Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #224056:
Áno, keby to šlo okolo diaľničnej križovatky s Bajkalskou, tiež by to dávalo zmysel. Či by to zvládala električka kapacitne - obsluhovať Dolné Hony a zároveň po ceste aj králikárne na Mlynských nivách -, to už neviem.
Reakcia na: Viko #224056:
V prvom rade treba povedat, ze vystavba trate do Prievozu (alebo radialy po Prievozskej) nie je vobec podmienena jednym, alebo druhym trasovanim v centre. Tato odbocka je rovnako dobre realizovatelna pri trasovani cez Pribinovu, ako pri trasovani cez Landererovu.
Reakcia na: Melange #224055:
Na jednej strane chápem snahu o čo najrýchlejšie dovezenie ľudí do Vlčieho hrdla či na Hony, ale podľa mňa by nemala ísť na úkor obslužnosti husto využívaných zón.

Druhá vec, ako by sa usporiadala Prístavná a hlavne kam by to z tej Prístavnej išlo? Pod Pristavný most idú napájať privádzač R7, hľadať tam priestor na mimoúrovňový koridor ešte aj pre dráhu by nemusela byť sranda.
Na druhej strane, pri trase cez Nivy máš hotový podjazd pod Bajkalskou, voľný koridor nepoužívanej vlečky a jej podjazdu popod trať, ulica samotná je širšia a menej intenzívne využitá. Výstavba by preto podľa mňa bola jednoduchšia a lacnejšia. Dokonca by pri OBI vznikol pohodlný prestup na autobusy z rôznych smerov, čo sa ti na Prístavnej nepodarí...

(Predstava, aby sa to terigalo cez starý Prievoz až k prázdnemu podjazdu na Domkárskej je cudzia aj mne.)
Reakcia na: Viko #224048:
Na električku po Prístavnej mám iný názor, ja si myslím, že treba obyvateľov Biskupíc, Vrakune a teda ešte aj oblastí Vlčie hrdlo a Pálenisko naozaj priblížiť k mestu. Po Prístavnej a cez Pálenisko by mala ísť rýchla električka, ktorá nebude stáť každé dve minúty a motkať sa bohvieako cez Prievoz.

Čo sa týka tých ďalších vecí, máme na to odlišné názory. Vieš, keď už bude tá trať postavená, bude neskoro zisťovať, či robí hluk a vibrácie, alebo nie. Tá bariéra by tam vznikla priamo pred vchodom do SND a celé by to špatili aj stĺpy na elektrické vedenie. Na Landererke by taká vec absolútne nevadila. Však je tam málo chodcov, ale veď doteraz tam nič nebolo postavené. 🙂 Keď to bude hotové, budú tam haldy ľudí. Nie sa promenádovať, ale presúvajúci sa z a do práce a iných cieľov.
Reakcia na: irizar #224051:
Veď samozrejme, ale centrum Bratislavy je podstatne menšie a obslužnosť po okraji mu bohate stačí. Na úseku Jesenského - Mostová nie je žiadna zastávka, ktorá by zreteľne približovala cestujúceho k centru mesta a s postavením zastávky pod Manderlákom sa problém niektorých liniek vyrieši.
Reakcia na: Valec #223977:
Aha, tak to je dobre a zaujímavo spravené. Škoda, že táto informácia nešla do médií.
Reakcia na: irizar #224051:
Počkaj, teraz bude chcieť aby popod to išiel hyperlúp... ?
Reakcia na: Melange #224050:
Taku malickost, ze centrum Viedne obsluhuje metro, ktore Bratislava akosi nema, si zaregistroval?
Reakcia na: Viko #224047:
Treba povedať na rovinu jednu vec - pešia zóna, po ktorej nemôžem voľne peši chodiť a musím sa každú chvíľu uhýbať električke, nie je pešia zóna. Obchodná nie je žiadna pešia zóna, je to ulica, po ktorej chodia de facto autobusy, akurát nemajú gumené kolesá, ale kovové. To, že tam nie sú obrubníky a je dláždená, z nej pešiu zónu nerobí.

Napriek tomu s električkovou dopravou aj cez naozaj pešie zóny a námestia nemám nejaký zásadný problém. Môže to fungovať, ale mení to charakter priestoru. Ideálne je, ak sú električky tak umiestnené, že chodcov obmedzujú minimálne a nenarúšajú pešie koridory. Či chceme alebo nechceme, trať vytvára bariéru. Ja to akceptujem ako menšie zlo a jediný prijateľný spôsob povrchovej hromadnej dopravy v mestských centrách či častiach miest, odkiaľ bola štandardná cestná doprava vytlačená. Keď sa pozrieme napr. do Viedne, cez centrum tam nejde jediná električková linka, tie idú pekne po obvode a to by mal byť ideál aj pre Bratislavu.
Reakcia na: Melange #224045:
Argumenty proti:

Preco nie po Pribinovej:
- To je tvoj dojem alebo to mas empiricky zmerane? Ako tam moze rusit hlukom a vibraciami, ked tam ta elektricka pojde po rovine a znizenou rychlostou kvoli pesej zone? Nehovoriac, ze bude vyrazne dalej od sal ako pri Redute.
- Takze pre architektonicke a umelecke koncepty sa vykasleme na rozvoj vacsiny Bratislavy, lebo by to napriklad narusilo vyhlad sochy smerom na nejaku ulicu, ktoru tam autor tak dal?
- https://goo.gl/hNR5H6 - pride ti, ze tu je malo miesta? Plus nevadi, ze potom zaberieme miesto na velmi rusnej krizovatke a sposobime zapchy?
- cize preto, ze nejake mamicky s dlhymi nechtami si piju 5 eurove latte a nie su schopne postarat sa o svoje deti/dohliadnut na ne (nedbanlivost o dieta) aby nevbehli pod deti je dovodom na to, aby niekde nebola trat? Nehovoriac o tom, ze tam, kde primarne behaju deti (nabrezie a medzi budovami Eurovea) je fyzicka bariera (schody) - https://goo.gl/1z7chY - to je viac ako sa da povedat o Obchodnej ulici 🙂
- Cize lepsia obsluha nakupneho centra, kina, nabrezia, coskoro noveho nakupneho centra (rozsirenia), novych bytov a kancelarii, hotela, divadla, vyhladovo zastavka v pesej dostupnosti od Lida je podla teba "male uzemie" a (dovolim si doplnit) "nie prilis vyznamneho bodu"?

PS: Eurovea 2 ma takto vypadat https://static.etrend.sk/uploads/tx_media/2017/05/02/gallery_1000_666/eurovea-2-nocny-letecky-pohlad.jpg - vazne to dokazes obsluzit zastavkou "na kraji projektu"?

Preco ano po Landererovej:
- to mozno ano, ale ked sa postavi elektrickova trat po ulici Mlynske Nivy, nebudu tie dve trate prilis blizko seba?
- ked tych par metrov nie je taky problem, preco by to mal byt problem pre ludi od Twin City? Vsak by mali v pesej dostupnosti elektricku po nabrezi, ASMN, a obsluhu z dalsich 3 stran pomocou autobusov a trolejbusov 🙂
- potencial ma aj cez Euroveu (a neviem o tom, ze zakruta je neprekonatelna prekazka pomocou sucasnej technologie). Nehovoriac o tom, ze naopak pre potencial elektricky po Pribinovej hovori mozne uzatvorenie pristavu v buducnosti a novej vystavby, kde by sa pod mostom Apollo dalo lahsie nadviazat na trat "bez zbytocnych zakrut" z Pristavnej ulice 😉
- jedna vec je ukludnovat ulice v centre mesta a stavat tam pesie zony a elektricky. Druha je obmedzit vytazeny mestsky okruh a vypadovku z mesta bez moznosti rozsirenia ulice.
Reakcia na: Melange #224045:
No, niečo z toho je pravda, ale ak dovolíš, zareagujem ti na to, čo sa mi nezdá.
Hluk, vibrácie... Podľa mňa skrz iné odstupové vzdialenosti, materiály, technológie výstavby sa stáva Nám. MRŠ neporovnateľným s Redutou. (Btw, dnes som strávil polhodinu v stĺpovom salóniku na prízemí -bývalé kasíno- a na moje vlastné prekvapenie som za celý čas ani nepočul, ani necítil jedinú električku. Zo sály si na to spomínam, ale vtedy myslím chodili obojsmerne cez Jesenského.)

Vznik bariéry... blbosť, dostatočnou bariérou je už teraz tá prapodivná kamenná priekopa, ktorá by celkovému vyzneniu podľa mňa ani tak nechýbala (a plus všetky tie stupne a schody). Ten umelecký koncept vyzerá pekne na papieri, ale povedz mi, keď si navštívil SND, bol si ho schopný sám odčítať bez jeho predošlej znalosti?

Potrebujeme električku po Prístavnej? Veď by išla celým Nivám poza chrbát, omnoho užitočnejšia by vedela byť práve na ul. Mlynské nivy, kde by sa stala tepnou bizniscentier a poľahky mohla motivovať ľudí presadnúť do MHD. Ak biznis zóna vôbec lízne Prístavnú, bude to úspech (skrz areál SPP a vedenie VVN totiž bude ťažké sa prehrýzť, a prístav sa tiež nechystá zaniknúť, bez ohľadu na akékoľvek šuflíkové štúdie... Nový bazén pri Slovnafte miesto tohoto by totiž podľa mňa neprešiel cez ochranu prírody).

Verejná doprava patrí iba na ulice kde je minimum chodcov? A koho potom obslúži? And then, fenomén mestotvornosti električky sa ti s tým tak trošku nevylučuje?
Reakcia na: Melange #224042:
Si si istý, že chápeš, ako funguje MHD v pešej zóne? Či prečo máš nutkanie sa štafírovať po koľajach (a cítiť sa z nich vytláčaný proostriedkom ktorému sú určené) len za to, že ležia na dlažbe? To sa mám ísť teraz promenádovať po oblúku popri Redute? Mám Mostovú brať stredom? Z Obchodnej na Kollárko ísť pruhom pripojeným z Vysokej?
Podľa mňa sa nedá očakávať od "zmiešanej" pešej zóny stopercentná bezrizikovosť, vždy pôjde o križovanie dvoch druhov dopravy a ako také je odkázané na istú toleranciu a ostražitosť. Ale Obchodná nie je poškodená kvôli eline, ale celkovo zúfalému mixu zlej koncepcie a neúdržby verejného priestoru, stavu budov a z toho vyplývajúcej skladby nájomcov.
Reakcia na: Viko #224044:
Kompromis medzi cim a cim? Od viacerych vodicov som pocul ze po Obchodnej jazdia este pomalsie ako je MPR, lebo to skratka z hladiska bezpecnosti je nutne. A to hovorim aj o vodicoch co si to inde rubu aj nad maximalku. Proste mas nejaku brzdnu drahu a ulicu kde ti kazdu chvilu niekto/nieco vojde do cesty.
Reakcia na: S499.1023 #224039:
Ja som trpezlivý, nad 810zssk som už zlomil palicu, ale u teba mám ešte zvyšky nádeje, že sa s tebou dá normálne diskutovať. Takže len v bodoch zhrniem argumenty, ktoré som uviedol.

Prečo nie po Pribinovej:
- rušenie prevádzky divadla a kultúrneho zážitku hlukom a vibráciami
- narušenie architektonického a umeleckého konceptu budovy divadla a jeho okolia od Kusého, Paňáka a Bauera
- zabratie námestia pred budovou divadla
- vznik bariéry medzi hlavným vchodom do divadla a nadväzujúcim námestím, čo obmedzí aj prístup do divadla
- znehodnotenie pokojnej zóny, zníženie komfortu a potenciálne nebezpečenstvo najmä pre deti - rodičia napríklad už budú musieť dávať v tomto priestore na deti pozor, nebudú ich môcť nechať voľne behať a pod., čo sú všetko faktory vplývajúce na kvalitu verejného priestoru
- obslúženie iba malého územia južne od Pribinovej (iba budov Eurovei)

Prečo áno po Landererovej:
- obslúženie omnoho väčšieho územia - komplexy po južnej aj severnej strane Landererovej
- malá vzdialenosť od budov Eurovei, pohodlná pešia dostupnosť, takže aj toto územie by bolo obslúžené
- potenciál priameho pokračovania po Prístavnej ďalej (teda bez zbytočných zákrut)
- ide o dopravnú ulicu, netreba na nej obmedzovať chodcov, verejná doprava na ňu patrí
Reakcia na: S499.1023 #224029:
Len som povedal, že keby sa to sfunkčnilo kvôli dákemu hlbšiemu dôvodu, tak by tie blikačky mohli mať punc prínosnosti.
Ale keď už sme pri tom, áno, tých 20-30 je na nosný systém celkom málo. Nevravím, že sa tade treba hnať, ale azda je na zváženie, či sa nedá nájsť nejaký kompromis medzi tým.
Reakcia na: Melange #224042:
Obchodnu s Hviezdoslavovym namestom tu nikto neporovnaval. Hviezdoslavovo namestie bolo uvedene priklad toho ze elektrickova trat na kraji namestia nelikviduje verejny priestor, tak ako by ho nelikvidovala ani na Nam. M.R.Stefanika.
Reakcia na: Solider #224030:
Obchodnú s Hviezdoslavovým námestím môže naozaj porovnávať iba 810zssk. Zásadne odlišné priestory, odlišných funkcií, rozmerov, odlišnej polohy. O Hviezdoslavovo námestie sa električka ledva obtiera, zatiaľ čo na Obchodnej tvorí trať zásadný podiel jej šírky. Hviezdoslavovo námestie je reprezentatívny priestor Bratislavy, je to miesto predovšetkým oddychu. Obchodná je rušná komerčná zóna, no kvalitou verejného priestoru ako aj obchodov a podnikov je to dlhodobo upadajúci priestor, čo síce s električkou nemusí mať nič spoločné, ale aj môže. Hoci je to pešia zóna, ľudia sú električkou vytláčaní na chodníky, kráčať mimo chodníkov je na Obchodnej nepríjemné a áno, potenciálne nebezpečné. Každý sa môže ísť pozrieť, ako sa správajú chodci na Obchodnej. Premávka na Obchodnej je taktiež výrazne vyššia ako na Hviezdoslavovom námestí, kde je navyše premávka iba jednosmerná (samotné námestie dokonca nemá žiadnu obsluhovanú zastávku).

Električku vedúcu krajom Hviezdoslavovho námestia až po Nový most si teoreticky viem predstaviť aj ja, dopravne by to dávalo omnoho väčší zmysel ako teraz, bola by to však diametrálne odlišná situácia ako na Obchodnej - električka by bola uprataná na mieste terajšej cesty, ktorú čiastočne zaberá americké veľvyslanectvo a čiastočne ide o úplne mŕtvy priestor vrátane parkoviska.

Na druhú stranu, keď sa zdvojkoľajní Vajanského nábrežie a trať bude pokračovať ďalej, zrejme po Dostojevského rade, tak si viem predstaviť aj zrušenie úseku na Jesenského a Mostovej. Centrum mesta bude obslúžené dostatočne a bez tohto úseku bude pokojnejšie, zanikne zbytočná bariéra, napr. aj medzi Námestím E. Suchoňa a Hviezdoslavovým. Otáčanie električky z Karlovky by malo byť posunuté do nového územia - trebárs taký okruh Karadžičova, Mlynské nivy, Košická, Landererova by bol úplne šikovný, a to nielen na tento účel.
Reakcia na: Melange #224037:
Neuviedol si argumenty, uviedol si len konstatovanie ze mas pravdu a ze je to "fakt". Proti Landererovej tu boli predostrete argumenty ako horsia obsluha uzemia, viac konfliktov s cestnou dopravou, viac zdrzani v krizovatkach a tiez nejasne financovanie ak trat obide projekt subjektu ktory ju ma financovat.
Reakcia na: S499.1023 #224038:
To je skôr hovotý dialekt ?
Ivánka pri Dunaji, Čuňovo, Devínčania (akože obyvatelia DNV), Grosslingova ulica.

Ale priznám sa, zatiaľ nič neprekonalo vetu "My tu nie sme v Kopenhágene" ?
Reakcia na: Melange #224037:
Ty si tu neuviedol ŽIADNE argumenty, len si slepo okopíroval kydy riaditeľa divadla a Magyaricsa, ktorí sú akiste odborníkmi na stavbu koľajových tratí, lebo videli (a počuli) oblúk pri Kartóne.
Všimol si si niekedy, že aj v Prahe popred ND jazdia električky a nikdy sa na ne nikto nesťažoval? A to sú tam iné oblúky ako pri Kartóne. Nejaký Linec alebo čo tu uvádzal niekto iný etc..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.