).
Tak nám akosi vykapali nielen Tedomy, ale aj SOR-y 9.5 a dokonca SOR-y 10.5 m. Niektoré autobusy už po 8-9 rokoch prevádzky. Nie je to luxus? 25-ročné kĺbové Karosy jazdia (a budú musieť, keďže za ne nie je náhrada) a na druhej strane takéto plytvanie - vyraďovanie 8-10-ročných vozidiel. Viete to niekto vysvetliť? A čo s vyradenými autobusmi bude? Šrot, či odpredaje? Ak by sa predávali ďalej, tak by som tomu z ekonomického hľadiska rozumel - vyradiť, kým sa za ne dá ešte niečo utŕžiť. Ale ak majú ísť do šrotu, je to bohapusté plytvanie. Blížime sa k socialistickým pomerom, keď sa ŠM 11 (a neskôr aj prvé série Karos) vyraďovali už po 5-6 rokoch! A ak boli zlé - tak potom by mali popoťahovať toho, kto také paškvily kúpil. Lebo tak či tak, je to ekonomicky katastrofálne plytvanie, obe možnosti sú zlé (1. boli to zlé vozidlá, súce na vyradenie - chyba, že sa vôbec niečo také kúpilo alebo 2. vozidlá sú ešte stále súce, ale čo s nimi, keď sa nezmyselne nakúpilo veľa krátkych/malých vozov i keď sme ich nepotrebovali). ?
To bol zrejme zahraničný stroj. Inak čo sa týka poľnohospodárskych strojov z Levoče, tak cestujúci možno ešte nevydýchnu, lebo slovenský John DeLorean vraj má syna, ktorý to po ňom môže prevziať.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SuchSoft