Problém je jednak v presúvaní ziskov a vyhýbaniu sa daňovým povinnostiam v jednotlivých štátoch, čo je jedna vec, ktorá sa už riešila osobitne, a druhým problémom je spor ohľadom toho, či Uber je dopravcom alebo nie je. Ten sa vo viacerých krajinách už vyriešil tým spôsobom, že Uber je dopravcom a musí mať zamestnancov (napríklad v UK).
Tak pre nechápavých ešte raz: To nie je piktogram BEZKONTAKTNEJ PLATBY PLATOBNOU KARTOU. Takže tvoje prirovnania sú úplne mimo. Mmch., mňa tiež irituje privlastňovanie si zovšeobecnených názvov. To sa ale v tomto prípade nedialo.
"Teraz máme v Bratislave dve taxislužby, ktoré majú jednotnú cenu v rámci Bratislavy 5 € (tá druhá nad 10 km má 6 €) a do najvzdialenejších častí Bratislavy a na letisko to majú za 8 €."
Nemam velku vzorku a je to z pred 2 rokov, ale ked som skusal naposledy cez leto tieto 5 eurove taxi (lebo ist 61 v lete od Avionu je za trest) tak az 1 krat z 20 pokusov mali volne auto (Avion - KV po obchvate) co ma malo stat 5 eur a aj ked som vravel, ze som ochotny platit taxu ako od letiska (teda 8 eur)
Ver, že ja by som s tým kávovarom urobil poriadok... Zaujímavé, že v označovačoch s dotykovou obrazovkou v starších vozidlách MHD je iba podobný piktogram bezkontaktných platieb, ale v tých s novšou obrazovkou je rovnaký [alebo takmer rovnaký] ako sa používa na platobných termináloch pri platbách bežnými platobnými kartami.
Dovolím si jedno prirovnanie: Hnevá ma, že aj v súčasnosti existujú bufety kde nejakú napodobneninu nazývajú kofola. Originál Kofola je ale iba jedna. Tie napodobneniny by každá mala mať svoj názov a aj ho vždy používať (existuje Topvar kofa a Jukola). Tieto dve som vo flašiach predávať nevidel. Naopak, tie kolové nápoje, ktoré sú predávané v obchodoch vo fľašiach používajú vždy svoj skutočný názov.
A naozaj ten UBER využívalo v Bratislave dosť ľudí? Dávnejšie som porovnával ceny s lacnejšími taxislužbami a práveže UBER mi z toho vyšiel drahšie (aj preto, že oni si niečo účtovali aj za čas bez ohľadu na to či vozidlo stálo alebo jazdilo).
Teraz máme v Bratislave dve taxislužby, ktoré majú jednotnú cenu v rámci Bratislavy 5 € (tá druhá nad 10 km má 6 €) a do najvzdialenejších častí Bratislavy a na letisko to majú za 8 €. Čo som dávnejšie porovnával, tak z Dúbravky na letisko sa cestujúcemu oplatí ísť najviac práve týmito taxislužbami s fixnou cenou.
UBER začal s tým, že je to zdieľanie jázd či ako to nazvali, ale každému je jasné, že je to vlastne taxislužba. Keď niečo vyzerá ako kačka a aj kváka ako kačka, tak je to kačka...
Ale zase riešime jednu vec z mnohých. Nič nebráni UBERistom spĺňať všetky zmysluplné regulácie a ostatné, ktoré sa netýkajú bezhotovostného styku a objednávania služby cez aplikáciu vypustiť. Aj to je mega veľká úľava.
Viem o viacerých taxikároch, ktorí popri "oficiálnom taxikárčení" robia - robili vo voľnom čase pre uber.
Slušní taxikári (taxislužby; ak teda pripustíme, že také dačo je), majú licenciu vnútri na tienidle (slnečnej clone) na mieste spolujazdca, aby ju vezený zákazník videl.
A ja som síce za celý život išiel uberom do 10 krát aj taxíkom do 10 krát, ale bezpečnejší a profesionálnejší pocit som mal v taxíku ako pri uberistovi. Možno to bolo aj tým, že taxikári (opäť možno tí slušnejší) sú zreteľne označení tým štítkom taxi, a aj názvom taxislužby, takže v cestnej premávke každý vidí, s kým má tú česť - taxikár je kritickejšie posudzovaný, kdežto uber sa správa ako ľubovoľné iné vozidlo, takže ak náhodou nejazdí plynulo a bezpečne, tak ostatní účastníci premávky si iba povzdychnú - vodič hovado.
Zdá sa, že sa zmietaš v zmesi rozumných myšlienok a propagandy taxikárov.
Práve na tvoj výkrik na konci je odpoveď: Nie je mi to jedno a preto Uber. Však sa pozri, čo za licencovaných, preskúšaných psychopatov postáva nonstop na Hbf.
Neviem, čo mi tu podsúvaš nevyslovené. Mmch., Lidl som práve kvôli jeho drevorubačskej afére pekných pár rokov bojkotoval.
Turbá sa samozrejme používajú nielen v Prahe ale prekticky v celom svete.
Ešte pre Tvoju info: Uber nepoužívam ale jeho existenciu vítam už len preto, že rozkopal smradľavú kopu hovien, zvanú "legálna taxislužba". Takisto ako necestujem (väčšinou) s RegioJetom ale jeho existenciu vítam, lebo rozkopal bábovky modrým gumám.
Keď mi niekto povie dám ti 20 € plus benzín keď ma odvezieš na letisko do Viedne, je to pred alebo za hranicou? V prípade že sa to bude diať pravidelne napr. (2x mesačne) je to už podnikanie ?
A kto skontroluje VP mne ked vezmem stopara? Ked nemas doveru, nenastupuj. Ja preto nenastupujem do taxikov ktore soferuju kadeaki nimandi. Mam ovela vacsiu doveru voci Uberu nez voci statu.
Ja som napríklad brával cudzích ľudí autom z Prahy každý týždeň a platili mi za to. Bolo to sústavné, alebo nie? Keď sa zaregistrujem do nejakého uberu a dve hodiny týždenne budem voziť ľudí z voľnej chvíle, lebo ma to baví, je to ešte OK? Alebo až keď to bude aspoň 8 hodín do týždňa? Nedokážem identifikovať tú hranicu. Toto by mal štát jasne definovať, a nie že zakáže celú službu.
Btw, vodici Uberu snad nemaju vodicske opravnenie?
A už sme pritom.Kto skontroluje či má vodič UBERu VP,alebo kto má na to právo keď vozidlá sú neoznačené.Aké má človek záruky že tento “šofér” má nejakú prax a nie je žienka domáca?
Ďalšia otázka, keď sa mi niečo stane tak komu sa môžem ísť sťažovať,s kým mám vlastne zmluvu s aplikáciou,šoférom alebo UBERom?
V tomto vidím zásadný problém.Pripomína mi to tých drevených taxikárov na letisku alebo stanici.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
Nemam velku vzorku a je to z pred 2 rokov, ale ked som skusal naposledy cez leto tieto 5 eurove taxi (lebo ist 61 v lete od Avionu je za trest) tak az 1 krat z 20 pokusov mali volne auto (Avion - KV po obchvate) co ma malo stat 5 eur a aj ked som vravel, ze som ochotny platit taxu ako od letiska (teda 8 eur)