Co sa tej novej linky tyka, tahat to cez Dubravku je cudna pozjadavka, ale suhlasim ze nejaka nova linka by tam pribudnut mohla. Ta dnesna obsluha Strmych vrskov s vyhliadkovou jazdou po Zahorskej Bystrici je blbost.
Klbove 50tky boli a aj môžu byť. O to nejde. Ale že napíšeš, že počas špičky. To sa tam do sedla a večer akože majú prejazdovať nejaké 12 metrové vozidlá (11-14 ks)? Odkiaľ? To, že to kedysi bolo na 133 70 (aj to bolo iba 6 ks), neznamená, že to je nejaký správny model.... (Už druhá vec je, že či je tam v špičke výrazne vyššie zaťaženie ako v sedle, alebo či náhodou nie je po celý deň plusmínus rovnaké...)
Prestup 41/64 je absolútne zlý. Nehovorím o dĺžke nástupišťa v smere na Búdkovú (cestujúci si to tam pekne vyšľapali) a o tom, že tam je vždy dopravný chaos, keďže vodiči sú totálne neskoordinovaní. Úplne pravidelne sa stáva, že 64 odíde z Lovinského s minútovým predstihom a potom v lepšom prípade zastaví na Hroboňovej (nástup pre 207), kde zablokuje (okrem celej križovatky) aj samotnú 207, ktorá ide v rovnakom čase (a stojí v kolóne áut za 64), a čaká na 41, alebo rovno čaká na Hroboňovej (nástup pre 64), kde sa za ňou vytvorí kolóna áut v ktorých prekvapivo stojí aj 41. Táto kolóna blokuje križovatku Búdková/Hroboňova a zároveň aj vozidlá, ktoré idú z Hroboňovej na Búdkovú. Tým znemožňujú vozidlám stojacim za čakajúcou 64 obiehať a vzniká deadlock. Tento deadlock sa potom rieši buď zdrhnutím 64, alebo jej posunutím k vstupu do Horského parku, čo (ak je to vôbec efektívne) spôsobuje, že (právom) neveriaci cestujúci utekajú dolu kopcom po chodníku ako splašené kobylky. Prestup v smere na Búdkovú je lepší, lebo 41 čaká v areáli vozovne (iba v prípade, že ide zo stanice čaká za označníkom a cestujúci, ako som spomínal, potom z 64 vystupujú a utekajú po tráve do 41).
Toto je jeden z mála prípadov, kedy by prospeli zastávkové niky. A tabuľa mala byť samozrejmosťou.
Problém so spomienkovým optimizmom je klasický v tom, že naozaj si ľudia pamätajú kĺbové vozy, ale už nie ten oveľa horší interval. Takže TomJ má pravdu. Problémom a-50 je to, že zatiaľ čo kedysi (tuším do 2015) jazdila odpoludnia v intervale 6 min., t.č. má polenú 1/4-hodinu, čo je určite zhoršenie. Ale hlavne, že máme každú 1/2 hodinu priamy spoj a-41 až na Hl.St.! Jazdím pravidelne ráno na Kramáre a odpoludnia spät, takže vidím tých väčšinou 1-9 ľudí, čo sa v tom vezú. Pani exstarostka si myslela, že tým získa body u voličov, aj tak ju nezvolili. Ale to nezmyselné pálenie nafty zostalo. Mňa by zaujímalo vyčíslenie nákladov, bolo by aj na pridanie na a-50. Prestup t-64/a-41 je naozaj tak bezproblémový, že predĺženie a-41 až na stanicu je nezmysel. Jediné, čo by bolo potrebné zlepšiť, je inštalovať na prestupnej zastávke pri vozovni Hroboňova tabuľu s aktuálnymi polohami spojov, aby šofér a-41 vedel, či má čakať, alebo je zdržanie t-64 tak veľké, že sa už čakať neoplatí. A šoférom dať jasnú inštrukciu, že by mal čakať pol intervalu, viac to nemá zmysel, keďže bližšie bude už nasledujúci spoj. Lebo je pravda, že občas nejaký dobytok za volantom autobusu utiekol cestujúcim z trolejbusu pred nosom. Ale ušetrené náklady by tú elektronickú informačnú tabuľu s reálnymi odchodmi určite zaplatili.
Suhlasim. Islo mi hlavne o to, ze ak sa maju udrzat sucasne konecne, bude to znamenat zvysene naklady, mozny problem s vypravou (kedze vyluk ako aktualna Koliba moze byt za tie mesiace prestavby potrebnych dost), zhorsenu spolahlivost linky z dovodu zdrzani a znizeny komfort na koncovej casti trasy - a teda 210 naozaj vnimam ako problem: je zmysluplnejsie podstupit toto vsetko, alebo ju ukoncit niekde pri AS?
Ano, stale sa objavuju ludia, ktori maju nabifleny svoj sposob dopravy, a v momente ked sa im zmeni cislo linky, su v prdeli a akokeby si im vsetko zrusil... 95 na zastavku Most apollo (z petrzalky dalej linky 88,68,87...)..nemozne zmenit linku... 95 na panorama city (l.88 z prietrzky...), nemozny prestup. Velmi mala scena pre 95 bola asi jedina zastavka nekolidujuca so sucasnym vedenim ani inou linkou. AK neratame 50tku z Auparku, alebo pesi presun od elektricky. Novy most. Ani nechcem menovat to kvantum liniek. Len od brucha 88,91,191,93,83,84,94,50.... Tito ludia ktori nedokazu vyuzit inu linku knucia, ze zatial co kedysi dosli na malu scenu, a prestupili na elektricku dalej, musia prestupit uz na farskeho do prazdnej elektricky! nehoraznost.....Okrem cesty len na šafárikovo námestie (študáci a SNSáci) ostáva všetkým ex95tkárom min.1xprestup. K ziadnemu navýšeniu neprichádza. Len im to vysvetliť...
Lenže vtedy mala špičkový interval 10 min a víkendový 15 min. Radšej tam nechať sólo vozy a posilniť interval (aj tak sa plánuje kúpiť dostatok sólo vozov, takže by sa to možno dalo vykryť).
Nuž 210 primárne slúži na spojenie staníc, takže prioritou by podľa mňa malo byť, aby stála čo najbližšie k dočasnej stanici a až na druhom mieste je spojenie k Eurovei.
200 metrov to určite nebude. Narátal som rozdiel +0,7km, za podmienky obojsmerného menenia pohonu až na úrovni z. Svätoplukova, inak je to ešte viac. Do úvahy treba brať aj zápchy na Košickej, ktoré zvýšia spotrebu a možno aj vynútia nasadiť o vozidlo viac.
Plus 72,1km v pracovné dni, to pri súčasnom počte spojov ročne činí cca +19 400 km na agregát. To už mi príde ako vcelku nezanedbateľný dodatočný náklad. A stále zostáva zachovaný problém spomalenia spojenia.
Alza má celý sklad a výdaj tovaru na prízemí, takže zaberá asi polovicu priestoru. A toho tam už až tak veľa nezostáva... naviac, musia tam mať aj nejaké služobné priestory (ale vôbec netuším kde).
Nesrovnal zasa ukazuje, ako je mimo. Nielenže má pomýlené nazory, ešte si aj zle poskladal tím, keď mu nikto nevie dodať relevantné informácie. Najviac o ňom vypovedá táto perlička:
Už teraz sa hovorí, že tie kúpené autobusy stačiť nebudú, lebo kĺbových je medzi nimi málo.
-„Sú ľudia, ktorí už dopredu vedia, že niečo nebude fungovať. Keď sa ukáže, že je potrebná ďalšia obnova, tak si k tomu sadneme a pripravíme to.“
Vau. Sú ľudia, ktorí ovládajú matematiku. Dokonca už ukázali, že je potrebná ďalšia obnova, a houby sa pripravuje. No comment.
MatejBA nizsie ponukal pre 88 okruznu konecnu. Rovnako sa da blokovo tocit 21 - z Karadzicovej na Mlynske nivy, dolava na Svatoplukovu a cez Parickovu pripadne az Zahradnicku spat. V oboch pripadoch zastavka na strane docasnej stanice. Jediny realny problem vidim v 210 - akakolvek zachadzka bude znamenat zhorsenie spojenia k Eurovei a predlzi usek na agregat (co nie je ekonomicke a ani bez rizika z pohladu poruchovosti)
Hore by mala byt Alza a na prizemi docasna AS.
Z pohladu cestujuceho treba ocakavat velmo provizornu uroven autobusovej stanice.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomJ