Sice to je nasilu zasah, ale myslienka miestnej dane ci povinneho priplatku pri podujatiach nad urcitu hranicu ludi (a nasledna povinnost DPB na taketo podujatie zabezpecit adekvatnu dopravu) vyriesi oba problemy - ako dopravy, tak aj financovania
Ked uz nic ine, organizator by mohol mat uctu k zakaznikovi. Co som uviedol je v prispevku nizsie je naplutie do tvare.
Mesto moze vydat nariadenie aby bolo povinnostou organinzatora zabezpecit kyvadlovu dopravu od zachytnych parkovisk ktoru si organizator objedna ci uz u DPB alebo inde.
Moze zaviest miestnu dan ze pri podujatiach ktore splanaju kriteria (pocet predanych vstupeniek, hromadne ukoncenie a narazova potreba prepravy velkej masy ludi,...) organizator odvedie z kazdej vstupenky par centov a mesto zabezpeci kyvadlo,...
Je predsa vzdy lepsie ked prepravujes vagon platiacich cestujucich ako dufat ze si 500 ludi kupi pocas sprintu na bus listok v jedinom funkcnom automate v okoli.
V čom protizákonná? Len sa pýtam. Lebo v minulosti napr. Slovan ponúkal lístky na svoje zápasy s tým, že MHD bola v čase pred zápasom a smerom k štadiónu po predložení lístka zadarmo. Ak sa nemýlim, podobný systém bol aj pri MS IIHF 2011.
A čo už má dpb alebo magistrát s organizáciou doprovodných služieb ? A čo má servisný poplatok predajcu s hradením dopravy na podujatie ? Či sa ktokoľvek rozhodne, že cestovné pridá ku vstupenke, je to čisto jeho vec, nikoho k tomu nemožno nútiť v rámci zachovania férových pravidiel na trhu, keďže sa jednoducho ohradí, že on musí a iní nie a súdy im dajú za pravdu. Čo je na tom na nepochopenie ?
Tu ide o celkovu organizaciu takto velkych podujati. Kto bol niekedy na velkom koncerte vo Viedni a na Slovensku pochopi. Na Slovensku si zakaznik plati len za tlacenie na koncerte, inde aj za doprovodne sluzby. A jednou zo sluzieb je MHD v cene listka.
Ako Slovensky priklad uvediem (koncert dva dni pred poriadanim posunuty o hodinu aby stihli pred nim este jedno predstavenie. Koncert nakoniec zacinal s meskanim 2 hodiny, predali viac listkov na sedenie, narychlo bolo treba pridat rad skladacich sedadiel. Neuveritelny zmatok.
Druhy priklad - predalo sa viac listkov na statie ako bola kapacita, kopa ludi sa z tunela v stadione na travnik ani nedostala.
Treti - komorny koncert, na balkone kam sa listky nepredavali a nebol usposobeny na sedenie hulakali divaci ktori sa tam dostali cez organizatorov a bez platenia...
Posledny - koncert pod holym nebom - v bufete beru len vlastne karty s nabitym kreditom, treba urobit kolecko: zaregistrovat kartu, zaplatit za nu zalohu, dobit kredit - postavit sa do hodinovej fronty na jedlo, dalsia fronta pitie, vratenie karty, vratenie zalohy. 20.000 ludi, 2 bufety, 1 miesto na dobitie kreditu. )
Nechcem generalizovat ze vsetko na Slovensku je zle a na zapade super ako sa to casto deje, vychadzam len z vlastnych zazitkov.
By ma zaujímalo, či tých niekoľko desiatok vlakov metra z koncertu AC/DC v Prahe (alebo stovky električkových spojov z koncertov Rolling Stones) musel organizátor objednávať a platiť "lebo by si tam nikto necvakol lístok". Vodiči samozrejme nikde parkovať zadarmo nemohli, policajti ich vyháňali a v rádiu aj v tlači bola veľká kampaň "Choďte na koncert MHD, aj tak nezaparkujete".
Co riesite. 30 centov z kazdeho listka na koncert poslat automaticky DPB. Listok na koncert by platil zaroven ako listok na MHD dajme v case tomu 4 hodiny pred koncertom a 2 hodiny po.
K tomu samozrejme adekvatne zabezpecena kyvadlova doprava k zachytnemu parkovisku...
Tý revízori do každého spoja v sobotu večer by vyšli drahšie ako nechať urobiť končiace spoje o kolečko naviac v smere stanica alebo centrum.
L4 či iné dojazdy do Juráku by som napr. zase nechal zachádzať až do cca 23,30 po Zlaté. ?
To radsej keby revizori stali pri vsetkych dverach vozidiel (posilovych) a rovno kontrolovali/oznacovali listky (trebars aj nejakou peciatkou cim by platnost listka mohla byt napriklad 2 hodiny po koncerte miesto XY minut). Tym padom by si skontroloval ludi a ziskal peniaze (aby posilova doprava nebola cista strata), vybavil to rychlejsie ako nastup iba prednymi a predlzenou platnostou listka motivoval ludi, aby auto nechali doma a rovno sa odviezli domov, lebo budu mat dost casu na cestu
A čo chceš zaviesť nástup prednými dverami? Potom sa nehrajme na podporu cestovania hromadnou dopravou, keď nevieme raz za pár rokov zabezpečiť posilu. Ono tu zase nie je tolko akcíí s 30 000 ľudmi.
Aj po minulé roky to bolo v réžii mesta.
Organizátori odporúčajú v pokynoch použiť záchytné parkoviská na Zlatých a pri Avione a odtial/späť MHD. Nával bude samozrejme iba po.
Lenze otazka kolko ludi si potom cvakne listok a na kolko to bude rentabilne. Lebo nemozeme sa hrat, ze niekde je "verejny zaujem" na narazovu dopravu a na druhej strane inde pindame na ekonomicku "efektivnost"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
volod
http://www.technicalmuseum.cz/akce/brnenska-muzejni-noc-2017/
linka "A" viz dole na stránke